צניעות
הרב יניב חניא טז תשרי, תשעה 10/10/2014.......................
שאלה:
מועדים לשמחה הרב,
למה נשים יכולות להסתובב בצורה לא צנועה כמו לדוגמא: מכנסיים, חולצה קצרה וכו' שהן אחת עם השנייה אם הרי צניעות היא לא רק בשביל בנים?
למה איזה יכולה להתלבש בצורה אחרת שהיא נמצאת בים\ בריכה? הרי היא לא תסתובב ככה ברחוב או מול בנים??
תשובה:
בראש ובראשונה נקדים ונאמר שיש בהחלט נשים שלא יסתובבו בלבוש לא צנוע גם בפני נשים אחרות, ואפילו לבד.
אבל בכל זאת, למרות שצניעות היא אכן לא בשביל בנים, אבל בכל זאת לפעמים הגדר שלה נגזר לפי זה. כלומר- הבנות לא צנועות בגלל שיש בן בסביבה (ולהיפך), אבל חלק מההגדרות של מה מוגדר צנוע או לא יכול להיקבע על פי זה. חכמים לומדים את ההגדרות של צניעות מפסוקים בשיר השירים שבהן הדוד מתאר את יופיה של הרעיה, ושם זוהתייחסות שיש בה מקום לעניין של המין, האם זה גבר או אשה.
זה מורכב משני הדברים- מצד אחד בצניעות היא בשביל עצמך, אולם ההגדרות מה צנוע ומה לא, יכולים להיקבע על פי הסביבה. ומכיוון שהרגישות של בנים לגוף הנשי היא גדולה יותר, ממילא בנוכחותם יש מקום ליותר צניעות.תשובות נוספות בנושא-חיטוב גוף האישה - המשך
זו שאלה קצת מורכבת, מצד האמת אסור לאשה למשוך תשומת לב לגופה, אולם מצד שני אסור לגברים להסתכל על הגוףצניעות
א. זאת בהחלט בעיה, הכלל ההלכתי הוא כפול- הראשון הוא שאסור לראות חלק שהוא לא השוק (מה שאתה כותב "שוקצניעות
לא, אין איסור של ממש. יש פסוק בישעיה שממנו ניתן להבין שזה דבר בעייתי כאשר העקב גורם להילוך להראות כממספר שאלות בהלכה
1. כן, בנושא זה אין הבדל בין לפני הגיור לאחריו, מכל מיני סיבות.
2. כן, מותר, כמו לגבי אביך.
שידוכים- צניעות
אני סבור שזו ממש לא בעיה, בחו"ל מאוד מקובל ללכת ככה ואין כאן בעיה הלכתית כלשהיא. לכן אני חושב שאתה שמירת העיניים2
מה שעניתי זה שמדובר על שאלה קשה מאוד וקשה כל כך בימינו. זה אכן אתגר גדול ומורכב. אני סבור שצריך לעבו
שאלה:
מועדים לשמחה הרב, למה נשים יכולות להסתובב בצורה לא צנועה כמו לדוגמא: מכנסיים, חולצה קצרה וכו' שהן אחת עם השנייה אם הרי צניעות היא לא רק בשביל בנים? למה איזה יכולה להתלבש בצורה אחרת שהיא נמצאת בים\ בריכה? הרי היא לא תסתובב ככה ברחוב או מול בנים??
תשובה:
בראש ובראשונה נקדים ונאמר שיש בהחלט נשים שלא יסתובבו בלבוש לא צנוע גם בפני נשים אחרות, ואפילו לבד.אבל בכל זאת, למרות שצניעות היא אכן לא בשביל בנים, אבל בכל זאת לפעמים הגדר שלה נגזר לפי זה. כלומר- הבנות לא צנועות בגלל שיש בן בסביבה (ולהיפך), אבל חלק מההגדרות של מה מוגדר צנוע או לא יכול להיקבע על פי זה. חכמים לומדים את ההגדרות של צניעות מפסוקים בשיר השירים שבהן הדוד מתאר את יופיה של הרעיה, ושם זוהתייחסות שיש בה מקום לעניין של המין, האם זה גבר או אשה.
זה מורכב משני הדברים- מצד אחד בצניעות היא בשביל עצמך, אולם ההגדרות מה צנוע ומה לא, יכולים להיקבע על פי הסביבה. ומכיוון שהרגישות של בנים לגוף הנשי היא גדולה יותר, ממילא בנוכחותם יש מקום ליותר צניעות.
תשובות נוספות בנושא-
חיטוב גוף האישה - המשך
זו שאלה קצת מורכבת, מצד האמת אסור לאשה למשוך תשומת לב לגופה, אולם מצד שני אסור לגברים להסתכל על הגוף
זו שאלה קצת מורכבת, מצד האמת אסור לאשה למשוך תשומת לב לגופה, אולם מצד שני אסור לגברים להסתכל על הגוף
צניעות
א. זאת בהחלט בעיה, הכלל ההלכתי הוא כפול- הראשון הוא שאסור לראות חלק שהוא לא השוק (מה שאתה כותב "שוק
א. זאת בהחלט בעיה, הכלל ההלכתי הוא כפול- הראשון הוא שאסור לראות חלק שהוא לא השוק (מה שאתה כותב "שוק
צניעות
לא, אין איסור של ממש. יש פסוק בישעיה שממנו ניתן להבין שזה דבר בעייתי כאשר העקב גורם להילוך להראות כמ
לא, אין איסור של ממש. יש פסוק בישעיה שממנו ניתן להבין שזה דבר בעייתי כאשר העקב גורם להילוך להראות כמ
מספר שאלות בהלכה
1. כן, בנושא זה אין הבדל בין לפני הגיור לאחריו, מכל מיני סיבות.
2. כן, מותר, כמו לגבי אביך.
1. כן, בנושא זה אין הבדל בין לפני הגיור לאחריו, מכל מיני סיבות.
2. כן, מותר, כמו לגבי אביך.
שידוכים- צניעות
אני סבור שזו ממש לא בעיה, בחו"ל מאוד מקובל ללכת ככה ואין כאן בעיה הלכתית כלשהיא. לכן אני חושב שאתה
אני סבור שזו ממש לא בעיה, בחו"ל מאוד מקובל ללכת ככה ואין כאן בעיה הלכתית כלשהיא. לכן אני חושב שאתה
שמירת העיניים2
מה שעניתי זה שמדובר על שאלה קשה מאוד וקשה כל כך בימינו. זה אכן אתגר גדול ומורכב. אני סבור שצריך לעבו
מה שעניתי זה שמדובר על שאלה קשה מאוד וקשה כל כך בימינו. זה אכן אתגר גדול ומורכב. אני סבור שצריך לעבו
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות
עוד תוכן בשורש
טור אישי / חרות המאמרים
ספרי חידושים-תנך / רב שמעון פרץ
עם וארץ ישראל / מערכת שורש
כלכלה וכספים / מערכת שורש
שיעורי תורה
ספרי חידושים-תנך / רב שמעון פרץ
מוצרים