בהמשך לשאלה קודמת
הרב יניב חניא יט כסליו, תשעה 11/12/2014.......................
שאלה:
(אשתי לא רוצה להתלבש צנוע
הרב יניב חניא כח תשרי, תשעה 10/22/2014)
קראתי את תשובת הרב בעיון.
חלק מהבעיה שאין לי עם מי להתייעץ בקרבתי. באתי לגור בעיר של המשפחה של אשתי, משפחה מוכרת מאוד. כל הרבנים פה מכירים אותם ואני לא רוצה לערב אותם. אין לי קשר עם רבנים שלי מהעבר =(
אני חרדי. עובד. בן 26. מקפיד על קביעת עיתים כל יום חוק לישראל ודף יומי, מקפיד על תפילות. דיי חזק באמונתי.
אשתי (כמו שכתבת בתשובתך) אינה קשורה בשום דבר לרוח, לא תפילות. לא שיעורים. לא מסגרת קהילתית. וגם לא רוצה להשתייך.
אני מרגיש אבוד וכאוב. אני אוהב אותה, אבל יש בינינו תהום רוחנית שמתבטאת בצד המעשי בשירים שהיא שומעת (לפעמים ליד הילדים), בבגדים שהיא לובשת (בעיקר). לגבי מקום העבודה שלה היא עצמאית אז אין יותר מידי קשר עם גברים, בעיקר נשים. חשבתי על להיפרד, אבל אני מבין שאם אני יפרד הילדים בטוח לא יתחנכו בדרך שאני רוצה. לפחות היום יש לי תקוות עתידיות שאולי יום אחד ידלק איזה ניצוץ.
אני גם לא צדיק יסוד עולם חרדי הכי אדוק, אבל משתדל, משתדל מאוד מאוד. כואב לי המצב- אני מתפלל על כך הרבה. ולא יודע מה לעשות. לכפות עליה לא עובד, יוצר מריבות ויוצר אנטי יותר גרוע. לשחרר ולהרפות לא עובד, ניסיתי במשך למעלה משנה. לחיות עם זה? קשה לי ומתנגש לי.
כתבת לי בתשובתך שזה לא מסתדר לך איך למשל היא מלבישה את הילדה וכו', אז כן. צדקת. אנחנו מתדיינים גם על זה באופן רציף. אבל כיום לפחות בילדים יש לי השפעה, אבל עליה? אין מה לדבר.
לגבי מי "הטעה" את מי בחתונה, קשה להגדיר כך. אולי גם כשנכנסתי לסיפור הכל לא היה טלית שכולה תכלת, אבל משום מה חשבתי שזה ישתנה לטובה לאט לאט. וגם, הייתי צעיר בן 19 וחצי לא הבנתי כלום מהחיים. כיום התבגרתי וגם הדרך הרוחנית שלי התקבעו קצת יותר, וגם נושא הילדים ברקע מרתיע אותי מה הם יראו מה יגידו וכו'.
אנחנו גרים בשכונה חרדית והמצב הקיים אוטומטית גם מעמיד אותנו בפוקוס שלילי גם לעיני הסביבה. פחות מעניין אותי אך זה גם שיקול.
להיפרד? לא יתן לי כלום בשלב זה. זה יהיה כמו לטמון את הראש בחול, לא אוכל להשפיע על הילדים. ובוודאי לא עליה.
איך אפשר לקרב אישה בצורה שלא תעורר אצלה אנטי?
הניסיון הזה קשה לי מאוד. ממתין לתשובתך ולעידודך. תודה רבה
תשובה:
כפי שכתבתי לך בפעם הקודמת, זה ממש לא פשוט לענות על השאלה, לכן גם לקח לי זמן לחשוב מה נכון.
אתה די סוגר את האפשרויות שישנן-
כי אתה אומר שבצורה קשה לא הלך, בצורה רכה לא הלך, דיבורים לא השפיעו, מעשים לא השפיעו, ושאופציה של פרידה איננה על הפרק. אז זה די ממעט את האפשרויות...
אני גם לא מאלה שיגידו סתם ללא סיבה, יהיה בסדר, השם יעזור וכדומה. זה פשוט לא מתאים לי באופי, אלא אם כן אני באמת חושב כך.
לכן, יש לי למעשה שתי הצעות. את הראשונה אתה בטח יודע והיא תפילה, ובקשה מבורא עולם שיעזור קצת לפתוח את הדברים. תפילה אמיתית וכואבת מהלב עוזרת מאוד...
השניה היא לנסות ללכת על השורש. פחות לעסוק בשלב הזה בלבוש ובצניעות, אלא יותר בשורש. נניח לשכנע אותה, איך שהוא, שתלך פעם בשבוע לשיעור... או שתתחבר בכל זאת למשהו רוחני. בשלב ראשון בלי קשר לצד המעשי של החיים. אני חושב שבהרבה שכנוע ועם הבנת היתרונות שיש לזה מבחינתה גם (יציאה מהבית, מנוחה, פגישה עם נשים אחרות וכדומה), היא אולי תסכים. עבודה שורשית כזו אולי תקרב אותה קצת למחשבות ואורח חיים רוחני יותר שממילא יבוא לידי ביטוי בדברי המעשיים.
תשובות נוספות בנושא-אשתי לא רוצה להתלבש צנוע
טוב, כפי שאתה מבין לבד זו שאלה מאוד מאוד קשה שנוגעת לכל כך הרבה דברים שממש קשה לי לענות עליה, מתוך הצניעות ליד בני משפחה
מותר להסתובב ליד אבא עם חולצה קצרה ומכנסיים. לענ"ד מותר לשכב על דשא או ספה ליד בני משפחה קרובים, אחצניעות
בראש ובראשונה נקדים ונאמר שיש בהחלט נשים שלא יסתובבו בלבוש לא צנוע גם בפני נשים אחרות, ואפילו לבד. <חיטוב גוף האישה - המשך
זו שאלה קצת מורכבת, מצד האמת אסור לאשה למשוך תשומת לב לגופה, אולם מצד שני אסור לגברים להסתכל על הגוףצניעות
א. זאת בהחלט בעיה, הכלל ההלכתי הוא כפול- הראשון הוא שאסור לראות חלק שהוא לא השוק (מה שאתה כותב "שוקצניעות
לא, אין איסור של ממש. יש פסוק בישעיה שממנו ניתן להבין שזה דבר בעייתי כאשר העקב גורם להילוך להראות כמ
שאלה:
(אשתי לא רוצה להתלבש צנוע הרב יניב חניא כח תשרי, תשעה 10/22/2014) קראתי את תשובת הרב בעיון. חלק מהבעיה שאין לי עם מי להתייעץ בקרבתי. באתי לגור בעיר של המשפחה של אשתי, משפחה מוכרת מאוד. כל הרבנים פה מכירים אותם ואני לא רוצה לערב אותם. אין לי קשר עם רבנים שלי מהעבר =( אני חרדי. עובד. בן 26. מקפיד על קביעת עיתים כל יום חוק לישראל ודף יומי, מקפיד על תפילות. דיי חזק באמונתי. אשתי (כמו שכתבת בתשובתך) אינה קשורה בשום דבר לרוח, לא תפילות. לא שיעורים. לא מסגרת קהילתית. וגם לא רוצה להשתייך. אני מרגיש אבוד וכאוב. אני אוהב אותה, אבל יש בינינו תהום רוחנית שמתבטאת בצד המעשי בשירים שהיא שומעת (לפעמים ליד הילדים), בבגדים שהיא לובשת (בעיקר). לגבי מקום העבודה שלה היא עצמאית אז אין יותר מידי קשר עם גברים, בעיקר נשים. חשבתי על להיפרד, אבל אני מבין שאם אני יפרד הילדים בטוח לא יתחנכו בדרך שאני רוצה. לפחות היום יש לי תקוות עתידיות שאולי יום אחד ידלק איזה ניצוץ. אני גם לא צדיק יסוד עולם חרדי הכי אדוק, אבל משתדל, משתדל מאוד מאוד. כואב לי המצב- אני מתפלל על כך הרבה. ולא יודע מה לעשות. לכפות עליה לא עובד, יוצר מריבות ויוצר אנטי יותר גרוע. לשחרר ולהרפות לא עובד, ניסיתי במשך למעלה משנה. לחיות עם זה? קשה לי ומתנגש לי. כתבת לי בתשובתך שזה לא מסתדר לך איך למשל היא מלבישה את הילדה וכו', אז כן. צדקת. אנחנו מתדיינים גם על זה באופן רציף. אבל כיום לפחות בילדים יש לי השפעה, אבל עליה? אין מה לדבר. לגבי מי "הטעה" את מי בחתונה, קשה להגדיר כך. אולי גם כשנכנסתי לסיפור הכל לא היה טלית שכולה תכלת, אבל משום מה חשבתי שזה ישתנה לטובה לאט לאט. וגם, הייתי צעיר בן 19 וחצי לא הבנתי כלום מהחיים. כיום התבגרתי וגם הדרך הרוחנית שלי התקבעו קצת יותר, וגם נושא הילדים ברקע מרתיע אותי מה הם יראו מה יגידו וכו'. אנחנו גרים בשכונה חרדית והמצב הקיים אוטומטית גם מעמיד אותנו בפוקוס שלילי גם לעיני הסביבה. פחות מעניין אותי אך זה גם שיקול. להיפרד? לא יתן לי כלום בשלב זה. זה יהיה כמו לטמון את הראש בחול, לא אוכל להשפיע על הילדים. ובוודאי לא עליה. איך אפשר לקרב אישה בצורה שלא תעורר אצלה אנטי? הניסיון הזה קשה לי מאוד. ממתין לתשובתך ולעידודך. תודה רבה
תשובה:
כפי שכתבתי לך בפעם הקודמת, זה ממש לא פשוט לענות על השאלה, לכן גם לקח לי זמן לחשוב מה נכון.אתה די סוגר את האפשרויות שישנן-
כי אתה אומר שבצורה קשה לא הלך, בצורה רכה לא הלך, דיבורים לא השפיעו, מעשים לא השפיעו, ושאופציה של פרידה איננה על הפרק. אז זה די ממעט את האפשרויות...
אני גם לא מאלה שיגידו סתם ללא סיבה, יהיה בסדר, השם יעזור וכדומה. זה פשוט לא מתאים לי באופי, אלא אם כן אני באמת חושב כך.
לכן, יש לי למעשה שתי הצעות. את הראשונה אתה בטח יודע והיא תפילה, ובקשה מבורא עולם שיעזור קצת לפתוח את הדברים. תפילה אמיתית וכואבת מהלב עוזרת מאוד...
השניה היא לנסות ללכת על השורש. פחות לעסוק בשלב הזה בלבוש ובצניעות, אלא יותר בשורש. נניח לשכנע אותה, איך שהוא, שתלך פעם בשבוע לשיעור... או שתתחבר בכל זאת למשהו רוחני. בשלב ראשון בלי קשר לצד המעשי של החיים. אני חושב שבהרבה שכנוע ועם הבנת היתרונות שיש לזה מבחינתה גם (יציאה מהבית, מנוחה, פגישה עם נשים אחרות וכדומה), היא אולי תסכים. עבודה שורשית כזו אולי תקרב אותה קצת למחשבות ואורח חיים רוחני יותר שממילא יבוא לידי ביטוי בדברי המעשיים.
תשובות נוספות בנושא-
אשתי לא רוצה להתלבש צנוע
טוב, כפי שאתה מבין לבד זו שאלה מאוד מאוד קשה שנוגעת לכל כך הרבה דברים שממש קשה לי לענות עליה, מתוך ה
טוב, כפי שאתה מבין לבד זו שאלה מאוד מאוד קשה שנוגעת לכל כך הרבה דברים שממש קשה לי לענות עליה, מתוך ה
צניעות ליד בני משפחה
מותר להסתובב ליד אבא עם חולצה קצרה ומכנסיים. לענ"ד מותר לשכב על דשא או ספה ליד בני משפחה קרובים, אח
מותר להסתובב ליד אבא עם חולצה קצרה ומכנסיים. לענ"ד מותר לשכב על דשא או ספה ליד בני משפחה קרובים, אח
צניעות
בראש ובראשונה נקדים ונאמר שיש בהחלט נשים שלא יסתובבו בלבוש לא צנוע גם בפני נשים אחרות, ואפילו לבד. <
בראש ובראשונה נקדים ונאמר שיש בהחלט נשים שלא יסתובבו בלבוש לא צנוע גם בפני נשים אחרות, ואפילו לבד. <
חיטוב גוף האישה - המשך
זו שאלה קצת מורכבת, מצד האמת אסור לאשה למשוך תשומת לב לגופה, אולם מצד שני אסור לגברים להסתכל על הגוף
זו שאלה קצת מורכבת, מצד האמת אסור לאשה למשוך תשומת לב לגופה, אולם מצד שני אסור לגברים להסתכל על הגוף
צניעות
א. זאת בהחלט בעיה, הכלל ההלכתי הוא כפול- הראשון הוא שאסור לראות חלק שהוא לא השוק (מה שאתה כותב "שוק
א. זאת בהחלט בעיה, הכלל ההלכתי הוא כפול- הראשון הוא שאסור לראות חלק שהוא לא השוק (מה שאתה כותב "שוק
צניעות
לא, אין איסור של ממש. יש פסוק בישעיה שממנו ניתן להבין שזה דבר בעייתי כאשר העקב גורם להילוך להראות כמ
לא, אין איסור של ממש. יש פסוק בישעיה שממנו ניתן להבין שזה דבר בעייתי כאשר העקב גורם להילוך להראות כמ
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא הדרכה
עוד תוכן בשורש
אקטואליה / מערכת שורש
פוליטיקה / שלומי ק.
סרטונים מצחיקים / מי/ מהגולשים
אקטואליה / מערכת שורש
שיעורי תורה
תנך / דוד המלך
מוצרים