ביאה דרך איברים-המשך 2
הרב יניב חניא יז תשרי, תשעא 25/09/2010.......................
שאלה:
הרב חניא, שלום רב
לטענת הבחורה, הסיפוק מיחסים אלו עדיף ביחס ליחסים רגילים, ולכן בעיניה הם כל כך חשובים בנוסף ליחסים הרגילים. גם לי זה לא מובן, אבל מסתבר שזה באמת חשוב לה. אני רוצה שהיא תהיה מאושרת ומסופקת בכל התחומים וגם בתחום היחסים הפיזיים, ואם יש משהו בגדר המותר שאני יכל לעשות בשביל זה, אז אני מוכן לעשות אותו. בנוסף, שנינו חושבים שבקשר זוגי, זה לא יהיה בריא אם אחד מבני הזוג לא יוכל לקבל את כל מה שהוא רוצה וצריך מהבן זוג השני, אחרת זה נותן סיבה להסתכל לצדדים. ועדיף שלא להכנס לסיטואציה כזו בעייתית, שאחד מבן הזוג לא מסופק ולא משנה באיזה תחום. חוץ מזה יש גם את העניין השכלי, כי את כל הדברים האחרים היא קיבלה בגלל ההסבר שיש לכל איסור, אבל בעניין הנוכחי אין הסבר הגיוני (גם לא בעיניי), וזה מגביר אצלה את התסכול, בכך שהיא מקבלת רושם שהדת אוסרת סתם דברים. וגם בגלל שהיא ביררה עם חברות שלה (חילוניות, דתיות, חוזרות בתשובה וחוזרות בשאלה), והיא יודעת על זוגות דתיים שכן עושים את זה!
אני מקבל את עצתך לבחון את הקשר ואני משתדל לעשות זאת לנוכח כל בעיה שמתעוררת במסגרת הקשר, אך לא ניתן לעשות זאת אלא רק לאחר פתרון הבעיה הנוכחית, כי בינתיים אנחנו בנתק.
בתשובתך הזכרת שיתכן שזה כן יהיה אפשרי בתנאים מסוימים, האם תוכל לכתוב במה זה יהיה כרוך?
תודה ומועדים לשמחה,
תשובה:
דווקא לזה יש הסבר הגיוני מאוד, על פי דברי חז"ל הכל מקום ובכל עניין האישה צריכה לשמור על אסתטיקה לעומת בעלה. יש הלכות שלימות של אסטתיקה זו ויש לכך הוכחות מעשיות (שמור אצלי מאמר חשוב שפורסם בעיתון מדעי אמריקאי על הנזק המיני שנגרם לבעלים ששהו בחדר לידה עם האישה, הוכחות מדעיות!). מכיוון שאותו מקום אצל האישה הוא לא כל כך נקי בדרך כלל, יש בו ריחות, הפרשות וכדומה... קעו חז"ל שהבעל צריך לשמור על ריחוק מסויים משם ולא לנשק שם כדי שהוא לא ירגיש שאשתו דוחה אותו בריחות.
בכל מקרה, לגבי ה"היתר", הכוונה שלי היא שהבעל צריך להתרכז רק בחלק העליון של איבר המין, מבלי לרדת לכיוון הנרתיק. הסיבה לכך היא שעיקר ההפרשות והריחות נובעים מהנרתיק. כמו כן צריך לעשות את זה בחושך. כלומר- הבעל לא יגע עם לשונו ופיו בנרתיק עצמו אלא למעלה ממנו, באיזור הדגדגן, וכמו כן לא יראה מקרוב את המקום. אני חוזר ומדגיש שזה לא היתר גורף ואני לא פוסק שמתיר, אלא זה בעקבות הנסיבות.
שאלה:
הרב חניא, שלום רב
לטענת הבחורה, הסיפוק מיחסים אלו עדיף ביחס ליחסים רגילים, ולכן בעיניה הם כל כך חשובים בנוסף ליחסים הרגילים. גם לי זה לא מובן, אבל מסתבר שזה באמת חשוב לה. אני רוצה שהיא תהיה מאושרת ומסופקת בכל התחומים וגם בתחום היחסים הפיזיים, ואם יש משהו בגדר המותר שאני יכל לעשות בשביל זה, אז אני מוכן לעשות אותו. בנוסף, שנינו חושבים שבקשר זוגי, זה לא יהיה בריא אם אחד מבני הזוג לא יוכל לקבל את כל מה שהוא רוצה וצריך מהבן זוג השני, אחרת זה נותן סיבה להסתכל לצדדים. ועדיף שלא להכנס לסיטואציה כזו בעייתית, שאחד מבן הזוג לא מסופק ולא משנה באיזה תחום. חוץ מזה יש גם את העניין השכלי, כי את כל הדברים האחרים היא קיבלה בגלל ההסבר שיש לכל איסור, אבל בעניין הנוכחי אין הסבר הגיוני (גם לא בעיניי), וזה מגביר אצלה את התסכול, בכך שהיא מקבלת רושם שהדת אוסרת סתם דברים. וגם בגלל שהיא ביררה עם חברות שלה (חילוניות, דתיות, חוזרות בתשובה וחוזרות בשאלה), והיא יודעת על זוגות דתיים שכן עושים את זה!
אני מקבל את עצתך לבחון את הקשר ואני משתדל לעשות זאת לנוכח כל בעיה שמתעוררת במסגרת הקשר, אך לא ניתן לעשות זאת אלא רק לאחר פתרון הבעיה הנוכחית, כי בינתיים אנחנו בנתק.
בתשובתך הזכרת שיתכן שזה כן יהיה אפשרי בתנאים מסוימים, האם תוכל לכתוב במה זה יהיה כרוך?
תודה ומועדים לשמחה,
לטענת הבחורה, הסיפוק מיחסים אלו עדיף ביחס ליחסים רגילים, ולכן בעיניה הם כל כך חשובים בנוסף ליחסים הרגילים. גם לי זה לא מובן, אבל מסתבר שזה באמת חשוב לה. אני רוצה שהיא תהיה מאושרת ומסופקת בכל התחומים וגם בתחום היחסים הפיזיים, ואם יש משהו בגדר המותר שאני יכל לעשות בשביל זה, אז אני מוכן לעשות אותו. בנוסף, שנינו חושבים שבקשר זוגי, זה לא יהיה בריא אם אחד מבני הזוג לא יוכל לקבל את כל מה שהוא רוצה וצריך מהבן זוג השני, אחרת זה נותן סיבה להסתכל לצדדים. ועדיף שלא להכנס לסיטואציה כזו בעייתית, שאחד מבן הזוג לא מסופק ולא משנה באיזה תחום. חוץ מזה יש גם את העניין השכלי, כי את כל הדברים האחרים היא קיבלה בגלל ההסבר שיש לכל איסור, אבל בעניין הנוכחי אין הסבר הגיוני (גם לא בעיניי), וזה מגביר אצלה את התסכול, בכך שהיא מקבלת רושם שהדת אוסרת סתם דברים. וגם בגלל שהיא ביררה עם חברות שלה (חילוניות, דתיות, חוזרות בתשובה וחוזרות בשאלה), והיא יודעת על זוגות דתיים שכן עושים את זה!
בתשובתך הזכרת שיתכן שזה כן יהיה אפשרי בתנאים מסוימים, האם תוכל לכתוב במה זה יהיה כרוך?
תודה ומועדים לשמחה,
תשובה:
דווקא לזה יש הסבר הגיוני מאוד, על פי דברי חז"ל הכל מקום ובכל עניין האישה צריכה לשמור על אסתטיקה לעומת בעלה. יש הלכות שלימות של אסטתיקה זו ויש לכך הוכחות מעשיות (שמור אצלי מאמר חשוב שפורסם בעיתון מדעי אמריקאי על הנזק המיני שנגרם לבעלים ששהו בחדר לידה עם האישה, הוכחות מדעיות!). מכיוון שאותו מקום אצל האישה הוא לא כל כך נקי בדרך כלל, יש בו ריחות, הפרשות וכדומה... קעו חז"ל שהבעל צריך לשמור על ריחוק מסויים משם ולא לנשק שם כדי שהוא לא ירגיש שאשתו דוחה אותו בריחות.בכל מקרה, לגבי ה"היתר", הכוונה שלי היא שהבעל צריך להתרכז רק בחלק העליון של איבר המין, מבלי לרדת לכיוון הנרתיק. הסיבה לכך היא שעיקר ההפרשות והריחות נובעים מהנרתיק. כמו כן צריך לעשות את זה בחושך. כלומר- הבעל לא יגע עם לשונו ופיו בנרתיק עצמו אלא למעלה ממנו, באיזור הדגדגן, וכמו כן לא יראה מקרוב את המקום. אני חוזר ומדגיש שזה לא היתר גורף ואני לא פוסק שמתיר, אלא זה בעקבות הנסיבות.
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
עוד תוכן בשורש
קריאה ובדיחות / מי/ מהגולשים
תנך / דוד המלך
הגות ודעות / הרב דני סתר
זוגיות / ב אלעזר שנקר
שיעורי תורה
ספרות חזל / מערכת שורש
מוצרים