לכל דבר בעולם יש תכלית
הרב יניב חניא כ אייר, תשסח 25/05/2008.......................
שאלה:
שלום כבוד הרב ול"ג בעומר שמח!!!
כל דבר שה' בורא וקיים בעולם יש תכלית. למה ה' ברא לדוגמא ארצות שאין קשר בגרוש ליהדות ויוהודים גם יהודים לא הולכים ולא נמצאים במדינה או ארץ הזאת? אפילו הם גם לא אוייבים שלנו שה' בראם כדי להעניש אותנו ולא לדוגמא הודו שהמון ישראלים חוזרים שם בתשובה. אני ממש אשמח אם תחזיר לי תשובה!!! תודה רבה ואשרך!!
תשובה:
אני נתקל בשאלה הזו הרבה פעמים במהלך שיחות לבני נוער וכדומה.
זו שאלה גדולה, אבל צריך לשעת שבמראש זה לא היה אמור להיות ככה, בתחילת הדרך כל האנשים היו אמורים להיות חלק מהתהליך של הגאולה, וכולם היו יכולים לזכות לכל הטוב שבעולם, אולם אחרי שבני האדם חטאו מאוד, הרי שחלק מהעמיםן נדחו מקבלת התפקיד החיובי ומאז חלק הארי של התפקיד מוטל על עם ישראל.
מכיוון שמטרת העולם היא לתת בחירה חופשית לאדם, הרי שיוצא שעצם הבחירה החופשית שלהם היא חלק ממטרת העולם.
כמובן, עדיין כל אחד יכול לזכות ולהיות "חסיד אומות העולם" ולהתעלות לחלק מהתפקיד הרוחני של העולם, אולם זה יהיה באופן פרטי ולא כזכיה של עם.
לפי התורות הפנימיות הרי שלכל אחד יש תפקיד, כולל צומח ודומםם ובודאי שלכל אדם, האדם עדיים יכול להחור שלא למאות את תפקידו, אבל לכל אחד יש.
שאלה:
שלום כבוד הרב ול"ג בעומר שמח!!!
כל דבר שה' בורא וקיים בעולם יש תכלית. למה ה' ברא לדוגמא ארצות שאין קשר בגרוש ליהדות ויוהודים גם יהודים לא הולכים ולא נמצאים במדינה או ארץ הזאת? אפילו הם גם לא אוייבים שלנו שה' בראם כדי להעניש אותנו ולא לדוגמא הודו שהמון ישראלים חוזרים שם בתשובה. אני ממש אשמח אם תחזיר לי תשובה!!! תודה רבה ואשרך!!
תשובה:
אני נתקל בשאלה הזו הרבה פעמים במהלך שיחות לבני נוער וכדומה.זו שאלה גדולה, אבל צריך לשעת שבמראש זה לא היה אמור להיות ככה, בתחילת הדרך כל האנשים היו אמורים להיות חלק מהתהליך של הגאולה, וכולם היו יכולים לזכות לכל הטוב שבעולם, אולם אחרי שבני האדם חטאו מאוד, הרי שחלק מהעמיםן נדחו מקבלת התפקיד החיובי ומאז חלק הארי של התפקיד מוטל על עם ישראל.
מכיוון שמטרת העולם היא לתת בחירה חופשית לאדם, הרי שיוצא שעצם הבחירה החופשית שלהם היא חלק ממטרת העולם.
כמובן, עדיין כל אחד יכול לזכות ולהיות "חסיד אומות העולם" ולהתעלות לחלק מהתפקיד הרוחני של העולם, אולם זה יהיה באופן פרטי ולא כזכיה של עם.
לפי התורות הפנימיות הרי שלכל אחד יש תפקיד, כולל צומח ודומםם ובודאי שלכל אדם, האדם עדיים יכול להחור שלא למאות את תפקידו, אבל לכל אחד יש.
עוד מהרב יניב חניא
עוד תוכן בשורש
הלכה / מכון כושרות
מוסיקה / מערכת שורש
אמונה / רב שמעון פרץ
פוליטיקה / יצחק חי זאגא
שיעורי תורה
חגים וזמנים / מערכת שורש
מוצרים