לכבוד הרב יניב חניא - ביאה שלא כדרכה{המשך}
הרב יניב חניא יח כסליו, תשסד 13/12/2003.......................
שאלה:
1. כבוד הרב כתב לי שלפי רוב הדעות מותרת ביאה שלא כדרכה, כולל הוצאת זרע בגוף האישה. לא הבנתי האם כוונת הרב שפליטת הזרע תהיה בנרתיק, או שמותרת פליטת זרע גם בישבן האישה.
2. האם מותר שהאישה תחכך בידה באיבר האיש, ותגרום לו להתקשות ולהתחכך, בעוד שפליטת הזרע עצמה תעשה בנרתיק?
3. כבוד הרב כתב שהגמרא באה בדברים קשים נגד מי שמקיים את יחסי המין בתנוחה שאינה רגילה,אך כבוד הרב כתב שנראה שמותר לעשות זאת כחלק מההקדמה. האם כוונת הרב, שזה מותר בכל מקרה לכל אדם, או רק לזוג שלא הצליח להרות?
ושוב אבקש לא לפרסם את הדברים מחמת צניעות, ותודה מראש.
תשובה:
שלום רב,
1. לפי הדעות שמותרת ביאה מאחור- תהיה מותרת גם פליטת זרע שם- בתנאי שהיא בתוך גוף האישה ולא בחוץ.
2. מותר עקרונית, רצוי שלא להאריך בזה מידי כדי לא לגרום להוצאת זרע לבטלה. בכלל רצוי שדברים כגון אלו יהיו רק חלק מההקדמה ולא ה"מעשה" עצמו. כלומר: שלא יהיה מצב שבו האיהש תחכך עד הרגע האחרון ואז הבעל יפלוט בתוכה, אלא החיכוך יהיה קצר וכחלק מההקדמה המשותפת. לעצם הביאה, בתוך הנרתיק, יש ערך חשוב והיא בעצם ההתחברות האמיתית.
3. ההיתר כחלק מההקדמה הוא לכל אדם. ביאה ממש, הגמרא רואה בעין לא חיובית כפי שציינו.
שאלה:
1. כבוד הרב כתב לי שלפי רוב הדעות מותרת ביאה שלא כדרכה, כולל הוצאת זרע בגוף האישה. לא הבנתי האם כוונת הרב שפליטת הזרע תהיה בנרתיק, או שמותרת פליטת זרע גם בישבן האישה. 2. האם מותר שהאישה תחכך בידה באיבר האיש, ותגרום לו להתקשות ולהתחכך, בעוד שפליטת הזרע עצמה תעשה בנרתיק? 3. כבוד הרב כתב שהגמרא באה בדברים קשים נגד מי שמקיים את יחסי המין בתנוחה שאינה רגילה,אך כבוד הרב כתב שנראה שמותר לעשות זאת כחלק מההקדמה. האם כוונת הרב, שזה מותר בכל מקרה לכל אדם, או רק לזוג שלא הצליח להרות? ושוב אבקש לא לפרסם את הדברים מחמת צניעות, ותודה מראש.
תשובה:
שלום רב, 1. לפי הדעות שמותרת ביאה מאחור- תהיה מותרת גם פליטת זרע שם- בתנאי שהיא בתוך גוף האישה ולא בחוץ. 2. מותר עקרונית, רצוי שלא להאריך בזה מידי כדי לא לגרום להוצאת זרע לבטלה. בכלל רצוי שדברים כגון אלו יהיו רק חלק מההקדמה ולא ה"מעשה" עצמו. כלומר: שלא יהיה מצב שבו האיהש תחכך עד הרגע האחרון ואז הבעל יפלוט בתוכה, אלא החיכוך יהיה קצר וכחלק מההקדמה המשותפת. לעצם הביאה, בתוך הנרתיק, יש ערך חשוב והיא בעצם ההתחברות האמיתית. 3. ההיתר כחלק מההקדמה הוא לכל אדם. ביאה ממש, הגמרא רואה בעין לא חיובית כפי שציינו.עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
עוד תוכן בשורש
פוליטיקה / רב יניב חניא
אקטואליה / מערכת שורש
כלכלה וכספים / יעל לוטן
בעין חינוכית / רב יניב חניא
שיעורי תורה
מאמרים הלכתיים / ב יהונתן כהן
מוצרים