המשך שאלה
הרב יניב חניא יב כסליו, תשפב 16/11/2021.......................
שאלה:
שלום הרב,
סליחה שאני שבה ושואלת, אך הרב כתב לי תשובתו שאם הכפות במגירה הן בשימוש תמידי אז המגירה מותרת, אולם ספציפית במגירה שפתחתי מאוחסנות כפות "ספייר" מיותרות שלא נעשה בהם שימוש.. ולעומת זאת במכסי הסירים כן נעשה שימוש קבוע.. האם בכל זאת בגלל שכמו שהרב אמר המכסים לא לגמרי נחשבים מוקצה זה בכל זאת בסדר בדיעבד ולא אוסר את השימוש בהם?(מכאן והלאה אקפיד לא לפתוח את המגירה בשבת..).
תשובה:
אם נעשה שימוש קבוע במכסים, הם לא מוקצה והמגירה לא מוקצה.
אלא אם כן זו מגירה שנועדה לאחסון של "דברים ספייר", ורק במקרה המכסים שם... ואז זה באמת אסור לפתוח.
ובכל מקרה- המכסים לא נאסרים בגלל הפתיחה, גם אם היה אסור לפתוח.תשובות נוספות בנושא-המשך שאלה
זה קצת מורכב, מצד אחד כתוב שאם מתחילים לשטוף את הכיור בשבת, מותצר לשטוף הכל. מצד שני, אם מדובר בסירישטיפה בסקוטש ברייט בשבת וכיבוד הורים
זו שאלה קצת מורכבת.
כי היא מערבת קצת "פסיכולוגיה" עם הלכות שבת והלכות בין אדם לחבירו וכתשעה באב במוצאי שבת
השנה חל תשעה באב במוצאי שבת, ויש לכך כמה משמעויות הלכתיות-
אוכלים סעודה שלישית שהיא גם סעודה מפאיך מתנהלים בפורים שחל ביום שישי?
פורים כזה קרוי בהלכה "פורים משולש"....
מותר לכתחילה ליטול ידיים בשעה העשירית... ובמקרה
שאלה:
שלום הרב, סליחה שאני שבה ושואלת, אך הרב כתב לי תשובתו שאם הכפות במגירה הן בשימוש תמידי אז המגירה מותרת, אולם ספציפית במגירה שפתחתי מאוחסנות כפות "ספייר" מיותרות שלא נעשה בהם שימוש.. ולעומת זאת במכסי הסירים כן נעשה שימוש קבוע.. האם בכל זאת בגלל שכמו שהרב אמר המכסים לא לגמרי נחשבים מוקצה זה בכל זאת בסדר בדיעבד ולא אוסר את השימוש בהם?(מכאן והלאה אקפיד לא לפתוח את המגירה בשבת..).
תשובה:
אם נעשה שימוש קבוע במכסים, הם לא מוקצה והמגירה לא מוקצה.אלא אם כן זו מגירה שנועדה לאחסון של "דברים ספייר", ורק במקרה המכסים שם... ואז זה באמת אסור לפתוח.
ובכל מקרה- המכסים לא נאסרים בגלל הפתיחה, גם אם היה אסור לפתוח.
תשובות נוספות בנושא-
המשך שאלה
זה קצת מורכב, מצד אחד כתוב שאם מתחילים לשטוף את הכיור בשבת, מותצר לשטוף הכל. מצד שני, אם מדובר בסירי
זה קצת מורכב, מצד אחד כתוב שאם מתחילים לשטוף את הכיור בשבת, מותצר לשטוף הכל. מצד שני, אם מדובר בסירי
שטיפה בסקוטש ברייט בשבת וכיבוד הורים
זו שאלה קצת מורכבת.
כי היא מערבת קצת "פסיכולוגיה" עם הלכות שבת והלכות בין אדם לחבירו וכ
זו שאלה קצת מורכבת.
כי היא מערבת קצת "פסיכולוגיה" עם הלכות שבת והלכות בין אדם לחבירו וכ
תשעה באב במוצאי שבת
השנה חל תשעה באב במוצאי שבת, ויש לכך כמה משמעויות הלכתיות-
אוכלים סעודה שלישית שהיא גם סעודה מפ
השנה חל תשעה באב במוצאי שבת, ויש לכך כמה משמעויות הלכתיות-
אוכלים סעודה שלישית שהיא גם סעודה מפ
איך מתנהלים בפורים שחל ביום שישי?
פורים כזה קרוי בהלכה "פורים משולש"....
מותר לכתחילה ליטול ידיים בשעה העשירית... ובמקרה
פורים כזה קרוי בהלכה "פורים משולש"....
מותר לכתחילה ליטול ידיים בשעה העשירית... ובמקרה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא הלכות שבת
עוד תוכן בשורש
ספרות חזל / ב ישי וויצמן
אקטואליה / מערכת שורש
פרשת שבוע / הרב משה אופן
בעין חינוכית / ופ יובל סיני
שיעורי תורה
ספרי חידושים-תנך / רב שמעון פרץ
מוצרים