פדיון הבן
הרב יניב חניא יח כסליו, תשעג 02/12/2012.......................
שאלה:
שלום, רציתי לדעת אם אני יכולה לעשות לתינוק שלי שנולד זה עתה פדיון בן בכור, משום שקודם לכן עברתי הפלה טיבעית בשבוע 6 ? ושק ההריוו היה ריק
תשובה:
אם לא נמצאו איברים בשק, הרי שהוא לא נחשב כוולד שפוטר את הבא אחריו וממילא אתם חייבים לעשות פדיון לבן שנולד במז"ט.תשובות נוספות בנושא-המשך שאלה
זו שאלה מורכבת שצריך לדון בה כל אחד לגופו, באופן עקרוני יש כמה מדרגות- כאלה שלא קיימו מצוות פריה ורבמניעת הריון
באופן עקרוני לא כל כך מקובל למנוע הריון כאשר יש ילד אחד אלא אם כן יש סיבה טובה- כגון עייפות של האישהיחסים
אני לא חושב שההבנה היתה נכונה, פעמים רבות שואלים על עצם קיום היחסים בזמן הריון ובזמן שאין סיכוי להריהבהרת שאלתי הקודמת
אתה בעצם לא שואל האם למנוע אלא איך- אם כך, כפי שכתבתי גלולות הן הדרך הטובה ביותר מבחינה הלכתית למניעיחסים בלי ילדים
לא הבנתי אם השאלה היא לגבי דרכים מעשיות (מותרות מבחינה הלכתית) למניעת הריון או שהשאלה אם מותר סתם למגלולות נגד הריון
קשה לענות על שאלה כזו על פי הנתונים שאתה נותן- האם אתם מדברים על לתמיד, על תקופה מסויימת, מה זה קשה
שאלה:
שלום, רציתי לדעת אם אני יכולה לעשות לתינוק שלי שנולד זה עתה פדיון בן בכור, משום שקודם לכן עברתי הפלה טיבעית בשבוע 6 ? ושק ההריוו היה ריק
תשובה:
אם לא נמצאו איברים בשק, הרי שהוא לא נחשב כוולד שפוטר את הבא אחריו וממילא אתם חייבים לעשות פדיון לבן שנולד במז"ט.תשובות נוספות בנושא-
המשך שאלה
זו שאלה מורכבת שצריך לדון בה כל אחד לגופו, באופן עקרוני יש כמה מדרגות- כאלה שלא קיימו מצוות פריה ורב
זו שאלה מורכבת שצריך לדון בה כל אחד לגופו, באופן עקרוני יש כמה מדרגות- כאלה שלא קיימו מצוות פריה ורב
מניעת הריון
באופן עקרוני לא כל כך מקובל למנוע הריון כאשר יש ילד אחד אלא אם כן יש סיבה טובה- כגון עייפות של האישה
באופן עקרוני לא כל כך מקובל למנוע הריון כאשר יש ילד אחד אלא אם כן יש סיבה טובה- כגון עייפות של האישה
יחסים
אני לא חושב שההבנה היתה נכונה, פעמים רבות שואלים על עצם קיום היחסים בזמן הריון ובזמן שאין סיכוי להרי
אני לא חושב שההבנה היתה נכונה, פעמים רבות שואלים על עצם קיום היחסים בזמן הריון ובזמן שאין סיכוי להרי
הבהרת שאלתי הקודמת
אתה בעצם לא שואל האם למנוע אלא איך- אם כך, כפי שכתבתי גלולות הן הדרך הטובה ביותר מבחינה הלכתית למניע
אתה בעצם לא שואל האם למנוע אלא איך- אם כך, כפי שכתבתי גלולות הן הדרך הטובה ביותר מבחינה הלכתית למניע
יחסים בלי ילדים
לא הבנתי אם השאלה היא לגבי דרכים מעשיות (מותרות מבחינה הלכתית) למניעת הריון או שהשאלה אם מותר סתם למ
לא הבנתי אם השאלה היא לגבי דרכים מעשיות (מותרות מבחינה הלכתית) למניעת הריון או שהשאלה אם מותר סתם למ
גלולות נגד הריון
קשה לענות על שאלה כזו על פי הנתונים שאתה נותן- האם אתם מדברים על לתמיד, על תקופה מסויימת, מה זה קשה
קשה לענות על שאלה כזו על פי הנתונים שאתה נותן- האם אתם מדברים על לתמיד, על תקופה מסויימת, מה זה קשה