איסור נגיעה
הרב יניב חניא כז תמוז, תשעה 14/07/2015.......................
שאלה:
שלום כבוד הרב,
מאיזה גיל אסור לגעת בילדה? ואם מדובר בנכדתו, אחייניתו, ביתו. אחות של חבר, באיזה גיל יהיה מותר בנגיעה ובאיזה גיל אסור בנגיעה?
תשובה:
בדרך כלל מקובל שעד גיל 6 מותר בנגיעה, מגיל 6 ועד 9 זה תלוי בילדה, במצב המשפחתי (קרובת משפחה או לא), ובמהות הנגיעה (סתם נגיעה להכוונה, ליטוף וכדומה). מעל גיל 9 נהוג להחמיר אלא אם אם כן מדובר בבנות משפחה קרובה, אחות, בת וכדומהתשובות נוספות בנושא-נגיעה ברווקות
טוב, כפי שאת בוודאי מבינה זו שאלה קשה מאוד שקשה לענות עליה בצורה "פשוטה" כי היא נוגעת להרבה מאוד תכיסוי ראש ביום החתונה
ישנם רבים רבים שמתירים לכלה להיות בערב החתונה ללא כיסוי ראש, גם לאחר חדר ייחוד. ישנם גם כאלה שמאוד הנפתלי בנט-ראוי להנהיג?
השאלה כמובן מורכבת מאוד ונוגעת לכל כך הרבה נקודות שצריך להקדים, שאני ספק אם ניתן להקיף זאת כאן, אבל כונה לצאת יד"ח
אני סבור שבפעמים הראשונות בודאי שיש בזה כוונה, הבעיה היא שגם לזה מתרגלים, כלומר- אחרי שתאמר די הרבה צניעות
ההבדל הוא די ברור- שהרי בין בעל לאשתו יש קרבה רבה, הם נמצאים בדרגת קירבה רבה, הם אוהבים אחד את השני
שאלה:
שלום כבוד הרב, מאיזה גיל אסור לגעת בילדה? ואם מדובר בנכדתו, אחייניתו, ביתו. אחות של חבר, באיזה גיל יהיה מותר בנגיעה ובאיזה גיל אסור בנגיעה?
תשובה:
בדרך כלל מקובל שעד גיל 6 מותר בנגיעה, מגיל 6 ועד 9 זה תלוי בילדה, במצב המשפחתי (קרובת משפחה או לא), ובמהות הנגיעה (סתם נגיעה להכוונה, ליטוף וכדומה). מעל גיל 9 נהוג להחמיר אלא אם אם כן מדובר בבנות משפחה קרובה, אחות, בת וכדומהתשובות נוספות בנושא-
נגיעה ברווקות
טוב, כפי שאת בוודאי מבינה זו שאלה קשה מאוד שקשה לענות עליה בצורה "פשוטה" כי היא נוגעת להרבה מאוד ת
טוב, כפי שאת בוודאי מבינה זו שאלה קשה מאוד שקשה לענות עליה בצורה "פשוטה" כי היא נוגעת להרבה מאוד ת
כיסוי ראש ביום החתונה
ישנם רבים רבים שמתירים לכלה להיות בערב החתונה ללא כיסוי ראש, גם לאחר חדר ייחוד. ישנם גם כאלה שמאוד ה
ישנם רבים רבים שמתירים לכלה להיות בערב החתונה ללא כיסוי ראש, גם לאחר חדר ייחוד. ישנם גם כאלה שמאוד ה
נפתלי בנט-ראוי להנהיג?
השאלה כמובן מורכבת מאוד ונוגעת לכל כך הרבה נקודות שצריך להקדים, שאני ספק אם ניתן להקיף זאת כאן, אבל
השאלה כמובן מורכבת מאוד ונוגעת לכל כך הרבה נקודות שצריך להקדים, שאני ספק אם ניתן להקיף זאת כאן, אבל
כונה לצאת יד"ח
אני סבור שבפעמים הראשונות בודאי שיש בזה כוונה, הבעיה היא שגם לזה מתרגלים, כלומר- אחרי שתאמר די הרבה
אני סבור שבפעמים הראשונות בודאי שיש בזה כוונה, הבעיה היא שגם לזה מתרגלים, כלומר- אחרי שתאמר די הרבה
צניעות
ההבדל הוא די ברור- שהרי בין בעל לאשתו יש קרבה רבה, הם נמצאים בדרגת קירבה רבה, הם אוהבים אחד את השני
ההבדל הוא די ברור- שהרי בין בעל לאשתו יש קרבה רבה, הם נמצאים בדרגת קירבה רבה, הם אוהבים אחד את השני
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
עוד תוכן בשורש
חיים מודרנים / אברהם וסרמן
אקטואליה / מערכת שורש
אקטואליה / מערכת שורש
עם וארץ ישראל / הרב שי טחן
שיעורי תורה
ספרות חזל / ב ישי וויצמן
מוצרים