אשתי ואני מצפים לילדה בעה''.שנינו אוהבים מאוד את השם ''שני'' מלשון חוט השני(אדום)ורצינו לדעת אם שם זה איננו מזיק,שכידוע שם משפיע לכל החיים.
תשובה:
שלום רב,
באופן עקרוני אנחנו מייחסים חשיבות רבה לשם אותו אנו נותנים לילדנו. הגמרא במסכת ברכות אף טוענת ש"שם גורם", כלומר: השם של האדם מוביל למהות פנימית שלו.
אולם, איך אמורים ההורים לדעת מה המהות הפנימית ולהתאים את השם לילד?
על כך מספרים לנו חז"ל שבשעת נתינת השם "נזרקת נבואה" בפיהם של ההורים והשם שבו הם רוצים הוא השם הנכון משמיים.
מדברי הגמרא ניתן להסיק מספר מסקנות:
יש להשתדל לבחור שם בעל משמעות, שם רוחני ככל הניתן ולא לבחור "סתם" במשהו "חדשני", "מעניין" או סיבה דומה.
אולם, מצד שני, השם שינתן לבסוף הוא גם המהות הפנימית כפי שזרק הקב"ה נבואה בפי ההורים.
למרות שאינני מקובל או משהו דומה, בררתי מעט על השם "שני" ונדמה לי שזהו שם בעל משמעות חיובית. אני מכיר גם מכיר רבנים חשובים שקראו כך לביתם, אם אתם רוצים כל כך בשם, לדעתי קראו כך לביתכם שתחיה.
לגבי השם "שני" מצאתי (בהתייעצות עם הרב ארז לוי, שיש לו בת בשם "שני") מספר רמזים מאוד חיוביים לגביו:
חז"ל אומרים לגבי "חוט השני" שקשרה רחב בחלונה ש"שני" ראשי תיבות- "שמונה נביאים יצאו", ומכאן שיצאו מרחב שמונה נביאים.
כמו כן מובא בספרים שרחב קשרה את חוט השני לחלונה כרמז לדם שאותו מרחו בני ישראל על המשקוף במצריים, ולה נתכפרו בזכות אותו חוט שני כל מעשיה, כמו לבני ישראל.
גם בזמן שבית המקדש היה קיים שימש חוט השני ככלי כפרה לעם כולו, הן באירועים שונים (כמו מצורע) והן ביום הכיפורים עצמו.
על הדימוי "כחוט השני שפתותיך" שבו משתמש הקב"ה כלפי כנסת ישראל יש הרבה מה להאריך בדיבור, אולם עצם השימוש בתיאור זה מעידה על היותו חיובי.
לסיכום: ללא ראיה "קבלית" שאותה אני חסר, אני חושב שהשם שני הוא שם חיובי ונאה לבת, מה גם שגם אתה וגם רעייתך רוצים בו. ויה"ר שכבר ביום הכיפורים הבעל"ט נזכה לראות את חוט השני בבית המקדש הופך ללבן.
מזל טוב.