בינו לבינה
הרב יניב חניא ל אב, תשעג 06/08/2013.......................
שאלה:
שלום כבוד הרב חניא
האם מותר ללקק את הדגדגן כפי מה שהבנתי זה לא נקרא אותו מקום ממש
ב. תשמיש כשהבעל בעמידה האם זה לא נכלל במה שפסקו שכל מה שהבעל רוצה עושה באשתו "כמובן בהסכמתה"
ג. כניסה באבר מינה של האשה כשהיא שוכבת הפוך(על הבטן) האם מותר ושאלתי מתייחס גם לפלוט ולא רק חדירה
ד.מהי המקור בהלכה שהנוזל שיוצא מהבעל בשעת קישוי האיבר לפני שהבעל מזריע ביריה שלא נקרא זרע לבטלה .
תודה רבה
תשובה:
א. כפי שעניתי לך בתשובה קודמת זה לא מוגדר אותו מקום ממש.
ב. זה כן מוגדר, אבל יש בזה נקודה נוספת של סוג של חוסר צניעות ושל בעייתיות יותר גדולה מבחינת עצם התנוחה, זה רק לדעתי. לכן אני עונה שזה נמותר כמו כל תנוחה אחרת, אבל לא רצוי.
ג. כן, מותר.
ד. כי רק זרע נחשב כהוצאת זרע לבטלה וזה לא זרע. תשובות נוספות בנושא-בינו לבינה
לגבי עמידה- זה יותר קרוב לשאר התנוחות, כלומר- אני לא יכול לומר שזה ממש אסור. זה דומה לשאר- לא הכי רצפרישה בערב הכלולות
1. לאחר שהבעל הגיע לפורקן, הוא צריך לפרוש באיבר מת. לא להישאר כך למשך זמן רב, אבל לא חיביים גם לפרוששלום הרב
אני סבור שלא, השימוש בקונדום הוא רק במקרים מאוד נדירים שבהם יש צורך עמוק והלכתי, אני לא חושב שהצורך פרישה אחרי תשמיש
1. אחרי הפורקן צריך לפרוש בפעם הראשונה, לא להתעכב אחרי הפעם הראשונה.
2. כל דיני ההרחקה הם מיד אעניין אישות
באופן אקראי ולא כדרך היחידה והבלעדית זה מותר. אם ישנה בעיה, כגון קושי של האשה בתנוחה הרגילה וכדומה אמין חצי אוראלי
לפי רוב הדעות שאני מכיר זה יהיה מותר. לא תמיד ולא כבדבר שבשיגרה, אבל כן. יש גם דעות שלא.
שאלה:
שלום כבוד הרב חניא האם מותר ללקק את הדגדגן כפי מה שהבנתי זה לא נקרא אותו מקום ממש ב. תשמיש כשהבעל בעמידה האם זה לא נכלל במה שפסקו שכל מה שהבעל רוצה עושה באשתו "כמובן בהסכמתה" ג. כניסה באבר מינה של האשה כשהיא שוכבת הפוך(על הבטן) האם מותר ושאלתי מתייחס גם לפלוט ולא רק חדירה ד.מהי המקור בהלכה שהנוזל שיוצא מהבעל בשעת קישוי האיבר לפני שהבעל מזריע ביריה שלא נקרא זרע לבטלה . תודה רבה
תשובה:
א. כפי שעניתי לך בתשובה קודמת זה לא מוגדר אותו מקום ממש.ב. זה כן מוגדר, אבל יש בזה נקודה נוספת של סוג של חוסר צניעות ושל בעייתיות יותר גדולה מבחינת עצם התנוחה, זה רק לדעתי. לכן אני עונה שזה נמותר כמו כל תנוחה אחרת, אבל לא רצוי.
ג. כן, מותר.
ד. כי רק זרע נחשב כהוצאת זרע לבטלה וזה לא זרע.
תשובות נוספות בנושא-
בינו לבינה
לגבי עמידה- זה יותר קרוב לשאר התנוחות, כלומר- אני לא יכול לומר שזה ממש אסור. זה דומה לשאר- לא הכי רצ
לגבי עמידה- זה יותר קרוב לשאר התנוחות, כלומר- אני לא יכול לומר שזה ממש אסור. זה דומה לשאר- לא הכי רצ
פרישה בערב הכלולות
1. לאחר שהבעל הגיע לפורקן, הוא צריך לפרוש באיבר מת. לא להישאר כך למשך זמן רב, אבל לא חיביים גם לפרוש
1. לאחר שהבעל הגיע לפורקן, הוא צריך לפרוש באיבר מת. לא להישאר כך למשך זמן רב, אבל לא חיביים גם לפרוש
שלום הרב
אני סבור שלא, השימוש בקונדום הוא רק במקרים מאוד נדירים שבהם יש צורך עמוק והלכתי, אני לא חושב שהצורך
אני סבור שלא, השימוש בקונדום הוא רק במקרים מאוד נדירים שבהם יש צורך עמוק והלכתי, אני לא חושב שהצורך
פרישה אחרי תשמיש
1. אחרי הפורקן צריך לפרוש בפעם הראשונה, לא להתעכב אחרי הפעם הראשונה.
2. כל דיני ההרחקה הם מיד א
1. אחרי הפורקן צריך לפרוש בפעם הראשונה, לא להתעכב אחרי הפעם הראשונה.
2. כל דיני ההרחקה הם מיד א
עניין אישות
באופן אקראי ולא כדרך היחידה והבלעדית זה מותר. אם ישנה בעיה, כגון קושי של האשה בתנוחה הרגילה וכדומה א
באופן אקראי ולא כדרך היחידה והבלעדית זה מותר. אם ישנה בעיה, כגון קושי של האשה בתנוחה הרגילה וכדומה א
מין חצי אוראלי
לפי רוב הדעות שאני מכיר זה יהיה מותר. לא תמיד ולא כבדבר שבשיגרה, אבל כן. יש גם דעות שלא.
לפי רוב הדעות שאני מכיר זה יהיה מותר. לא תמיד ולא כבדבר שבשיגרה, אבל כן. יש גם דעות שלא.