בינו לבינה
הרב יניב חניא כח אב, תשעג 04/08/2013.......................
שאלה:
שלום כב' הרב
אם הבנתי נכון, הרב כ' שתשמיש בעמידה אסורה לרוב הדעות, האם זה אחרת מתנוחות אחרות כמו היא למעלה או כניסה לאיבר מינה מאחורה (ולא לפי הטבעת) וכדו' (היה נראה לי מאחד התשובות של הרב שלפלןט זרע בפי הטבעת יותר קיל מאשר לפלוט בתנוחה אחרת שאינה היא למטה) ומה הדין כששניהם שוכבים על הצד, שאלתי גם לגבי לפלוט בתנוחות כאלה ולא רק לחדור כך,(אני מחפש היתר כי כך זה מגוון לי)כמובן שהכל בהסכמת האשה
ועוד שאלה ברצוני ללקק את הדגדגן והאיזור כולו ולמעט את פתח הנרתיק ששם בוודאי אסור האם ראוי למנוע,(גם על זה קשה לי לוותר) והאם יש חילוק בין ליקוק לנשיקה
ולגבי הסתכלות באותו מקום ממש כגון בשעת מקלחת (לא באמבטיה) כמעט לא שייך כי בדרך כלל עומדים וזה כמעט בלתי אפשרי כי מה שהבעל רואה זה מקום השערות ולא מקום התורף ממש וזה מותר, נכון?
ועוד שאלה בשעת המשחק המקדים יוצא נוזל מהי המקור להיתר
תשובה:
לגבי עמידה- זה יותר קרוב לשאר התנוחות, כלומר- אני לא יכול לומר שזה ממש אסור. זה דומה לשאר- לא הכי רצוי אבל לא אסור.
אני כמובן לא זוכר את כל התשובות שכתבתי בעניין לפרטיהן, אבל נראה לי שאי אפשר לומר שפליטה בפי הטבעת היא יותר טובה משאר תנוחות, כל עוד זה בנרתיק זה כמעט תמיד יותר טוב. לגבי עצם העניין של פליטה תנוחות, כפי שכבר כתבתי זה לא הכי רצוי, אבל אם זה ממש חשוב לך, אני לא אומר שזה אסור. בכל מקרה לא רצוי שזה יהיה בדרך קביעות אלא יותר בדרך ארעאי מידי פעם.
ליקוק באיזור הוא קצת יותר קשה, אבל אם זה לא ממש בנרתיק ובאיזור הקרוב אליו זה אפשרי, אם כי אני מדגיש שזה דבר שצריך להמעיט בו, יותר בעייתי מנושא התנוחות. אני סבור שיש מעט הבדל בין ליקוק לנשיקה כי נשיקה היא יותר קצרה ומקרית ופחות יש סיכוי למאיסות...
לגבי ההסתכלות בזווית שציינת, אני סבור שזה בסדר ואין עם זה בעיה.
לגבי הנוזל- מה שאסור לפלוט זה זרע, ואילו הנוזל הזה אינו זרע אלא חומר סיכה ראשוני.תשובות נוספות בנושא-פרישה בערב הכלולות
1. לאחר שהבעל הגיע לפורקן, הוא צריך לפרוש באיבר מת. לא להישאר כך למשך זמן רב, אבל לא חיביים גם לפרוששלום הרב
אני סבור שלא, השימוש בקונדום הוא רק במקרים מאוד נדירים שבהם יש צורך עמוק והלכתי, אני לא חושב שהצורך פרישה אחרי תשמיש
1. אחרי הפורקן צריך לפרוש בפעם הראשונה, לא להתעכב אחרי הפעם הראשונה.
2. כל דיני ההרחקה הם מיד אעניין אישות
באופן אקראי ולא כדרך היחידה והבלעדית זה מותר. אם ישנה בעיה, כגון קושי של האשה בתנוחה הרגילה וכדומה אמין חצי אוראלי
לפי רוב הדעות שאני מכיר זה יהיה מותר. לא תמיד ולא כבדבר שבשיגרה, אבל כן. יש גם דעות שלא.עונג לאישה
א. אני לא ממש יודע, אני מניח שזה יותר עניין לרופאים. אבל כן ידוע לי שאצל האשה זה לא נובע רק מהצד הגו
שאלה:
שלום כב' הרב אם הבנתי נכון, הרב כ' שתשמיש בעמידה אסורה לרוב הדעות, האם זה אחרת מתנוחות אחרות כמו היא למעלה או כניסה לאיבר מינה מאחורה (ולא לפי הטבעת) וכדו' (היה נראה לי מאחד התשובות של הרב שלפלןט זרע בפי הטבעת יותר קיל מאשר לפלוט בתנוחה אחרת שאינה היא למטה) ומה הדין כששניהם שוכבים על הצד, שאלתי גם לגבי לפלוט בתנוחות כאלה ולא רק לחדור כך,(אני מחפש היתר כי כך זה מגוון לי)כמובן שהכל בהסכמת האשה ועוד שאלה ברצוני ללקק את הדגדגן והאיזור כולו ולמעט את פתח הנרתיק ששם בוודאי אסור האם ראוי למנוע,(גם על זה קשה לי לוותר) והאם יש חילוק בין ליקוק לנשיקה ולגבי הסתכלות באותו מקום ממש כגון בשעת מקלחת (לא באמבטיה) כמעט לא שייך כי בדרך כלל עומדים וזה כמעט בלתי אפשרי כי מה שהבעל רואה זה מקום השערות ולא מקום התורף ממש וזה מותר, נכון? ועוד שאלה בשעת המשחק המקדים יוצא נוזל מהי המקור להיתר
תשובה:
לגבי עמידה- זה יותר קרוב לשאר התנוחות, כלומר- אני לא יכול לומר שזה ממש אסור. זה דומה לשאר- לא הכי רצוי אבל לא אסור.אני כמובן לא זוכר את כל התשובות שכתבתי בעניין לפרטיהן, אבל נראה לי שאי אפשר לומר שפליטה בפי הטבעת היא יותר טובה משאר תנוחות, כל עוד זה בנרתיק זה כמעט תמיד יותר טוב. לגבי עצם העניין של פליטה תנוחות, כפי שכבר כתבתי זה לא הכי רצוי, אבל אם זה ממש חשוב לך, אני לא אומר שזה אסור. בכל מקרה לא רצוי שזה יהיה בדרך קביעות אלא יותר בדרך ארעאי מידי פעם.
ליקוק באיזור הוא קצת יותר קשה, אבל אם זה לא ממש בנרתיק ובאיזור הקרוב אליו זה אפשרי, אם כי אני מדגיש שזה דבר שצריך להמעיט בו, יותר בעייתי מנושא התנוחות. אני סבור שיש מעט הבדל בין ליקוק לנשיקה כי נשיקה היא יותר קצרה ומקרית ופחות יש סיכוי למאיסות...
לגבי ההסתכלות בזווית שציינת, אני סבור שזה בסדר ואין עם זה בעיה.
לגבי הנוזל- מה שאסור לפלוט זה זרע, ואילו הנוזל הזה אינו זרע אלא חומר סיכה ראשוני.
תשובות נוספות בנושא-
פרישה בערב הכלולות
1. לאחר שהבעל הגיע לפורקן, הוא צריך לפרוש באיבר מת. לא להישאר כך למשך זמן רב, אבל לא חיביים גם לפרוש
1. לאחר שהבעל הגיע לפורקן, הוא צריך לפרוש באיבר מת. לא להישאר כך למשך זמן רב, אבל לא חיביים גם לפרוש
שלום הרב
אני סבור שלא, השימוש בקונדום הוא רק במקרים מאוד נדירים שבהם יש צורך עמוק והלכתי, אני לא חושב שהצורך
אני סבור שלא, השימוש בקונדום הוא רק במקרים מאוד נדירים שבהם יש צורך עמוק והלכתי, אני לא חושב שהצורך
פרישה אחרי תשמיש
1. אחרי הפורקן צריך לפרוש בפעם הראשונה, לא להתעכב אחרי הפעם הראשונה.
2. כל דיני ההרחקה הם מיד א
1. אחרי הפורקן צריך לפרוש בפעם הראשונה, לא להתעכב אחרי הפעם הראשונה.
2. כל דיני ההרחקה הם מיד א
עניין אישות
באופן אקראי ולא כדרך היחידה והבלעדית זה מותר. אם ישנה בעיה, כגון קושי של האשה בתנוחה הרגילה וכדומה א
באופן אקראי ולא כדרך היחידה והבלעדית זה מותר. אם ישנה בעיה, כגון קושי של האשה בתנוחה הרגילה וכדומה א
מין חצי אוראלי
לפי רוב הדעות שאני מכיר זה יהיה מותר. לא תמיד ולא כבדבר שבשיגרה, אבל כן. יש גם דעות שלא.
לפי רוב הדעות שאני מכיר זה יהיה מותר. לא תמיד ולא כבדבר שבשיגרה, אבל כן. יש גם דעות שלא.
עונג לאישה
א. אני לא ממש יודע, אני מניח שזה יותר עניין לרופאים. אבל כן ידוע לי שאצל האשה זה לא נובע רק מהצד הגו
א. אני לא ממש יודע, אני מניח שזה יותר עניין לרופאים. אבל כן ידוע לי שאצל האשה זה לא נובע רק מהצד הגו
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
עוד תוכן בשורש
פוליטיקה / שר נפתלי בנט
חינוך / חנה רוזנברג
ספרי חידושים-תנך / רב שמעון פרץ
דירה נאה / מערכת שורש
שיעורי תורה
ספרי חידושים-תנך / רב שמעון פרץ
מוצרים