עונג לאישה
הרב יניב חניא ו תמוז, תשעג 14/06/2013.......................
שאלה:
שלום הרב,
ראיתי באחת מתשובות הרב שכתבת שאישה מגיעה לעונג מיחסי האישות רק לעיתים רחוקות.
א. לאחר איזו תקופה של נישואים האישה יכולה להתחיל להרגיש מכך הנאה?שהרי לפחות בהתחלה זה כואב לה.
ב. חלק מהבעיה היא שהגבר מגיע לפורקן יותר מהר.. מדוע אם אפשר שהגבר אמנם יגיע לפורקן אבל אז גם ימשיך מבלי להפסיק ואז הפורקן שלו יושהה למשך הרבה זמן (שהרי ב'סיבוב השני' לוקח הרבה יותר זמן).
האם ישנה חובה שלאחר פורקן הגבר הם יסיימו את המגע?!
ג. חלק ממה שעוזר לאישה זה נגיעות באותו איזור בעזרת ידיים/לשון...האם זה מותר בשופי אם לא מסתכלים ממש?
ואם כן,האם אין כאן בעיה של אוננות?שהרי האוננות אסורה גם לאישה (לפחות כשהיא עושה זאת בעצמה)
תודה מראש
תשובה:
א. אני לא ממש יודע, אני מניח שזה יותר עניין לרופאים. אבל כן ידוע לי שאצל האשה זה לא נובע רק מהצד הגופני, זה קשור לרגשי, לרוגע שלה, לאהבה שהיא חשה וכדומה, לכן אני מניח שזה נתון לכל אחת ואחת. אני מניח שזה עניין של כמה חודשים עד שהכאב הראשוני נפסק, אבל לא ממש בקי.
ב. לענ"ד רוב הגברים לא מסוגלים, אצל הגבר אחרי הפורקן הראשוני מסתלקת התאווה והוא מתקשה מאוד להתעורר מחדש. אולי לא בחודשים הראשונים אחרי החתונה, אבל בטח בהמשך ולכן זה לא ממש מעשי. הגבר צריך לנוח כמה שעות וכדומה... בכל מקרה, מה שאתה מציע כבר מופיע בדברי חז"ל כעצה ומי שמסוגל פעם בכמה זמן זה בהחלט שייך. אין שום חובה שאחרי הפורקן לסיים את המגע, להיפך, בפוסקים מופיע שיש להמשיך עוד זמן מה כדי שהאשה תדע ותרגיש שזה לא רק עניין של פורקן הגבר, אלא משהו מעבר.
ג. לגבי ידיים כן, לגבי לשון זה לא בשופי, יש דברים שמותר ויש שאסור. בכל מקרה כל עוד זה עם הבעל זה לא ייחשב אוננות ח"ו.תשובות נוספות בנושא-יחסי אישות
בראש ובראשונה מזל טוב לחתונה, שיהיו כל הברכות וכל הישועות.
הנושא שאתה מעלה הוא דוגמא קלאסית למקיחסי אישות
א. בודאי שישנה מחויבות, אשה שלא מעוניינת לקיים יחסי אישות עם בעלה יכולה להיות מוגדרת "מורדת" שאלה 2
א) חשוב לדעת שלעיתים נדירות ביותר נשים מגיעות לסיפוק המתואר כל כך בקלות במקומות "אחרים", זה תלוי בשאלה על תשובה שראיתי פה באתר
כאשר עונים על שאלות באינטרנט, יש פעמים רבות שיקולים של מה לכתחילה ומה בדיעבד. האיסור לקיים יחסים
שאלה
לרוב הדעות שאני מכיר מדובר על המקום עצמו בלבד ולא על השיער, כלומר אסור להסתכל במקום ממש, על השיער מובינו לבינה
1. התשובה היא כן, אני בדרך כלל כותב לאנשים לא להפוך את זה לדבר קבוע ורגיל בחיי האישות, אלא באקראי.
שאלה:
שלום הרב, ראיתי באחת מתשובות הרב שכתבת שאישה מגיעה לעונג מיחסי האישות רק לעיתים רחוקות. א. לאחר איזו תקופה של נישואים האישה יכולה להתחיל להרגיש מכך הנאה?שהרי לפחות בהתחלה זה כואב לה. ב. חלק מהבעיה היא שהגבר מגיע לפורקן יותר מהר.. מדוע אם אפשר שהגבר אמנם יגיע לפורקן אבל אז גם ימשיך מבלי להפסיק ואז הפורקן שלו יושהה למשך הרבה זמן (שהרי ב'סיבוב השני' לוקח הרבה יותר זמן). האם ישנה חובה שלאחר פורקן הגבר הם יסיימו את המגע?! ג. חלק ממה שעוזר לאישה זה נגיעות באותו איזור בעזרת ידיים/לשון...האם זה מותר בשופי אם לא מסתכלים ממש? ואם כן,האם אין כאן בעיה של אוננות?שהרי האוננות אסורה גם לאישה (לפחות כשהיא עושה זאת בעצמה) תודה מראש
תשובה:
א. אני לא ממש יודע, אני מניח שזה יותר עניין לרופאים. אבל כן ידוע לי שאצל האשה זה לא נובע רק מהצד הגופני, זה קשור לרגשי, לרוגע שלה, לאהבה שהיא חשה וכדומה, לכן אני מניח שזה נתון לכל אחת ואחת. אני מניח שזה עניין של כמה חודשים עד שהכאב הראשוני נפסק, אבל לא ממש בקי.ב. לענ"ד רוב הגברים לא מסוגלים, אצל הגבר אחרי הפורקן הראשוני מסתלקת התאווה והוא מתקשה מאוד להתעורר מחדש. אולי לא בחודשים הראשונים אחרי החתונה, אבל בטח בהמשך ולכן זה לא ממש מעשי. הגבר צריך לנוח כמה שעות וכדומה... בכל מקרה, מה שאתה מציע כבר מופיע בדברי חז"ל כעצה ומי שמסוגל פעם בכמה זמן זה בהחלט שייך. אין שום חובה שאחרי הפורקן לסיים את המגע, להיפך, בפוסקים מופיע שיש להמשיך עוד זמן מה כדי שהאשה תדע ותרגיש שזה לא רק עניין של פורקן הגבר, אלא משהו מעבר.
ג. לגבי ידיים כן, לגבי לשון זה לא בשופי, יש דברים שמותר ויש שאסור. בכל מקרה כל עוד זה עם הבעל זה לא ייחשב אוננות ח"ו.
תשובות נוספות בנושא-
יחסי אישות
בראש ובראשונה מזל טוב לחתונה, שיהיו כל הברכות וכל הישועות.
הנושא שאתה מעלה הוא דוגמא קלאסית למק
בראש ובראשונה מזל טוב לחתונה, שיהיו כל הברכות וכל הישועות.
הנושא שאתה מעלה הוא דוגמא קלאסית למק
יחסי אישות
א. בודאי שישנה מחויבות, אשה שלא מעוניינת לקיים יחסי אישות עם בעלה יכולה להיות מוגדרת "מורדת"
א. בודאי שישנה מחויבות, אשה שלא מעוניינת לקיים יחסי אישות עם בעלה יכולה להיות מוגדרת "מורדת"
שאלה 2
א) חשוב לדעת שלעיתים נדירות ביותר נשים מגיעות לסיפוק המתואר כל כך בקלות במקומות "אחרים", זה תלוי ב
א) חשוב לדעת שלעיתים נדירות ביותר נשים מגיעות לסיפוק המתואר כל כך בקלות במקומות "אחרים", זה תלוי ב
שאלה על תשובה שראיתי פה באתר
כאשר עונים על שאלות באינטרנט, יש פעמים רבות שיקולים של מה לכתחילה ומה בדיעבד. האיסור לקיים יחסים
שאלה
לרוב הדעות שאני מכיר מדובר על המקום עצמו בלבד ולא על השיער, כלומר אסור להסתכל במקום ממש, על השיער מו
לרוב הדעות שאני מכיר מדובר על המקום עצמו בלבד ולא על השיער, כלומר אסור להסתכל במקום ממש, על השיער מו
בינו לבינה
1. התשובה היא כן, אני בדרך כלל כותב לאנשים לא להפוך את זה לדבר קבוע ורגיל בחיי האישות, אלא באקראי.
1. התשובה היא כן, אני בדרך כלל כותב לאנשים לא להפוך את זה לדבר קבוע ורגיל בחיי האישות, אלא באקראי.
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
עוד תוכן בשורש
אקטואליה / כלכלן
אמונה / יחזקאל פרנקל
תקשורש / חני לוז
סיפורי גולשים / מי/ מהגולשים
שיעורי תורה
אמונה / יעקב חזן
מוצרים