close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שיא מיני לאישה

הרב יניב חניא  יא חשוון, תשפה  12/11/2024

.......................

שאלה:

אני נשואה שנה ובמהלכה הצלחתי להגיע לשיא-אורגזמה במהלך יחסים פעמים ספורות, אולי 4. חשבתי שהבעיה אצלי אך לאחרונה התחלתי לנסות לבד וגיליתי שבעזרת סרטונים מסוימים אני לרוב יכולה להגיע לכך בתוך מספר שניות. שיתפתי את האיש שלי בכך, היחסים שלנו מצוינים, גם בתחום הפיזי אנחנו מדברים על הכל, יחסי האישות שלנו טובים ואנחנו נהנים מאוד יחד, אך אני לא מגיעה לשיא מכך.   השאלה שלי היא קודם כל האם זה משהו שהגיוני ורווח שהאישה לא מגיעה לשיא ואני לא צריכה לצפות לכך, ובשנית האם יש בעייתיות הלכתית או רעיונית להגיע לשם לבד שלא במסגרת יחסים,  תודה גדולה

תשובה:

שלום וברכה,
את לא מציינת בשאלה על אלו "סרטונים מסויימים" מדובר ולכן אני אניח שמדובר על סרטונים לא צנועים. למרות שאין קשר ישיר לכך לעצם התשובה.
ראשית לגבי עצם הענין- לנשים לא קל להגיע לשיא בעקבות יחסי מין. כמובן שלא "מדע מדוייק" ולא עניין של מספרים מדוייקים. אבל 4 בשנה לא נשמע לי, מניסיון בתשובות, כמשהו שרחוק מהממוצע. זה בהחלט מספר שנשמע ב"תחום". בוודאי ככל שהגיל עולה... לנשים מעל גילאים מסויימים, אפילו מספר כזה יהיה בהחלט חריג. בשל כך, יש תרבות שלימה שקשורה לעניין. נשים, בדרך כלל נהנות גם מ"הדרך", מהחיבה, וגם מההתעסקות אחרי. זה רחוק מאוד מהגברים שמגיעים בכל פעם לשיא (לפחות במובן מסויים). כמו כן יש סביב זה עולם של מחשבות, דמיונות (לדוגמא- מה שקרוי "פליטה נשית" זה דבר שאפילו המומחים הגדולים לא יודעים אם הוא אמיתי או לא), "זיופים" ועוד... כלומר- השיא הנשי הוא לא דבר שכיח, והגעה אליו, בוודאי בגילאים מעל 30, היא דבר לא שכיח. ישנן גילאים של נשים,או נשים מסויימות, שבהם הגעה לשיא הופכת למשהו כמעט כמעט בלתי אפשרי.
הנקודה השניה היא שיחסי מין נועדו להנאה הדדית, עינוג וחיבור זוגי. הם לא כלי לעינוג עצמי, אלא המקום שבו השיתוף הוא זה שגורם את ההנאה. המטרה האמיתית של היחסים היא החיבור הקדוש, המציאה של נתינת העינוג לשני שהיא גורמת הנאה לא פחותה לך עצמך... כמובן שאם על הדרך גם מגיעים לשיא, זה נפלא ומחזק מאוד את הקשר והחיבור... אבל זו לא המטרה. למעשה, גם אצל גברים לעיתים יש "צער" מכך שתמיד זה נגמר בסוג של שיא... כי זה מותיר אותך מרוקן, ובבת אחת מוריד את התשוקה והאהבה המסחררת לאשה שאיתך... וזה לא תמיד טוב.
הנקודה השלישית נוגעת לעצם הצפיה בסרטונים ו"שימוש" בהם. מידי פעם אני נשאל על זה באתר וחשוב מאוד לציין שיש איסור גם לנשים לצפות, לצרוך פורנוגרפיה או להרהר הרהורי עבירה. צפיה בעירום או בסרטים לא צנועים איננה מותרת לנשים. וודאי וודאי שאסור לנשים גם התחום ה"מתפתח" בימינו של עונג עצמי מודרך דמיון. שעד כמה שהבנתי לאחרונה, יש סביבו עולם שלם באינטרנט. חוסר צניעות שייך גם בנשים כמו בגברים. ויש באתר לא מעט תשובות בעניין. אולי אם תחפשי "אוננות לנשים", תמצאי כמה.

ממילא- בדרך הנכונה והטובה שלך להגיע לשיא היא עם בעלך. זו הדרך האמיתי, העמוקה, הערכית. שבה לשיא לא תהיה רק משמעות של "קצרים במח", אלא של חיבור עמוק, מהותי, ואוהב. כמובן שביניכם, במסגרת הזוגית, תנסו למצוא דרכים שבהם תוכלי להגיע לכל השיאים שאפשר... (ישנם כמה עצות מעשיות לעזור לנשים להגיע... ושוב, זה לא תמיד עובד). אבל זה צריך להישאר במסגרת הזוגית. ובטח ובטח לא להיבנות על תכנים זרים, סרטונים ודמיונות שליליות. לעשות את זה במסגרת הזוגית יכול להיות מעט קשה יותר מאשר בדמיון, אבל בסופו של דבר יהיה הרבה יותר מספק. לנפש ולגוף.
בכל מקרה לשאלה הישירה- צפיה ודמיון של דברים בלתי צנועים כדי להגיע לשיא נשי, הוא דבר אסור. לנשים וכן לגברים. ובסופו של דבר גם ילך וידעך. ובאמת של הדברים לא שונה הרבה מאוננות רגילה. המסגרת המינית היא המסגרת הזוגית שבה משולבים צדדים גופניים עם אהבה נפשית עמוקה. ובכל מקרה, מבחינה מעשית, שיא נשי הוא אירוע לא שכיח במיוחד.
תשובות נוספות בנושא-
זרע לבטלה
אם זה קורה בפועל (כלומר- אם ניסית שלא לפלוט תוך כדי ונפלט), אני לא חושב שזה נקרא זרע לבטלה. כי זה עם
בהמשך לשאלתי על השבועה שלא לקיים יחסים עם בעלי
במקרה כזה השבועה לא תופסת.
אשה מחוייבת לבעלה בנושא אישות, וזה נחשב מצווה, ואין שבועה על ביטול מ
שבועה לא לקיים יחסי אישות עם בעלי.
אני אצטרך עוד קצת פרטים-
קודם כל, מה בדיוק היה הלשון שאמרת? האם זה היה לשון נדר או שבועה?
פער בחשק
אני לא חושב שפערים בחשק הם סיבה הלכתית להוצאת זרע דרך איברים. זו לא בעיה של ממש מבחינה הלכתית. וזה ג
תאי זרע מתים
ישנה מחלוקת לגבי איסור הוצאת זרע, האם הוא דווקא כשהאדם ראוי לפרו ורבו (דעת ר"ת בתוספות) או שהוא&nbs
דיבור כשר בשעת תשמיש

זו שאלה חשובה, שעולה די הרבה פעמים מכל מיני כיוונים.

כפי שציינת, יש מספר מקורות בחז"ל על