close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הוצאת זרע לבטלה עקב אי תיאום צרכים מיניים

הרב יניב חניא  כז סיוון, תשפב  26/06/2022

.......................

שאלה:

שלום רב סבי וסבתי הינם אנשים מבוגרים וחולניים מאוד כבר בני 70 שומרים כמובן על קלה כבחמורה סבתי אישה השוקלת מעל 120 ומתייסרת בחולאים שונים וסבי גם כן לא הכי בריא... על כן לא מקימים כבר שנים רבות יחסים... לאחרונה סבתי שמה לב כי גם כשסבי רק מתקרב אליה למגע של חיבוק או נישוק יוצא לו זרע לבטלה עניין זה זיעזע אותה והחלה להתרחק ממנו עד לניתוק מוחלט של נגיעה. סבי ירד מאוד בשמחת החיים ובתפקוד הימיומי וכן לאחרונה התגלה אצלו גידול שלא ידוע מקורו ולא מוכן אפילו להיכנס להליך של בדיקות ואיבד את רצון החיים להלחם לדעתי הריחוק מאישה הוא זה שממש גורם לו להתנהלות הנ"ל . אבקש לדעת האם יש מקום להתיר בעניין הנ"ל מגע בינהם למרות ההשלכות.והאם יש רבנית אשר תוכל לדבר עם סבתי ולהסביר לה מה הדרך הנכונה מכיון שמדובר באישה צדיקה שממש יהיה קשה לך לסמוך על היתרים...

תשובה:

אני רוצה ברשותך לחלק את התשובה לכמה חלקים-
1) אני אומנם לא מומחה רפואי, אולם יש לי הרבה ניסיון עם שאלות בתחום, ואני די בטוח שניתן די בקלות למצוא תשובה רפואית לבעיה של סבך. אני מדבר כרגע על הצד הפיזי פרופר.
בדרך כלל, כמובן, סובלים מבעיה כזו בחורים צעירים ונשואים טריים, ויש לזה פתרון. אז הייתי ממליץ לנסות למצוא לזה פתרון רפואי, בלי קשר לצד ההלכתי.

2) לא ברור בכלל שמדובר ב"זרע". כחלק מההכנה לתשמיש האיבר הגברי מפריש נוזל סיכה (ממש כפי שהאשה מפרישה חומר סיכה), זה חומר שדומה מאוד לזרע אולם הוא מעט פחות סמיך. לפי כל הפוסקים בנוזל זה אין בעיה של זרע לבטלה, ולכן אם מדובר רק בנוזל כזה (ובהחלט יתכן שבכך מדובר, כ בגילו של סבך קשה להאמין שגופו מייצר כמות זרע כל כך גדולה ומהירה), אין בכלל חשש של זרע לבטלה. זה עוד דבר שכדאי לבדוק כ"הקדמה".

3) גם אם מדובר בזרע של ממש, הרי שלחלק ניכר מהשיטות זה מותר, זה חלק מהחיבה ומהאהבה בין בעל לאשתו. ואולי אפשר הלכתית לכלול את זה בתחום של "ביאה דרך איברים", שמותרת במקרה שאי אפשר לקיים יחסים ממש.
מבחינה הלכתית המקרה שאת מתארת הוא בודאי מקרה ש"מצריך קולות" ויש בו משום אפילו סיכון של ממש, ולכן אפשר לסמוך על הראשונים שסוברים שז"ל זה מדרבנן בלבד, ולהחשיב את הקרבה לאישה כדבר שהוא כבר ביאה וממילא מותר בהוצאת זרע.
אני גם מאמין שבגילו של סבך זה לא אפשרי להוציא זרע בכל פעם, ולכן אולי אפשר לעשות את "הפעם הראשונה" בלי כיסוי... ואז זה יהיה בודאי דרך איברים, ומשם ואילך הוא כבר לא יוציא זרע. זה לא אפשרי בגילו.

4) אני מבין שאחרי הכל הבעיה הגדולה היא החשש ה"הלכתי" של סבתך. אני חושב שצריך להסביר לה את כל הנ"ל... ולומר לה שמדובר כאן בחומרא שמביאה לידי קולא וסבל גדול. ולענ"ד זו חומרא שהיא יכולה להיחשב כחטא. הם נשואים, צריכים קרבה פיזית ומניעתה בגלל חשש רחוק (כי אולי זה לא זרע ואולי זה כמו דעת הראשונים שזה מדרבנן, ואולי זה ייחשב כביאה דרך איברים).... היא עוון בפני עצמו חס וחלילה.
מהצד המעשי, אני לא מכיר כל כך רבניות שיוכלו לשכנע אותה. אולם אם זה תלוי בזה, ותגידי לי על איזה איזור בארץ מדובר, אנסה למצוא... 
תשובות נוספות בנושא-
יחסי מין אוראליים
שלום,

יש לי קצת בעיית הבנה בשאלה- הכותרת היא יחסים אוראלים, אבל השאלה היא לגבי מגע...
שאלה על מקומות עיסוי גויה
א. יש כאן כצה עהירות- הראשונה היא שז"ל, הוצאת זרע לבטלה, שלדעת רבים מהפוסקים היא דאורייתא והזוהר מח
דבר חדש
אני לא כל כך מבין את הקשר בין הפסקת הכדורים לבין ההתעוררות שחשה אשתך. לכאורה יש בזה אפילו קצת הפוך,
איסור אוננות ?
טוב, זה פחות או יותר כל התורה כולה על רגל אחת...

בקצרה- איסור אוננות נלמד ממעשה ער ואונן,
ביאה דרך האברים
אני סבור שבמקרה הזה אפשר להתיר ביאה דרך איברים.

הדרך הכי טובה במקרה הזה, היא שהאשה סוגרת
יחסי אישות לאחר שינה
זה לא רק בעניין של קישוי מאשה אחרת, אלא גם ענין "רוחני", היחס לקישויי לילה הוא שהם באים ממקום לא ה