קיום יחסים לא למטרת ילדים
הרב יניב חניא י שבט, תשעג 21/01/2013.......................
שאלה:
שלום כבוד הרב אנחנו זוג דתי שיש לו 3 ילדים. אנחנו כרגע לא מעוניינים בעוד ילדים אבל כל אמצעי המניעה משבשים לאישתי את כל הגוף או נופלים. אז החלטנו לא לקיים יחסים לאחר כמה זמן הגענו למצב שאנחנו מקיימים יחסים אבל בלי לסיים בתוך אישתי וזה עושה יסורי מצפון כל פעם אבל קשה גם לא לקיים יחסים ואין לנו פיתרון. השאאלה היא איך מותר לעשות ומה מותר לעשות
תשובה:
כמובן שהוצאת זרע לבטלה, כלומר משגל נסוג, זה דבר אסור. אני בטוח שיש אמצעי מניעה שיכול להתאים לאשתך, החל מהתקן תוך רחמי, עבור דרך מדבקות למיניהן או במקרה הכי פחות טוב דיאפגרמה. תלכו לרופאת נשים שתמצא פתרון, אני ממש לא חושב שאי אפשר למצוא פתרון.תשובות נוספות בנושא-יחסים בהריון
ובכן,
ישנן כמה אפשרויות, בעיקרן הן לקיים יחסים ללא כניסה לנרתיק. אם זה אפשרי מבחינתכם, ניתן לקתנוחה באישות
ישנה דעה בגמרא שתנוחת היא למעלה היא אסורה, או לפחות גורמת לפגם בוולד, לרוב הפוסקים אין בכך איסור של שלום
לא, על פי התיאור שלך מדובר בנוזל סיכה, יש מן נוזל שמופרש כדי להקל בשעת יחסים והוא נוזל סיכה ולא זרע,יחסים
אני לא חושב שההבנה היתה נכונה, פעמים רבות שואלים על עצם קיום היחסים בזמן הריון ובזמן שאין סיכוי להרישלום הרב..
זה מורכב מעט-
א) מדבריך אני מבין שזה לא היה בכוונה ולכן זה לא יכול להיחשב להוצאת זרע לבטלה ממש,
שאלה:
שלום כבוד הרב אנחנו זוג דתי שיש לו 3 ילדים. אנחנו כרגע לא מעוניינים בעוד ילדים אבל כל אמצעי המניעה משבשים לאישתי את כל הגוף או נופלים. אז החלטנו לא לקיים יחסים לאחר כמה זמן הגענו למצב שאנחנו מקיימים יחסים אבל בלי לסיים בתוך אישתי וזה עושה יסורי מצפון כל פעם אבל קשה גם לא לקיים יחסים ואין לנו פיתרון. השאאלה היא איך מותר לעשות ומה מותר לעשות
תשובה:
כמובן שהוצאת זרע לבטלה, כלומר משגל נסוג, זה דבר אסור. אני בטוח שיש אמצעי מניעה שיכול להתאים לאשתך, החל מהתקן תוך רחמי, עבור דרך מדבקות למיניהן או במקרה הכי פחות טוב דיאפגרמה. תלכו לרופאת נשים שתמצא פתרון, אני ממש לא חושב שאי אפשר למצוא פתרון.תשובות נוספות בנושא-
יחסים בהריון
ובכן,
ישנן כמה אפשרויות, בעיקרן הן לקיים יחסים ללא כניסה לנרתיק. אם זה אפשרי מבחינתכם, ניתן לק
ובכן,
ישנן כמה אפשרויות, בעיקרן הן לקיים יחסים ללא כניסה לנרתיק. אם זה אפשרי מבחינתכם, ניתן לק
תנוחה באישות
ישנה דעה בגמרא שתנוחת היא למעלה היא אסורה, או לפחות גורמת לפגם בוולד, לרוב הפוסקים אין בכך איסור של
ישנה דעה בגמרא שתנוחת היא למעלה היא אסורה, או לפחות גורמת לפגם בוולד, לרוב הפוסקים אין בכך איסור של
שלום
לא, על פי התיאור שלך מדובר בנוזל סיכה, יש מן נוזל שמופרש כדי להקל בשעת יחסים והוא נוזל סיכה ולא זרע,
לא, על פי התיאור שלך מדובר בנוזל סיכה, יש מן נוזל שמופרש כדי להקל בשעת יחסים והוא נוזל סיכה ולא זרע,
יחסים
אני לא חושב שההבנה היתה נכונה, פעמים רבות שואלים על עצם קיום היחסים בזמן הריון ובזמן שאין סיכוי להרי
אני לא חושב שההבנה היתה נכונה, פעמים רבות שואלים על עצם קיום היחסים בזמן הריון ובזמן שאין סיכוי להרי
שלום הרב..
זה מורכב מעט-
א) מדבריך אני מבין שזה לא היה בכוונה ולכן זה לא יכול להיחשב להוצאת זרע לבטלה ממש,
זה מורכב מעט-
א) מדבריך אני מבין שזה לא היה בכוונה ולכן זה לא יכול להיחשב להוצאת זרע לבטלה ממש,