בעילת מצוה
הרב יניב חניא כא טבת, תשפא 05/01/2021.......................
שאלה:
ב''ה
שלום כבוד הרב
התארסנו ב''ה ויש לי שאלת לגבי בעילת מצווה.
אינני בטוח שהבנתי נכון את ההלכה בנושא זה.
לפי הבנתי, כשהכלה בתולה, לחתן מותר לבעול למרות שיורד דם, ואז גומר ביאתו ופורש.
כשכתוב גמר ביאה הבנתי שמדובר על הכנסת כל האיבר אך גם ללא הגעה לאורגזמה -ופליטת זרע ואז חייב לפרוש.
מצד שני אם רואים דם באמצע ההכנסה אז גם כן חייב לפרוש.
יש לי מספר שאלות על סיטואציות שונות:
1. אם החתן מכניס את חלק מהאיבר שלו ויש דם האם פורשים? אם כן האם לא חוששים להוצאת זרע לבטלה - מן הסתם החתן לא יגיע לפורקן ואז ישאר בהרהורי עברה??
2. החתן מכניס את כל האיבר - האם צריך לפרוש? או שמותר לו להוציא רק חצי איבר ולהכניס ולחזור על כך עד הגעה לפורקן בהנחה שהכלה בסדר עם זה.. ?? אם אסור האם אין חשש לשז''ל? בהנחה שהכנסת איבר פעם אחת לא תביא את החתן לפורקן ויצרו מעורר ביותר.
3. האם אין סתירה בהלכה? מצד אחד מותר להמשיך לבעול למרות שיש דם מצד שני אם רואים דם בחצי איבר בפנים צריך לפרוש?
4. אם ההלכה אומרת שמותר הכנסה גמורה חד פעמית והוצאה מוחלטת, וסביר שהחתן לא יגיע לאורגזמה, האם מותר לפני בעילת המצווה להתחכך מבחוץ עד אורגזמה של הגבר ואז לבעול בקישוי השני?
אודה לרב אם יוכל לענות על השאלה בפירוט על מנת שאבין
תודה רבה :-)
תשובה:
שלום ומזל טוב לאירוסין.
יש כאן טעות בהבנה הבסיסית ולכן כל השאלות- בבעילה ראשונה, כאשר מותר לבעול גם כשרואים דם, הכוונה היא שמותר לבעול, למרות הדם, עד שיוצא הזרע. לא רק הכנסת האיבר, אלא ממש עד הוצאת הזרע.
רק אם משום מה "פרש" תוך כדי, כלומר- הכניס את האיבר, ואז יצא לגמרי והתרחק, אז אסור לחזור. אולם כל עוד עוסקים בבעילה עצמה- מותר להמשיך למרות הדם.
ממילא כל השאלות נעלמות- מותר ואפילו צריך להגיע לפורקן מלא... (בדרך כלל אצל חתנים, זה זמן קצר ביותר, כמובן, בגלל ההתרגשות וחוסר הניסיון), אין צורך לבדוק חצי או איבר שלם, כל עוד הבעילה נמשכת, אז מותר להמשיך.
ברור שנושא ההתחכחות לא שייך- להיפך, ככל שהבעילה הראשונה היא ארוכה יותר זה יותר טוב, למרות הדם (יש מעט מאוד דם ברוב רובם של המקרים, זה לא כמו נידה, אלא כמה כתמים), כי כך מוודאים שבפעם הבאה לא יהיה דם.
לכן- הבעילה הראשונה צריכה להיות במיתון, כמה שיותר לאט וכמה שיותר בפנים, ככה מסירים את הבתולין לגמרי (ברוב המקרים צריך יותר מפעם אחת), למרות הדם המועט שיש, עד שיוצא הזרע, ואז פורשים, גם במתינות וללא בהלה... ורק אז אסורים.תשובות נוספות בנושא-המשך אונס גמור
אם המצב לא היה בוסת, אני באמת לא מבין מה הרב אמר לך. כי למה שתחשוש?
לגבי התשובה, זה אולי אונס גמור
אני לא מכיר את הציטוט מהרב פיינשטיין שהזכרת, ואני חושב שהכדורים של ימינו הרבה פחות מכתימים. אלא אם כהכשרת לבבות וצליית לבבות
יש לנו באתר מאמר שלם בענין, שעוסק בכל ההיבטים של חילוני וחילוניה בני 16
מלבד העובדה שלא סביר שבחורה חילונית בגיל 16 תדע איך לטבול. יש כאן כמה גזירות חז"ל שעוברים אליהם, וכאמצעי מניעה
א) אני לא בטוח שההתקן מירנה הוא זה שגורם לדימומים של אשתך, הוא אכן גורם לעיתים להכתמות, אבל נדמה לי
שאלה:
ב''ה שלום כבוד הרב התארסנו ב''ה ויש לי שאלת לגבי בעילת מצווה. אינני בטוח שהבנתי נכון את ההלכה בנושא זה. לפי הבנתי, כשהכלה בתולה, לחתן מותר לבעול למרות שיורד דם, ואז גומר ביאתו ופורש. כשכתוב גמר ביאה הבנתי שמדובר על הכנסת כל האיבר אך גם ללא הגעה לאורגזמה -ופליטת זרע ואז חייב לפרוש. מצד שני אם רואים דם באמצע ההכנסה אז גם כן חייב לפרוש. יש לי מספר שאלות על סיטואציות שונות: 1. אם החתן מכניס את חלק מהאיבר שלו ויש דם האם פורשים? אם כן האם לא חוששים להוצאת זרע לבטלה - מן הסתם החתן לא יגיע לפורקן ואז ישאר בהרהורי עברה?? 2. החתן מכניס את כל האיבר - האם צריך לפרוש? או שמותר לו להוציא רק חצי איבר ולהכניס ולחזור על כך עד הגעה לפורקן בהנחה שהכלה בסדר עם זה.. ?? אם אסור האם אין חשש לשז''ל? בהנחה שהכנסת איבר פעם אחת לא תביא את החתן לפורקן ויצרו מעורר ביותר. 3. האם אין סתירה בהלכה? מצד אחד מותר להמשיך לבעול למרות שיש דם מצד שני אם רואים דם בחצי איבר בפנים צריך לפרוש? 4. אם ההלכה אומרת שמותר הכנסה גמורה חד פעמית והוצאה מוחלטת, וסביר שהחתן לא יגיע לאורגזמה, האם מותר לפני בעילת המצווה להתחכך מבחוץ עד אורגזמה של הגבר ואז לבעול בקישוי השני? אודה לרב אם יוכל לענות על השאלה בפירוט על מנת שאבין תודה רבה :-)
תשובה:
שלום ומזל טוב לאירוסין.יש כאן טעות בהבנה הבסיסית ולכן כל השאלות- בבעילה ראשונה, כאשר מותר לבעול גם כשרואים דם, הכוונה היא שמותר לבעול, למרות הדם, עד שיוצא הזרע. לא רק הכנסת האיבר, אלא ממש עד הוצאת הזרע.
רק אם משום מה "פרש" תוך כדי, כלומר- הכניס את האיבר, ואז יצא לגמרי והתרחק, אז אסור לחזור. אולם כל עוד עוסקים בבעילה עצמה- מותר להמשיך למרות הדם.
ממילא כל השאלות נעלמות- מותר ואפילו צריך להגיע לפורקן מלא... (בדרך כלל אצל חתנים, זה זמן קצר ביותר, כמובן, בגלל ההתרגשות וחוסר הניסיון), אין צורך לבדוק חצי או איבר שלם, כל עוד הבעילה נמשכת, אז מותר להמשיך.
ברור שנושא ההתחכחות לא שייך- להיפך, ככל שהבעילה הראשונה היא ארוכה יותר זה יותר טוב, למרות הדם (יש מעט מאוד דם ברוב רובם של המקרים, זה לא כמו נידה, אלא כמה כתמים), כי כך מוודאים שבפעם הבאה לא יהיה דם.
לכן- הבעילה הראשונה צריכה להיות במיתון, כמה שיותר לאט וכמה שיותר בפנים, ככה מסירים את הבתולין לגמרי (ברוב המקרים צריך יותר מפעם אחת), למרות הדם המועט שיש, עד שיוצא הזרע, ואז פורשים, גם במתינות וללא בהלה... ורק אז אסורים.
תשובות נוספות בנושא-
המשך אונס גמור
אם המצב לא היה בוסת, אני באמת לא מבין מה הרב אמר לך. כי למה שתחשוש?
לגבי התשובה, זה אולי
אם המצב לא היה בוסת, אני באמת לא מבין מה הרב אמר לך. כי למה שתחשוש?
לגבי התשובה, זה אולי
אונס גמור
אני לא מכיר את הציטוט מהרב פיינשטיין שהזכרת, ואני חושב שהכדורים של ימינו הרבה פחות מכתימים. אלא אם כ
אני לא מכיר את הציטוט מהרב פיינשטיין שהזכרת, ואני חושב שהכדורים של ימינו הרבה פחות מכתימים. אלא אם כ
הכשרת לבבות וצליית לבבות
יש לנו באתר מאמר שלם בענין, שעוסק בכל ההיבטים של חילוני וחילוניה בני 16
מלבד העובדה שלא סביר שבחורה חילונית בגיל 16 תדע איך לטבול. יש כאן כמה גזירות חז"ל שעוברים אליהם, וכ
יש לנו באתר מאמר שלם בענין, שעוסק בכל ההיבטים של חילוני וחילוניה בני 16
מלבד העובדה שלא סביר שבחורה חילונית בגיל 16 תדע איך לטבול. יש כאן כמה גזירות חז"ל שעוברים אליהם, וכ
אמצעי מניעה
א) אני לא בטוח שההתקן מירנה הוא זה שגורם לדימומים של אשתך, הוא אכן גורם לעיתים להכתמות, אבל נדמה לי
א) אני לא בטוח שההתקן מירנה הוא זה שגורם לדימומים של אשתך, הוא אכן גורם לעיתים להכתמות, אבל נדמה לי
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
עוד תוכן בשורש
ספרות חזל / ב ישי וויצמן
אקטואליה / מערכת שורש
חיים מודרנים / לימור כלפה
כלכלה וכספים / מערכת שורש
שיעורי תורה
מאמרים על ספרות חזל / רב יניב חניא
מוצרים