כמה שאלות
הרב יניב חניא כז שבט, תשפ 22/02/2020.......................
שאלה:
1. האם חייב כיסוי מעל בשעת תשמיש?
2. האם חייב חושך מוחלט?
3. האם מותר לגעת ולהסתכל בישבן של האישה?
4. האם מותר לגעת במקום התורף?
האם מותר לאיש ואישה לישון ערומים ביחד?
5. אם העטרה לא עומדת מותר להסתכל בתורף שיעזור לעטרה לעמוד?
תשובה:
1. על פי חכמים צריך כיסוי, רצוי מאוד להקפיד על זה בזמן התשמיש עצמו לפחות. כלומר- באותם דקות של התשמיש בפועל. לפני כן אין צורך.
2. לא צריך חושך מושלם, אפשר אור קטן, או אור שבא מבחוץ.
3. כן וכן.
4. לגעת בוודאי שמותר, ואף רצוי. זה חלק מההדרכה של רב חסדא לבנותיו. חלק מהותי בתשמיש.
5. כן. לפי הגמרא מי שלא מוכן לכך (הוא בבגדו והיא בבגדה), זה סיבה לגירושין.
6. אם לא מדובר במצב מאוד מאוד בעייתי (רפואי), אז אסור. לדעה שהסתכלות אסורה לגמרי. יש דעות מקילות להסתכל, אולם לא להתבונן במבט חוקר. אולם לדעות אלו זה יהיה מותר בלי קשר למצב של חוסר קישוי.תשובות נוספות בנושא-הוצאת זרע בכל תנוחה
אם זה באותו מקום, אז מותר בכל תנוחה.
הבסיס לזה הוא שלא מקבלים את דברי רבי יוחנן בן דהבאי להלכה.זרע לבטלה
אם אין סיבה רפואית מיוחדת, אז שני הדברים אסורים, הוצאת הזרע צריכה להיות באותו מקום של האשה.
שאלה:
1. האם חייב כיסוי מעל בשעת תשמיש? 2. האם חייב חושך מוחלט? 3. האם מותר לגעת ולהסתכל בישבן של האישה? 4. האם מותר לגעת במקום התורף? האם מותר לאיש ואישה לישון ערומים ביחד? 5. אם העטרה לא עומדת מותר להסתכל בתורף שיעזור לעטרה לעמוד?
תשובה:
1. על פי חכמים צריך כיסוי, רצוי מאוד להקפיד על זה בזמן התשמיש עצמו לפחות. כלומר- באותם דקות של התשמיש בפועל. לפני כן אין צורך.2. לא צריך חושך מושלם, אפשר אור קטן, או אור שבא מבחוץ.
3. כן וכן.
4. לגעת בוודאי שמותר, ואף רצוי. זה חלק מההדרכה של רב חסדא לבנותיו. חלק מהותי בתשמיש.
5. כן. לפי הגמרא מי שלא מוכן לכך (הוא בבגדו והיא בבגדה), זה סיבה לגירושין.
6. אם לא מדובר במצב מאוד מאוד בעייתי (רפואי), אז אסור. לדעה שהסתכלות אסורה לגמרי. יש דעות מקילות להסתכל, אולם לא להתבונן במבט חוקר. אולם לדעות אלו זה יהיה מותר בלי קשר למצב של חוסר קישוי.
תשובות נוספות בנושא-
הוצאת זרע בכל תנוחה
אם זה באותו מקום, אז מותר בכל תנוחה.
הבסיס לזה הוא שלא מקבלים את דברי רבי יוחנן בן דהבאי להלכה.
אם זה באותו מקום, אז מותר בכל תנוחה.
הבסיס לזה הוא שלא מקבלים את דברי רבי יוחנן בן דהבאי להלכה.
זרע לבטלה
אם אין סיבה רפואית מיוחדת, אז שני הדברים אסורים, הוצאת הזרע צריכה להיות באותו מקום של האשה.
אם אין סיבה רפואית מיוחדת, אז שני הדברים אסורים, הוצאת הזרע צריכה להיות באותו מקום של האשה.