בעילת גויה
הרב יניב חניא כד תשרי, תשפ 23/10/2019.......................
שאלה:
שלום הרב,
אני מתבייש מאוד לשאול את שאלתי.אציין ששאלתי עוד רב והוא ענה לי תשובה שנשמעה לי כתשובת ניחומים האם הכנסת האיבר לפה הגויה נחשב בעילה? אם כן מה עליי לעשות כדי לכפר על מעשה כזה? קראתי על זה דברים כל כך איומים ואני מתחרט בכל ליבי על המעשה גם ללא קריאתם. ובכל איך הרב ממליץ להתרחק מעבירות כאלה?
תשובה:
נדמה לי שכבר שאלת אותי על זה בעבר.
באופן עקרוני, הכנסה לפה איננה נחשבת בעילה. יש רק שני מקומות שנחשבים בעילה, זה בוודאי אסור ובוודאי לא צנוע ונורא ואיום, אבל לא נחשב בעילה.
וגם אם כן, אני לא חושב שיש פתרון אחר, מלבד לעשות תשובה, לחשוב על זה ולהימנע מלעשות זאת שוב.
איך להימנע? זו שאלה קצת מוזרה, האם זה כל כך זמין לך שאתה צריך להימנע מזה? כלומר- אני מבין שאנשים מחפשים דרכים להימנע מנפילה באינטרנט- זה כל כך זמין וקל, אבל כזה דבר נראה לי קשה, צריך להתאמץ בשביל זה, לא? אז להימנע זה יחסית קל.תשובות נוספות בנושא-המשך גמר ביאה בפה/דרך איברים
אכן אלו שתי האופציות אם אתם מעדיפים להימנע משלא כדרכה. ובכל מקרה, אני לא סבור שלא כדרכה זה פתרון ארובהמשך לשאלה בעניין גמירה בפה
אכן, בביאה דרך איברים הכוונה לחיכוך בגוף.
לכאורה זה אמור להיות הרבה יותר קל מאשר בפה. שהרגמר ביאה בפה
אני תמיד סבור שיש בעיה לפלוט בפה, כפי שאולי ראית בתשובות אחרות באתר. על פי דברי חז"ל יש בכך משום מיהמשך לשאלות הקודמות
הבנתי.
אם כך אני חושב שלא ניתן להתיר, אני לא רואה סיבה הלכתית לכך. אם יחול שינוי מבחינת התודה על תשובתך המהירה
Tני חושב שאם לא מדובר על חשש של ממש, שרופאה אמרה או משהו כזה, קשה להסתמך על זה לביאה דרך איברים. אניהתר לביאה דרך אברים
אני לא חושב שיש להם סיבה אמיתית לחשוש. על פי חז"ל אכן שלושת החודשים הראשונים לא טובים לתינוק, אולם
שאלה:
שלום הרב, אני מתבייש מאוד לשאול את שאלתי.אציין ששאלתי עוד רב והוא ענה לי תשובה שנשמעה לי כתשובת ניחומים האם הכנסת האיבר לפה הגויה נחשב בעילה? אם כן מה עליי לעשות כדי לכפר על מעשה כזה? קראתי על זה דברים כל כך איומים ואני מתחרט בכל ליבי על המעשה גם ללא קריאתם. ובכל איך הרב ממליץ להתרחק מעבירות כאלה?
תשובה:
נדמה לי שכבר שאלת אותי על זה בעבר.באופן עקרוני, הכנסה לפה איננה נחשבת בעילה. יש רק שני מקומות שנחשבים בעילה, זה בוודאי אסור ובוודאי לא צנוע ונורא ואיום, אבל לא נחשב בעילה.
וגם אם כן, אני לא חושב שיש פתרון אחר, מלבד לעשות תשובה, לחשוב על זה ולהימנע מלעשות זאת שוב.
איך להימנע? זו שאלה קצת מוזרה, האם זה כל כך זמין לך שאתה צריך להימנע מזה? כלומר- אני מבין שאנשים מחפשים דרכים להימנע מנפילה באינטרנט- זה כל כך זמין וקל, אבל כזה דבר נראה לי קשה, צריך להתאמץ בשביל זה, לא? אז להימנע זה יחסית קל.
תשובות נוספות בנושא-
המשך גמר ביאה בפה/דרך איברים
אכן אלו שתי האופציות אם אתם מעדיפים להימנע משלא כדרכה. ובכל מקרה, אני לא סבור שלא כדרכה זה פתרון ארו
אכן אלו שתי האופציות אם אתם מעדיפים להימנע משלא כדרכה. ובכל מקרה, אני לא סבור שלא כדרכה זה פתרון ארו
בהמשך לשאלה בעניין גמירה בפה
אכן, בביאה דרך איברים הכוונה לחיכוך בגוף.
לכאורה זה אמור להיות הרבה יותר קל מאשר בפה. שהר
אכן, בביאה דרך איברים הכוונה לחיכוך בגוף.
לכאורה זה אמור להיות הרבה יותר קל מאשר בפה. שהר
גמר ביאה בפה
אני תמיד סבור שיש בעיה לפלוט בפה, כפי שאולי ראית בתשובות אחרות באתר. על פי דברי חז"ל יש בכך משום מי
אני תמיד סבור שיש בעיה לפלוט בפה, כפי שאולי ראית בתשובות אחרות באתר. על פי דברי חז"ל יש בכך משום מי
המשך לשאלות הקודמות
הבנתי.
אם כך אני חושב שלא ניתן להתיר, אני לא רואה סיבה הלכתית לכך. אם יחול שינוי מבחינת ה
הבנתי.
אם כך אני חושב שלא ניתן להתיר, אני לא רואה סיבה הלכתית לכך. אם יחול שינוי מבחינת ה
תודה על תשובתך המהירה
Tני חושב שאם לא מדובר על חשש של ממש, שרופאה אמרה או משהו כזה, קשה להסתמך על זה לביאה דרך איברים. אני
Tני חושב שאם לא מדובר על חשש של ממש, שרופאה אמרה או משהו כזה, קשה להסתמך על זה לביאה דרך איברים. אני
התר לביאה דרך אברים
אני לא חושב שיש להם סיבה אמיתית לחשוש. על פי חז"ל אכן שלושת החודשים הראשונים לא טובים לתינוק, אולם
אני לא חושב שיש להם סיבה אמיתית לחשוש. על פי חז"ל אכן שלושת החודשים הראשונים לא טובים לתינוק, אולם
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
עוד תוכן בשורש
עם וארץ ישראל / סיבוב שערים
מוסיקה / מערכת שורש
ספרי חידושים-תנך / רב שמעון פרץ
מחשבה / עורך אנונימי
שיעורי תורה
ספרות חזל / ב ישי וויצמן
מוצרים