בהמשך לשאלה בעניין גמירה בפה
הרב יניב חניא ג תשרי, תשפ 02/10/2019.......................
שאלה:
שלום הרב יניב ותודה על התשובה
אדגיש כי אין לי בעיה שהוא מגיע לגמר ביאה בפה כל עוד אני פולטת את זה החוצה,אני מבינה שביאה דרך אברים הכוונה שהוא מתחכך בבטן/בחזה/בירכיים שלי עד שהוא גומר,אני חושבת שבביאה דרך אברים תהיה לי יותר בעיה מאשר בפה..אני יכולה להחליט לפי רמת המיאוס שלי? אני מעדיפה בפה לדעתי למרות שגם דרך אברים זה לא כל כך נורא,הבעיה שלי אגב היא שיש לי הרבה פעמים פטריה למטה ולכן אנחנו לא יכולים לשמש במשך שבוע ולפעמים שבועיים ואנחנו רוצים להיות יחד,הפיתרון הכי טוב הלכתית אם אני מבינה נכון זה מאחורה (שלא כדרכה) אך זה לא הכי נעים לי ואני מעדיפה בפה או דרך אברים,האם זה בסדר שאני בוחרת מבין האופציות או שיש פה מדרג הלכתי מה עדיף וזה לא נתון לשיקול דעתי..אודה לתשובה מפורטת בעניין.
תודה!
תשובה:
אכן, בביאה דרך איברים הכוונה לחיכוך בגוף.
לכאורה זה אמור להיות הרבה יותר קל מאשר בפה. שהרי את לא ממש רואה את החומר (נניח בחיכוך בין הירכיים). ובפה זה הרבה יותר קרוב.
אני סבור שמפשט הגמרא יוצא שרמת המיאוס אכן לא תלויה בנו. זה יותר ענין "כללי". כלומר- אדם לא יכול לבוא ולומר- חכמים אמרו שזה מיאוס, אבל אני לא. אחרת אין טעם לכל מה שאמרו חכמים בענין. (כלומר- חכמים יכלו להגיד- כל מה שמאוס אסור... אבל הם נותנים הגדרות יותר מדוייקות "אובייקטיביות", ומכאן אני לומד שזה לא תלוי בכל אחד ומה שהוא מרגיש).
בכל מקרה ענין הביאה דרך אברים, או "פליטה שלא באותו מקום", הוא לא דבר פשוט שמתירים רק במקרים שיש צורך רפואי, נראה לי שממש עדיף לנסות לעשות זאת על פי המדרג של- באותו מקום, מאחור, דרך איברים.
ואחרי שכל זה נאמר, אם זה ממש חשוב לכם, וזה פעם בהרבה זמן, אני לא יכול לכתוב שזה "אסור", רק מאוד לא רצוי.תשובות נוספות בנושא-גמר ביאה בפה
אני תמיד סבור שיש בעיה לפלוט בפה, כפי שאולי ראית בתשובות אחרות באתר. על פי דברי חז"ל יש בכך משום מיתודה על תשובתך המהירה
Tני חושב שאם לא מדובר על חשש של ממש, שרופאה אמרה או משהו כזה, קשה להסתמך על זה לביאה דרך איברים. אניהתר לביאה דרך אברים
אני לא חושב שיש להם סיבה אמיתית לחשוש. על פי חז"ל אכן שלושת החודשים הראשונים לא טובים לתינוק, אולם ביאה דרך איברים בשעת הדחק
לגבי עניין ההמתנה עד הווסת, האם לא ידוע על כמה זמן מדובר?
מבחינה מעשית, אולי כדאי שתבדקו חילוני וחילוניה בני 16
מלבד העובדה שלא סביר שבחורה חילונית בגיל 16 תדע איך לטבול. יש כאן כמה גזירות חז"ל שעוברים אליהם, וכצעצועי מין
לא מתואר בשאלה על אילו "צעצועים" מדובר, אבל באופן עקרוני אני סבור שיש בעיה גדולה עם דברים כאלו.
שאלה:
שלום הרב יניב ותודה על התשובה אדגיש כי אין לי בעיה שהוא מגיע לגמר ביאה בפה כל עוד אני פולטת את זה החוצה,אני מבינה שביאה דרך אברים הכוונה שהוא מתחכך בבטן/בחזה/בירכיים שלי עד שהוא גומר,אני חושבת שבביאה דרך אברים תהיה לי יותר בעיה מאשר בפה..אני יכולה להחליט לפי רמת המיאוס שלי? אני מעדיפה בפה לדעתי למרות שגם דרך אברים זה לא כל כך נורא,הבעיה שלי אגב היא שיש לי הרבה פעמים פטריה למטה ולכן אנחנו לא יכולים לשמש במשך שבוע ולפעמים שבועיים ואנחנו רוצים להיות יחד,הפיתרון הכי טוב הלכתית אם אני מבינה נכון זה מאחורה (שלא כדרכה) אך זה לא הכי נעים לי ואני מעדיפה בפה או דרך אברים,האם זה בסדר שאני בוחרת מבין האופציות או שיש פה מדרג הלכתי מה עדיף וזה לא נתון לשיקול דעתי..אודה לתשובה מפורטת בעניין. תודה!
תשובה:
אכן, בביאה דרך איברים הכוונה לחיכוך בגוף.לכאורה זה אמור להיות הרבה יותר קל מאשר בפה. שהרי את לא ממש רואה את החומר (נניח בחיכוך בין הירכיים). ובפה זה הרבה יותר קרוב.
אני סבור שמפשט הגמרא יוצא שרמת המיאוס אכן לא תלויה בנו. זה יותר ענין "כללי". כלומר- אדם לא יכול לבוא ולומר- חכמים אמרו שזה מיאוס, אבל אני לא. אחרת אין טעם לכל מה שאמרו חכמים בענין. (כלומר- חכמים יכלו להגיד- כל מה שמאוס אסור... אבל הם נותנים הגדרות יותר מדוייקות "אובייקטיביות", ומכאן אני לומד שזה לא תלוי בכל אחד ומה שהוא מרגיש).
בכל מקרה ענין הביאה דרך אברים, או "פליטה שלא באותו מקום", הוא לא דבר פשוט שמתירים רק במקרים שיש צורך רפואי, נראה לי שממש עדיף לנסות לעשות זאת על פי המדרג של- באותו מקום, מאחור, דרך איברים.
ואחרי שכל זה נאמר, אם זה ממש חשוב לכם, וזה פעם בהרבה זמן, אני לא יכול לכתוב שזה "אסור", רק מאוד לא רצוי.
תשובות נוספות בנושא-
גמר ביאה בפה
אני תמיד סבור שיש בעיה לפלוט בפה, כפי שאולי ראית בתשובות אחרות באתר. על פי דברי חז"ל יש בכך משום מי
אני תמיד סבור שיש בעיה לפלוט בפה, כפי שאולי ראית בתשובות אחרות באתר. על פי דברי חז"ל יש בכך משום מי
תודה על תשובתך המהירה
Tני חושב שאם לא מדובר על חשש של ממש, שרופאה אמרה או משהו כזה, קשה להסתמך על זה לביאה דרך איברים. אני
Tני חושב שאם לא מדובר על חשש של ממש, שרופאה אמרה או משהו כזה, קשה להסתמך על זה לביאה דרך איברים. אני
התר לביאה דרך אברים
אני לא חושב שיש להם סיבה אמיתית לחשוש. על פי חז"ל אכן שלושת החודשים הראשונים לא טובים לתינוק, אולם
אני לא חושב שיש להם סיבה אמיתית לחשוש. על פי חז"ל אכן שלושת החודשים הראשונים לא טובים לתינוק, אולם
ביאה דרך איברים בשעת הדחק
לגבי עניין ההמתנה עד הווסת, האם לא ידוע על כמה זמן מדובר?
מבחינה מעשית, אולי כדאי שתבדקו
לגבי עניין ההמתנה עד הווסת, האם לא ידוע על כמה זמן מדובר?
מבחינה מעשית, אולי כדאי שתבדקו
חילוני וחילוניה בני 16
מלבד העובדה שלא סביר שבחורה חילונית בגיל 16 תדע איך לטבול. יש כאן כמה גזירות חז"ל שעוברים אליהם, וכ
מלבד העובדה שלא סביר שבחורה חילונית בגיל 16 תדע איך לטבול. יש כאן כמה גזירות חז"ל שעוברים אליהם, וכ
צעצועי מין
לא מתואר בשאלה על אילו "צעצועים" מדובר, אבל באופן עקרוני אני סבור שיש בעיה גדולה עם דברים כאלו.
לא מתואר בשאלה על אילו "צעצועים" מדובר, אבל באופן עקרוני אני סבור שיש בעיה גדולה עם דברים כאלו.
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
עוד תוכן בשורש
חיים מודרנים / אברהם וסרמן
חינוך / מערכת שורש
אמונה / רב שמעון פרץ
ספרי חידושים-תנך / רב שמעון פרץ
שיעורי תורה
ספרי חידושים-תנך / רב שמעון פרץ
מוצרים