המשך לשאלות הקודמות
הרב יניב חניא כב אלול, תשעט 22/09/2019.......................
שאלה:
דבר ראשון אני מאד מעריך את זה שאתנ עונה לנו במהירות ובסבלנות !
אני אשתדל לפרט מעט -
בעקרון זה מורכב מכמה גורמים -
1. החשש שלנו קיים לגבי ההריון גם מדברי הגמרא וגם בגלל ההפלות שעברנו בעבר. גם במאמרי הרפואה שעינתי מעט בהם דרך קופות החולים וכד׳ וגבי הענין הזה - בכולם כתוב שאין מניעה רפואית לקיים יחסים אבל אם יש הסטוריה של הפלות אז כדאי להתיעץ ברופא לגבי זה , וכמו שכתבתי , התור שלנו לרופאת נשים הוא רק בעוד כחודש לכן עד אז לכאורה גם החשש הרפואי קיים לדעתי .
2. בהריון הקודם שנגמר בהצלחה ברוך השם , הרופאה נתנה לאשתי איזה נר להכניס לאותו מקום במשך כחודש ואסרה עלינו לקיים יחסים באותו מקום , ואז פניתי למוצ מסוים שהורה לנו על יחסים שלא כדרכה ובכלל לא הזכיר ביאה דרך איברים ולכן לא הכרתי את האפשרות הזו . זה מאד כאב לאשתי והיה לה מאד לא נעים ולכן רק פעמיים השתמשנו בזה וזו לא באמת אפשרות מבחינתי להכאיב לה ככה .
3. ביאה דרך איברים שהתוודעתי אליה לאחרונה היא דבר שאני מאד מתאווה אליו בלי קשר , אך אם אין שום סיבה נוספת אני לא מתכוון להשתמש בהיתר הזה כי סתם ככה הוא באמת נראה לי דחוק ממה שלמדתי . אבל כעת שיש לכאורה סיבות נוספות , וגם לאשתי זו נראית דרך מעולה , כי כמובן שלפני הוצאת הזרע אני משתדל לענג אותה ולגרום לה סיפור רגשי ע״י חיבוקים נישוקים וכד׳. לכן פניתי אליך בשאלה הזו כדי לשאול לדעתך האם אני צודק או שלא .
אם צריך עוד הסבר אשמח להמשיך .
תודה רבה !
תשובה:
הבנתי.
אם כך אני חושב שלא ניתן להתיר, אני לא רואה סיבה הלכתית לכך. אם יחול שינוי מבחינת הרופאה, אולי כן, זה תלוי במה היא תגיד.תשובות נוספות בנושא-תודה על תשובתך המהירה
Tני חושב שאם לא מדובר על חשש של ממש, שרופאה אמרה או משהו כזה, קשה להסתמך על זה לביאה דרך איברים. אניהתר לביאה דרך אברים
אני לא חושב שיש להם סיבה אמיתית לחשוש. על פי חז"ל אכן שלושת החודשים הראשונים לא טובים לתינוק, אולם שפיכת זרע בטעות
לגבי השאלה האם מותר, עצם הענין מותר, אם כי אני תמיד חושב שעדיף שהפליטה עצמה תהיה בדרך הרגילה (זה לא
שאלה:
דבר ראשון אני מאד מעריך את זה שאתנ עונה לנו במהירות ובסבלנות ! אני אשתדל לפרט מעט - בעקרון זה מורכב מכמה גורמים - 1. החשש שלנו קיים לגבי ההריון גם מדברי הגמרא וגם בגלל ההפלות שעברנו בעבר. גם במאמרי הרפואה שעינתי מעט בהם דרך קופות החולים וכד׳ וגבי הענין הזה - בכולם כתוב שאין מניעה רפואית לקיים יחסים אבל אם יש הסטוריה של הפלות אז כדאי להתיעץ ברופא לגבי זה , וכמו שכתבתי , התור שלנו לרופאת נשים הוא רק בעוד כחודש לכן עד אז לכאורה גם החשש הרפואי קיים לדעתי . 2. בהריון הקודם שנגמר בהצלחה ברוך השם , הרופאה נתנה לאשתי איזה נר להכניס לאותו מקום במשך כחודש ואסרה עלינו לקיים יחסים באותו מקום , ואז פניתי למוצ מסוים שהורה לנו על יחסים שלא כדרכה ובכלל לא הזכיר ביאה דרך איברים ולכן לא הכרתי את האפשרות הזו . זה מאד כאב לאשתי והיה לה מאד לא נעים ולכן רק פעמיים השתמשנו בזה וזו לא באמת אפשרות מבחינתי להכאיב לה ככה . 3. ביאה דרך איברים שהתוודעתי אליה לאחרונה היא דבר שאני מאד מתאווה אליו בלי קשר , אך אם אין שום סיבה נוספת אני לא מתכוון להשתמש בהיתר הזה כי סתם ככה הוא באמת נראה לי דחוק ממה שלמדתי . אבל כעת שיש לכאורה סיבות נוספות , וגם לאשתי זו נראית דרך מעולה , כי כמובן שלפני הוצאת הזרע אני משתדל לענג אותה ולגרום לה סיפור רגשי ע״י חיבוקים נישוקים וכד׳. לכן פניתי אליך בשאלה הזו כדי לשאול לדעתך האם אני צודק או שלא . אם צריך עוד הסבר אשמח להמשיך . תודה רבה !
תשובה:
הבנתי.אם כך אני חושב שלא ניתן להתיר, אני לא רואה סיבה הלכתית לכך. אם יחול שינוי מבחינת הרופאה, אולי כן, זה תלוי במה היא תגיד.
תשובות נוספות בנושא-
תודה על תשובתך המהירה
Tני חושב שאם לא מדובר על חשש של ממש, שרופאה אמרה או משהו כזה, קשה להסתמך על זה לביאה דרך איברים. אני
Tני חושב שאם לא מדובר על חשש של ממש, שרופאה אמרה או משהו כזה, קשה להסתמך על זה לביאה דרך איברים. אני
התר לביאה דרך אברים
אני לא חושב שיש להם סיבה אמיתית לחשוש. על פי חז"ל אכן שלושת החודשים הראשונים לא טובים לתינוק, אולם
אני לא חושב שיש להם סיבה אמיתית לחשוש. על פי חז"ל אכן שלושת החודשים הראשונים לא טובים לתינוק, אולם
שפיכת זרע בטעות
לגבי השאלה האם מותר, עצם הענין מותר, אם כי אני תמיד חושב שעדיף שהפליטה עצמה תהיה בדרך הרגילה (זה לא
לגבי השאלה האם מותר, עצם הענין מותר, אם כי אני תמיד חושב שעדיף שהפליטה עצמה תהיה בדרך הרגילה (זה לא