בינו לבינה
הרב יניב חניא ז חשוון, תשעג 23/10/2012.......................
שאלה:
שלום הרב! רצית לשאול אני משתדל להקפיד על הלכות טהרת המשפחה, ראיתי בהלכה שהנישוק באותו מקום אסור כמו כן אסור שהאשה תיהיה למעלה ואני למטה. האם איסורים אלו הם גם כאשר אנחנו עם בגדים? כל רצוני הוא שאשתי תגיע לסיפוק ואלו הדרכים היחידות. כמובן רק עם בגדים.
תשובה:
גם לדעת האוסרים זה רק כאשר אין בגדים, למעשה עם בגדים זה מותר. לגבי האיסור של היא למעלה מדובר רק על החדירה עצמה, מותר להיות גם בלי בגדים במצב כזה, עד השלב שבו ממש מקיימים את המצווה.
תשובות נוספות בנושא-אישות כללי- תגובה
א. אני לא ממש יודע מה ניתן לומר על זה, אני תמיד משוכנע שדברים כאלו תלויים בסופו של דבר בנו, שאנחנו יאישות כללי
א. באופן עקרוני אי אפשר לומר שתנוחות שונות "אסורות" עם אשתך. חז"ל מגדירים שיש תנוחות מסויימות שהןשימוש המיטה
א. מותר רק במקרים מאוד מיוחדים, כשהיצר גובר ללא יכולת להתגבר וגם זה כשמחשיכים את המקום.
ב. מותרהנאה ביחסי אישות
האמת היא שאני לא יודע איך החומרים הללו עובדים כך שאני לא יכול ממש להשיב, אולם נראה לי על פניו שלא אמנטילת ידים יחסי אישות
הבעיה היא שללא נטילת ידיים משתדלים לא לגעת במקומות שיש בהם פתח בגוף, אולם אם אתה חושב ובטוח שללא
שאלה:
שלום הרב! רצית לשאול אני משתדל להקפיד על הלכות טהרת המשפחה, ראיתי בהלכה שהנישוק באותו מקום אסור כמו כן אסור שהאשה תיהיה למעלה ואני למטה. האם איסורים אלו הם גם כאשר אנחנו עם בגדים? כל רצוני הוא שאשתי תגיע לסיפוק ואלו הדרכים היחידות. כמובן רק עם בגדים.
תשובה:
גם לדעת האוסרים זה רק כאשר אין בגדים, למעשה עם בגדים זה מותר. לגבי האיסור של היא למעלה מדובר רק על החדירה עצמה, מותר להיות גם בלי בגדים במצב כזה, עד השלב שבו ממש מקיימים את המצווה.
תשובות נוספות בנושא-
אישות כללי- תגובה
א. אני לא ממש יודע מה ניתן לומר על זה, אני תמיד משוכנע שדברים כאלו תלויים בסופו של דבר בנו, שאנחנו י
א. אני לא ממש יודע מה ניתן לומר על זה, אני תמיד משוכנע שדברים כאלו תלויים בסופו של דבר בנו, שאנחנו י
אישות כללי
א. באופן עקרוני אי אפשר לומר שתנוחות שונות "אסורות" עם אשתך. חז"ל מגדירים שיש תנוחות מסויימות שהן
א. באופן עקרוני אי אפשר לומר שתנוחות שונות "אסורות" עם אשתך. חז"ל מגדירים שיש תנוחות מסויימות שהן
שימוש המיטה
א. מותר רק במקרים מאוד מיוחדים, כשהיצר גובר ללא יכולת להתגבר וגם זה כשמחשיכים את המקום.
ב. מותר
א. מותר רק במקרים מאוד מיוחדים, כשהיצר גובר ללא יכולת להתגבר וגם זה כשמחשיכים את המקום.
ב. מותר
הנאה ביחסי אישות
האמת היא שאני לא יודע איך החומרים הללו עובדים כך שאני לא יכול ממש להשיב, אולם נראה לי על פניו שלא אמ
האמת היא שאני לא יודע איך החומרים הללו עובדים כך שאני לא יכול ממש להשיב, אולם נראה לי על פניו שלא אמ
נטילת ידים יחסי אישות
הבעיה היא שללא נטילת ידיים משתדלים לא לגעת במקומות שיש בהם פתח בגוף, אולם אם אתה חושב ובטוח שללא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
עוד תוכן בשורש
תנך / דוד המלך
הלכה / מהגולשים
חיים מודרנים / יוני לביא
תמונות משעשעות / ה/ מהאינטרנט
שיעורי תורה
ראשונים ואחרונים / על משנה תורה
מוצרים