close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אישות כללי

הרב יניב חניא  כד תשרי, תשעג  10/10/2012

.......................

שאלה:

שלום הרב. ראיתי את התשובות באתר אבל עדיין אני זקוק לפרטים .אודה לך מאוד אם תשיב לי.תודתי נתונה לך מראש. סליחה על האריכות . א.אני( קצת לצערי) חייב לקיים את המצווה בתנוחות מסויימות(בישיבה ,עמידה ,אישתי למעלה,אישתי על הבטן ואני מעל,אני משתדל לגמור בתנוחה הרגילה ולכסות עצמי למעט פעמים בודדות שאין לי שליטה בהנאה ואז אני גומר באותה תנוחה,אני מקיים המצוה כאשר אני לא מכסה את הגוף ,וגם אני אוהב לראות את האיבר שלי נכנס ויוצא (בלא הסתכלות על אותו מקום בכוונה) וכו).אני כותב "חייב" משום שאני לא נהנה בתנוחה הקלאסית כמעט בכלל,אני אומנם יכול לגמור אבל אני מרגיש כאילו לא הגעתי לפורקן שאני מחפש באמת שאני משתדל לקיים את המצוה כראוי אבל אני באמת לא מצליח .שאלתי האם אני נוהג כראוי לגבי התנוחות ואם אפשר לברור את מעשי מהו האיסור? ב.אני נוהג לנשק במקום גידול שערות ערוות האישה ולא באותו מקום ממש.האם זה מותר, והאם מותר ללקק הדגדגן אם אני מאוד רוצה? ג.האם מותר לקיים יחסים במקלחת והאם יש נ"מ אם יש אסלה במקום? ד.אישתי מעסה לי את האיבר להנאה או להעמידו ויוצא לי קצת זרע(כמובן שאני לא גומר)האם זה נחשב לבטלה או שזה נקרא אגב המצוה? ה.האם מותר לי(בזמן שאני עם אשתי) לעסות את האיבר שלי שהוא מחוץ לגוף של אישתי ע"מ להעמיד אותו או סתם להנאה וגם כאן יוצא קצת זרע? ו.מתי מותר לי להרהר באישתי(הרהורי ביאה איתה).והאם מותר להרהר הירהורים קצת שונים כגון שאנו בחוף וכו)מה הגדרים בכך? תודה רבה.

תשובה:

א. באופן עקרוני אי אפשר לומר שתנוחות שונות "אסורות" עם אשתך. חז"ל מגדירים שיש תנוחות מסויימות שהן לא בריאות רוחנית אולם מיד לאחר מכן אומרים שכל מה שאדם רוצה לעשות באשתו הוא יכול לעשות ולכן אני לא יכול לומר שיש משהו מבין מה שתיארת שהוא אסור, מלבד אולי ההסתכלות שנשמעת לי מוגזמת מעט, אם כי גם כאן אם מתעקשים אי אפשר לומר שזה "אסור". בכל זאת אני סבור שצריך לבדוק מדוע אתה כל כך לא מצליח להגיע לסיפוק מהתנוחה הרגילה ולמה זה כל כך חשוב לך... זה נשמע קצת אובססיבי וכל אובססיה בתחום הזה היא לא פשוטה.
ב.  מותר.
ג. מותר בתנאי שיש צניעות מסויימת מקום, עדיף בחושך. עד כמה שידוע לי לא משנה אם יש אסלה במקום.
ד. אם יוצא זרע לרוב הדעות זה בעייתי, ישנן כמה דעות שזה ייחשב ביאה דרך איברים שאלותן דעות זה מותר אולם לרוב הדעות ברגע שיוצא זרע זו בעיה. צריך לבדוק האם מדובר בזרע או בנוזל סיכה שיוצא לעיתים לפני... שהוא לא בעיה.
ה. אני חושב שי בעיה שאתה תעסה את האיבר של עצמך.
ו. חז"ל אומרים שאסור לאדם להיות עם אשתו ולהרהר באשה אחרת, ניתן להסיק מכאן שיש בעיה לעסוק בתשמיש ולהרהר בכל מיני מצבים שונים. אני לא מכיר גדרים ממש מדוייקים בזה.  
   
תשובות נוספות בנושא-
שימוש המיטה
א. מותר רק במקרים מאוד מיוחדים, כשהיצר גובר ללא יכולת להתגבר וגם זה כשמחשיכים את המקום.
ב. מותר
הנאה ביחסי אישות
האמת היא שאני לא יודע איך החומרים הללו עובדים כך שאני לא יכול ממש להשיב, אולם נראה לי על פניו שלא אמ
נטילת ידים יחסי אישות

הבעיה היא שללא נטילת ידיים משתדלים לא לגעת במקומות שיש בהם פתח בגוף, אולם אם אתה חושב ובטוח שללא

שלום הרב
האמת היא שאני לא בקי בדיוק במה מוגדר או מהן האפשרויות בתחום של אביזרי מין, עד כמה שיוצא לי להיתקל בד
תדירות קיום יחסים
בודאי שיש חובה גם על האישה לספק את בעלה, זו חלק מהמחוייבות. אין בזה כללים ברורים כמו עונה בגלל שההנח