יחסים
הרב יניב חניא ד אב, תשעב 23/07/2012.......................
שאלה:
קראתי תשובה של הרב שמובן מימנה שאם האישה בהריון אפשר לגמור מחוץ לנרתיק
האם כשהאשה כבר לא מקבלת מחזור ואין סיכוי שתכנס להריון אז האם מותר כשאנחנו מתעסקים אחד עם השני לפני החדירה שאם בורח לי זה מותר?
תשובה:
אני לא חושב שההבנה היתה נכונה, פעמים רבות שואלים על עצם קיום היחסים בזמן הריון ובזמן שאין סיכוי להריון ואז אנחנו כותבים שמותר וצריך לקיים יחסים כי מצוות עונה אינה תלויה ביכולת להריון, אולם לעניות דעתי לא כתבתי שמותר לפלוט מחוץ לנרתיק.
לגבי השאלה השניה- יש צורך לעשות מאמצים שלא לפלוט בלא בגוף האשה, ואם זה קורה הרבה יש צורך למעט בזמן ההכנות הגופניות כדי שזה לא יקרה. תשובות נוספות בנושא-הבהרת שאלתי הקודמת
אתה בעצם לא שואל האם למנוע אלא איך- אם כך, כפי שכתבתי גלולות הן הדרך הטובה ביותר מבחינה הלכתית למניעיחסים בלי ילדים
לא הבנתי אם השאלה היא לגבי דרכים מעשיות (מותרות מבחינה הלכתית) למניעת הריון או שהשאלה אם מותר סתם למהמשך לשאלתי הקודמת
אם לא מדובר על משהו קבוע אלא מקרי זה בהחלט אפשרי ומותר.
לגבי שינה ערומים, על פי פשט הגמרא צניעות
לעניות דעתי יש עם זה בעיה. ליחסי אישות ולקרבה גופנית יש חשיבות רבה ומקום רב בחיי הנישואין, אולם דברימה מותר
אם אין בעיה מיוחדת שבגללה יש צורך לעשות שימוש בתרופות, אני לא רואה שום סיבה לעשות שימוש באמצעים כאלה
שאלה:
קראתי תשובה של הרב שמובן מימנה שאם האישה בהריון אפשר לגמור מחוץ לנרתיק האם כשהאשה כבר לא מקבלת מחזור ואין סיכוי שתכנס להריון אז האם מותר כשאנחנו מתעסקים אחד עם השני לפני החדירה שאם בורח לי זה מותר?
תשובה:
אני לא חושב שההבנה היתה נכונה, פעמים רבות שואלים על עצם קיום היחסים בזמן הריון ובזמן שאין סיכוי להריון ואז אנחנו כותבים שמותר וצריך לקיים יחסים כי מצוות עונה אינה תלויה ביכולת להריון, אולם לעניות דעתי לא כתבתי שמותר לפלוט מחוץ לנרתיק.לגבי השאלה השניה- יש צורך לעשות מאמצים שלא לפלוט בלא בגוף האשה, ואם זה קורה הרבה יש צורך למעט בזמן ההכנות הגופניות כדי שזה לא יקרה.
תשובות נוספות בנושא-
הבהרת שאלתי הקודמת
אתה בעצם לא שואל האם למנוע אלא איך- אם כך, כפי שכתבתי גלולות הן הדרך הטובה ביותר מבחינה הלכתית למניע
אתה בעצם לא שואל האם למנוע אלא איך- אם כך, כפי שכתבתי גלולות הן הדרך הטובה ביותר מבחינה הלכתית למניע
יחסים בלי ילדים
לא הבנתי אם השאלה היא לגבי דרכים מעשיות (מותרות מבחינה הלכתית) למניעת הריון או שהשאלה אם מותר סתם למ
לא הבנתי אם השאלה היא לגבי דרכים מעשיות (מותרות מבחינה הלכתית) למניעת הריון או שהשאלה אם מותר סתם למ
המשך לשאלתי הקודמת
אם לא מדובר על משהו קבוע אלא מקרי זה בהחלט אפשרי ומותר.
לגבי שינה ערומים, על פי פשט הגמרא
אם לא מדובר על משהו קבוע אלא מקרי זה בהחלט אפשרי ומותר.
לגבי שינה ערומים, על פי פשט הגמרא
צניעות
לעניות דעתי יש עם זה בעיה. ליחסי אישות ולקרבה גופנית יש חשיבות רבה ומקום רב בחיי הנישואין, אולם דברי
לעניות דעתי יש עם זה בעיה. ליחסי אישות ולקרבה גופנית יש חשיבות רבה ומקום רב בחיי הנישואין, אולם דברי
מה מותר
אם אין בעיה מיוחדת שבגללה יש צורך לעשות שימוש בתרופות, אני לא רואה שום סיבה לעשות שימוש באמצעים כאלה
אם אין בעיה מיוחדת שבגללה יש צורך לעשות שימוש בתרופות, אני לא רואה שום סיבה לעשות שימוש באמצעים כאלה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
עוד תוכן בשורש
ספרות חזל / ב ישי וויצמן
עם וארץ ישראל / איתמר ליברמן
פרשת שבוע / הרב משה אופן
מוסר / רון מוסי
שיעורי תורה
ספרי חידושים-תנך / רב שמעון פרץ
מוצרים