close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

צניעות בתשמיש

הרב יניב חניא  ג כסליו, תשעט  11/11/2018

.......................

שאלה:

שלום לכבוד הרב 1-האם נכון שהעניין לא לנשק או לראות את אותו מקום הוא בגלל עניין ה"מיאוס" ואם אשתי סופר הגיינית ואני מאוד הייתי רוצה וגם היא שאני ינשק באותו מקום,(מה גם שאנחנו חוזרים בתשובה והדבר קרה בעבר) ואין לי פה גרם של חשש מיאוס ,האם במקרה כזה יכול להיות לי מותר הדבר ? 2-אחד הדברים שתמיד נהניתי יותר בחיי האישות זה יחסים באור , הבנתי שיש דעות לכאן ולכאן, אם אני מאד מאד חפץ בזה האם יש לי על מה לסמוך? תודה רבה

תשובה:

1. לגבי הענין של מיאוס, אנחנו לא תמיד בודקים את זה על פי מה שאנחנו חשים. זה הרי כל עניינה של דת- היכולת של התורה, של חכמים, לראות עמוק יותר לנפשנו. כך שגם אם משהו נראה לנו כ"לא מיאוס" יתכן והוא יהיה מאוד, או בעל פוטנציאל למאיסות. בכל מקרה, במקרה הזה לא ברור לחלוטין למה חכמים התייחסו ולכן אם זה כל כך חשוב לך, אני חושב שניתן להתיר נישוק באיזור, באיזור הדגדגן, למעלה מהפתח וכדומה... אבל הפתח עצמו, ממש בפתח הנרתיק, לא. שם יכולות להיות הפרשות וכדומה וזה לדעתי אסור. וזה כמובן לא קשור להגיינה, כי הנשים שלנו כולן ב"ה מאוד נקיות והגיוניות, זה פשוט עניין של מבנה. אז הכל מותר, מלבד ממש הפתח של הנרתיק.
2. יש כאלה שמתירים תשמיש באור. ולכן אם זה ממש חשוב ניתן להתיר.
תשובות נוספות בנושא-
הכנסת האיבר לפי האשה
כן. מותר. לפי דעתי אסור לגבר לפלוט שם. אבל להכניס מותר.
תנוחות
1. מותר להתקלח ביחד. אפילו רצוי לפעמים. זה יהיה מותר באור (בחושך זה חסר טעם), בתנאי שהאשה תלבש תחתון
תודה רבה כבוד הרב וצריכה עוד הבהרה בבקשה
אני הדעתי למסקנה שלי מכך שחכמים קורשים את "אותו מקום" לענין של הפרשות ומכך שיש תיאור במסכת נידה של
המשך לשאלת אותו מקום
לא התכוונתי ש"זה משתנה" מבחינה מעשית, אלא שיש דעות שונות למה בדיוק הכוונה. השו"ע כותב שאסור לנשק
מה נקרא אותו מקום?
האמת היא שקצת קשה לדעת, ראיתי דעות לכאן ולכאן. לכאורה זה משתנה מעט, יש מקומות שהכוונה להכל האיזור וי
יחסי מין בהריון
זה מבוסס על דעת הרמב"ם, שאומר שכל מה שרוצה אדם עושה באשתו, בועל איפה שירצה וכו'...

לפי