נישוק באותו מקום
הרב יניב חניא ג תמוז, תשעז 27/06/2017.......................
שאלה:
שלום. בבקשה לא לפרסם את פרטיי בשאלה. תודה.
אני שואל בקשר לנישוק באותו מקום, למדתי את הקונטרס 'דבר סתר' שבו הוא מיקל בכמה דברים בעת הצורך, או לפחות לא כותב שזה איסור. גם בספר 'לדעת לאהוב' הוא מיקל באופן כמעט גורף את הנ"ל.
הרב יניב חניא מיקל לנשק מסביב לאותו מקום, אבל בקשר למקום עצמו הבנתי שאוסר ממש.
כשאישתי ידעה לאחר החתונה שהדבר אסור לא היתה לה בעיה, אנחנו 'דוסים' כפי שמכונה ולא חיפשנו היתרים.
כעת היא אמרה לי שאם זה לא אסור ממש היא מאוד רוצה את זה, זה ההנאה הכי גדולה שלה, גם אני ממש רוצה, ולגבי הטענה שזה גורם למאיסות לשנינו אין בעיה עם זה.
ברצוני לדעת מה דעת הרב.
וכן האם לדעתך אפשר לסמוך על הקונטרס 'דבר סתר' בכל הנוגע לנ"ל. לפחות פעם בכמה זמן, זה גורם לאהבה בנינו להגיע לשיאים אחרים.
נקודה אחרונה, בשבילנו הכל נעשה בקדושה, לבנות את האהבה וההנאה בנינו מאוד.
תודה רבה לרב. וישר כח גדול על האפשרות לקבל מענה לסוג שאלות אלו. שלצערי לא מדברים עליהם בכלל.
תשובה:
שלום וברכה,
כפי שכתבת ואני רואה שאתה מבין, זה לא הנושא הכי ברור בעולם. ויש בו מעט מורכבות, כי הוא לא קשור רק לאסור ומותר אלא גם לנושא המאיסות, מעט.
לגבי ה"דבר סתר", באופן כללי דיברתי איתו כמה פעמים ואני חושב שבהחלט בא מצד הקדושה והרצון לברר הלכה באמת, את לדעת לאהוב לא קראתי.
מה שאני כותב שאסור, לענ"ד, זה נישוק באותו מקום ממש, כלומר בפתח של הנרתיק, אני לא חושב שמבחינת האשה אמור להיות הבדל גדול בין נישוק באותו מקום ממש, במדוייק, לבין האיזור שלו. ויתירה מזו, נישוק בדגדגן אמור להיות הרבה יותר נעים. כך שאני לא חושב שצריך להתעקש על אותו מקום בדווקא כאשר חכמים מגלים לנו שיש בזה חשש למאיסות. אני לא יודע בוודאות, כמובן, אבל לענ"ד חלק ניכר מהנשים בכלל לא יכולות להרגיש אם הנישוק היה "בדיוק שם" או כמה סנטימטרים מעל. כך שהביטוי "להביא את האהבה לשיאים חדשים", לא נראה לי כל כך תלוי במקום המדוייק ממש.
יתירה מזו, דווקא מצד ה"הנאה" והשיאים, אני סבור שזה שיש משהו אחד שאסור, או לפחות לא עושים אותו, זה מגדיל קצת את הריגוש. וכל מי שקורא את תשובותי בעניין לא יכול לחשוב שאני מזלזל בעניין של חשיבות החיבור והקדושה שבו, אבל נדמה לי שטוב לשמור משהו אחד שלא, זה נותן ערך לכל השאר.
לגבי נושא המאיסות, זה בדיוק המקום שבו אנחנו סומכים על חז"ל וראייתם העמוקה, גם אם נדמה לנו שאנחנו לא נסבול מכך וכדומה. כבר מאות פעמים כתבתי שיש באמתחתי מחקר של תפקוד מיני של גברים שהיו בחדר הלידה של נשותיהן... מחקר אמריקאי לחלוטין, לא רק לא דתי אלא גם לא יהודי ואפילו לא קשור כהוא זה לשאלת הדתית, ושם גילו שגברים ששהו בחדר הלידה סובלים מבעיות תפקוד יותר מאחרים אחר כך. מחקרית. וכמובן שכמעט כל גבר מודרני יספר לך שהוא נרתע, שהוא לא נגעל, שזה רק מחבר אותו וכדומה... אולם חכמים נותנים לנו מבט פנימי על הנפש... מבט שאנחנו אולי מפספסים. לכן אני לא נוטה לסמוך על עצמי או אנשים אחרים באמירה של "אנחנו לא נרתעים".
כך שלענ"ד ההדרכה צריכה להיות לא לנשק בדיוק בפתח אותו מקום, בכל האיזור כן, מסביב, אבל לא בדיוק בפתח.
לענ"ד הגישה שמתירה בשופי (שציינת מהספר "לדעת לאהוב") היא לא הגישה הרווחת.
ובכל זאת, ואחרי כל מה שכתבתי, אם הדבר משום מה חשוב לכם לחלוטין, ואתם מאוד מאוד רוצים, אני לא יכול להגיד "אסור" על זה. תשובות נוספות בנושא-בהמשך לפסיקת הרב בעניין שהעלתי בפניו
טוב, אני מאוד מתנצל, אבל אני לא יכול להתיר את זה.
אני מאוד מתקשה להבין את ההתעקשות של אשנישוק ליד " אותו מקום"
שלום וברכה,
העניין שלא מדובר ב"אותו מקום", נובע גם מסברא (שהרי חכמים דיברו על מאיסות, וספר של הרב קטן
האמת היא שאני לא מכיר את הספר לפנים. כלומר- שמעתי עליו, אבל אני לא מכיר את התוכן.
לגבי עצם העניחוברת דבר סתר
עד כמה שאני מבין זו לא חוברת שלימה בעניין, אמורה להיות לי החוברת וחיפשתי אותה אבל לא מצאתי (לכן זה ליחסי אישות בזמן מחלת הנשיקה
מעניין שהאדם שאותו שאלתי לא ידע על כך, הוא סבל ממחלת נשיקה כמעט שנה בכללות.
אם כך, אם מדויחסי אישות בזמן מחלת הנשיקה
האם אתם יודעים כמה הערכת הזמן שזה ימשך? מהי הערכת הזמן הארוכה ביותר וכמה הקצרה?
האם כל מי שיש ל
שאלה:
שלום. בבקשה לא לפרסם את פרטיי בשאלה. תודה. אני שואל בקשר לנישוק באותו מקום, למדתי את הקונטרס 'דבר סתר' שבו הוא מיקל בכמה דברים בעת הצורך, או לפחות לא כותב שזה איסור. גם בספר 'לדעת לאהוב' הוא מיקל באופן כמעט גורף את הנ"ל. הרב יניב חניא מיקל לנשק מסביב לאותו מקום, אבל בקשר למקום עצמו הבנתי שאוסר ממש. כשאישתי ידעה לאחר החתונה שהדבר אסור לא היתה לה בעיה, אנחנו 'דוסים' כפי שמכונה ולא חיפשנו היתרים. כעת היא אמרה לי שאם זה לא אסור ממש היא מאוד רוצה את זה, זה ההנאה הכי גדולה שלה, גם אני ממש רוצה, ולגבי הטענה שזה גורם למאיסות לשנינו אין בעיה עם זה. ברצוני לדעת מה דעת הרב. וכן האם לדעתך אפשר לסמוך על הקונטרס 'דבר סתר' בכל הנוגע לנ"ל. לפחות פעם בכמה זמן, זה גורם לאהבה בנינו להגיע לשיאים אחרים. נקודה אחרונה, בשבילנו הכל נעשה בקדושה, לבנות את האהבה וההנאה בנינו מאוד. תודה רבה לרב. וישר כח גדול על האפשרות לקבל מענה לסוג שאלות אלו. שלצערי לא מדברים עליהם בכלל.
תשובה:
שלום וברכה,כפי שכתבת ואני רואה שאתה מבין, זה לא הנושא הכי ברור בעולם. ויש בו מעט מורכבות, כי הוא לא קשור רק לאסור ומותר אלא גם לנושא המאיסות, מעט.
לגבי ה"דבר סתר", באופן כללי דיברתי איתו כמה פעמים ואני חושב שבהחלט בא מצד הקדושה והרצון לברר הלכה באמת, את לדעת לאהוב לא קראתי.
מה שאני כותב שאסור, לענ"ד, זה נישוק באותו מקום ממש, כלומר בפתח של הנרתיק, אני לא חושב שמבחינת האשה אמור להיות הבדל גדול בין נישוק באותו מקום ממש, במדוייק, לבין האיזור שלו. ויתירה מזו, נישוק בדגדגן אמור להיות הרבה יותר נעים. כך שאני לא חושב שצריך להתעקש על אותו מקום בדווקא כאשר חכמים מגלים לנו שיש בזה חשש למאיסות. אני לא יודע בוודאות, כמובן, אבל לענ"ד חלק ניכר מהנשים בכלל לא יכולות להרגיש אם הנישוק היה "בדיוק שם" או כמה סנטימטרים מעל. כך שהביטוי "להביא את האהבה לשיאים חדשים", לא נראה לי כל כך תלוי במקום המדוייק ממש.
יתירה מזו, דווקא מצד ה"הנאה" והשיאים, אני סבור שזה שיש משהו אחד שאסור, או לפחות לא עושים אותו, זה מגדיל קצת את הריגוש. וכל מי שקורא את תשובותי בעניין לא יכול לחשוב שאני מזלזל בעניין של חשיבות החיבור והקדושה שבו, אבל נדמה לי שטוב לשמור משהו אחד שלא, זה נותן ערך לכל השאר.
לגבי נושא המאיסות, זה בדיוק המקום שבו אנחנו סומכים על חז"ל וראייתם העמוקה, גם אם נדמה לנו שאנחנו לא נסבול מכך וכדומה. כבר מאות פעמים כתבתי שיש באמתחתי מחקר של תפקוד מיני של גברים שהיו בחדר הלידה של נשותיהן... מחקר אמריקאי לחלוטין, לא רק לא דתי אלא גם לא יהודי ואפילו לא קשור כהוא זה לשאלת הדתית, ושם גילו שגברים ששהו בחדר הלידה סובלים מבעיות תפקוד יותר מאחרים אחר כך. מחקרית. וכמובן שכמעט כל גבר מודרני יספר לך שהוא נרתע, שהוא לא נגעל, שזה רק מחבר אותו וכדומה... אולם חכמים נותנים לנו מבט פנימי על הנפש... מבט שאנחנו אולי מפספסים. לכן אני לא נוטה לסמוך על עצמי או אנשים אחרים באמירה של "אנחנו לא נרתעים".
כך שלענ"ד ההדרכה צריכה להיות לא לנשק בדיוק בפתח אותו מקום, בכל האיזור כן, מסביב, אבל לא בדיוק בפתח.
לענ"ד הגישה שמתירה בשופי (שציינת מהספר "לדעת לאהוב") היא לא הגישה הרווחת.
ובכל זאת, ואחרי כל מה שכתבתי, אם הדבר משום מה חשוב לכם לחלוטין, ואתם מאוד מאוד רוצים, אני לא יכול להגיד "אסור" על זה.
תשובות נוספות בנושא-
בהמשך לפסיקת הרב בעניין שהעלתי בפניו
טוב, אני מאוד מתנצל, אבל אני לא יכול להתיר את זה.
אני מאוד מתקשה להבין את ההתעקשות של אש
טוב, אני מאוד מתנצל, אבל אני לא יכול להתיר את זה.
אני מאוד מתקשה להבין את ההתעקשות של אש
נישוק ליד " אותו מקום"
שלום וברכה,
העניין שלא מדובר ב"אותו מקום", נובע גם מסברא (שהרי חכמים דיברו על מאיסות, ו
שלום וברכה,
העניין שלא מדובר ב"אותו מקום", נובע גם מסברא (שהרי חכמים דיברו על מאיסות, ו
ספר של הרב קטן
האמת היא שאני לא מכיר את הספר לפנים. כלומר- שמעתי עליו, אבל אני לא מכיר את התוכן.
לגבי עצם העני
האמת היא שאני לא מכיר את הספר לפנים. כלומר- שמעתי עליו, אבל אני לא מכיר את התוכן.
לגבי עצם העני
חוברת דבר סתר
עד כמה שאני מבין זו לא חוברת שלימה בעניין, אמורה להיות לי החוברת וחיפשתי אותה אבל לא מצאתי (לכן זה ל
עד כמה שאני מבין זו לא חוברת שלימה בעניין, אמורה להיות לי החוברת וחיפשתי אותה אבל לא מצאתי (לכן זה ל
יחסי אישות בזמן מחלת הנשיקה
מעניין שהאדם שאותו שאלתי לא ידע על כך, הוא סבל ממחלת נשיקה כמעט שנה בכללות.
אם כך, אם מדו
מעניין שהאדם שאותו שאלתי לא ידע על כך, הוא סבל ממחלת נשיקה כמעט שנה בכללות.
אם כך, אם מדו
יחסי אישות בזמן מחלת הנשיקה
האם אתם יודעים כמה הערכת הזמן שזה ימשך? מהי הערכת הזמן הארוכה ביותר וכמה הקצרה?
האם כל מי שיש ל
האם אתם יודעים כמה הערכת הזמן שזה ימשך? מהי הערכת הזמן הארוכה ביותר וכמה הקצרה?
האם כל מי שיש ל
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
עוד תוכן בשורש
קריאה ובדיחות / ה/ מהאינטרנט
אמונה / רב שמעון פרץ
אקטואליה / מערכת שורש
פרשת שבוע / רב יניב חניא
שיעורי תורה
ספרות חזל / ב ישי וויצמן
מוצרים