חוברת דבר סתר
הרב יניב חניא יד אייר, תשעז 10/05/2017.......................
שאלה:
מה הרב חושב על החוברת לגבי ההיתר ההלכתי בעניין נישוק לאישה באותו המקום.
הוא מזכיר את הרב חנן אפללו שמתיר. מה דעת הרב
תשובה:
עד כמה שאני מבין זו לא חוברת שלימה בעניין, אמורה להיות לי החוברת וחיפשתי אותה אבל לא מצאתי (לכן זה לקח יומיים), לא זכרתי במדוייק את ההתיחחסות שלו לעניין הזה דווקא.
באופן עקרוני אני מקבל את רוב דבריו שם, לגבי שאר הדברים, דווקא עם הענין הזה יש לי קושי מסויים, אני מרגיש שהאמירה של חכמים לגבי בל תשקצו היא מעט רחבה יותר מהפירוש הרגיל של "אם אתה מרגיש שזה לא דוחה אותך את זה מותר". כלומר- היחס שלי להלכה הוא בדרך כלל שהיא באה לתת לנו מבט עמוק יותר על רצותינו שהוא יותר ממה שרואים בעין הרגילה. בעין הפשוטה אנחנו חושבים שדבר מסויים הוא ממש טוב, וחכמים חושפים לנו שזה לא כך.
ובענין זה אני חש כך- האמירה של ההלכה לגבי הנושק היא אמירה שחושפת פנימיות.
ולכן אני בדרך כלל אומר לאנשים שרצוי לשמור על לא לנשק באותו מקום.
אבל קשה להכחיש שזו רק שיטת הראב"ד (אם כי הועתקה כפי שהיא לשולחן ערוך) ולכן מי שממש מתעקש ורוצה- אי אפשר להגיש שזה מדברי חז"ל שלא לעשות זאת.תשובות נוספות בנושא-יחסי אישות בזמן מחלת הנשיקה
מעניין שהאדם שאותו שאלתי לא ידע על כך, הוא סבל ממחלת נשיקה כמעט שנה בכללות.
אם כך, אם מדויחסי אישות בזמן מחלת הנשיקה
האם אתם יודעים כמה הערכת הזמן שזה ימשך? מהי הערכת הזמן הארוכה ביותר וכמה הקצרה?
האם כל מי שיש להסרת שיער
לענ"ד אסור לגברים להסיר שיער, משום בל ילבש. זה נראה דבר לא ראוי בכלל. גבר הוא גבר ואישה היא אישה. ליחסי אישות
לנשק באותו מקום ממש זו בעיה, חכמים אומרים שיש בזה משום בל תשקצו. בכל האיזור מותר. אני חושב שעדיף להישלא כדרכה באקראי
אם הבנתי נכון את הציטוט, אז אני ממש לא מבין את הסברא שציטטת, לכאורה יש הבדל גדול בין שלא כדרכה ליד, זרע שיוצא מהנרתיק
זה לכאורה מאוד פשוט, מכיוון שזה במקום מצווה, וזה נעשה לשם מצווה, אז הזרע שיוצא מהנרתיק הוא לא שז"ל.
שאלה:
מה הרב חושב על החוברת לגבי ההיתר ההלכתי בעניין נישוק לאישה באותו המקום. הוא מזכיר את הרב חנן אפללו שמתיר. מה דעת הרב
תשובה:
עד כמה שאני מבין זו לא חוברת שלימה בעניין, אמורה להיות לי החוברת וחיפשתי אותה אבל לא מצאתי (לכן זה לקח יומיים), לא זכרתי במדוייק את ההתיחחסות שלו לעניין הזה דווקא.באופן עקרוני אני מקבל את רוב דבריו שם, לגבי שאר הדברים, דווקא עם הענין הזה יש לי קושי מסויים, אני מרגיש שהאמירה של חכמים לגבי בל תשקצו היא מעט רחבה יותר מהפירוש הרגיל של "אם אתה מרגיש שזה לא דוחה אותך את זה מותר". כלומר- היחס שלי להלכה הוא בדרך כלל שהיא באה לתת לנו מבט עמוק יותר על רצותינו שהוא יותר ממה שרואים בעין הרגילה. בעין הפשוטה אנחנו חושבים שדבר מסויים הוא ממש טוב, וחכמים חושפים לנו שזה לא כך.
ובענין זה אני חש כך- האמירה של ההלכה לגבי הנושק היא אמירה שחושפת פנימיות.
ולכן אני בדרך כלל אומר לאנשים שרצוי לשמור על לא לנשק באותו מקום.
אבל קשה להכחיש שזו רק שיטת הראב"ד (אם כי הועתקה כפי שהיא לשולחן ערוך) ולכן מי שממש מתעקש ורוצה- אי אפשר להגיש שזה מדברי חז"ל שלא לעשות זאת.
תשובות נוספות בנושא-
יחסי אישות בזמן מחלת הנשיקה
מעניין שהאדם שאותו שאלתי לא ידע על כך, הוא סבל ממחלת נשיקה כמעט שנה בכללות.
אם כך, אם מדו
מעניין שהאדם שאותו שאלתי לא ידע על כך, הוא סבל ממחלת נשיקה כמעט שנה בכללות.
אם כך, אם מדו
יחסי אישות בזמן מחלת הנשיקה
האם אתם יודעים כמה הערכת הזמן שזה ימשך? מהי הערכת הזמן הארוכה ביותר וכמה הקצרה?
האם כל מי שיש ל
האם אתם יודעים כמה הערכת הזמן שזה ימשך? מהי הערכת הזמן הארוכה ביותר וכמה הקצרה?
האם כל מי שיש ל
הסרת שיער
לענ"ד אסור לגברים להסיר שיער, משום בל ילבש. זה נראה דבר לא ראוי בכלל. גבר הוא גבר ואישה היא אישה. ל
לענ"ד אסור לגברים להסיר שיער, משום בל ילבש. זה נראה דבר לא ראוי בכלל. גבר הוא גבר ואישה היא אישה. ל
יחסי אישות
לנשק באותו מקום ממש זו בעיה, חכמים אומרים שיש בזה משום בל תשקצו. בכל האיזור מותר. אני חושב שעדיף להי
לנשק באותו מקום ממש זו בעיה, חכמים אומרים שיש בזה משום בל תשקצו. בכל האיזור מותר. אני חושב שעדיף להי
שלא כדרכה באקראי
אם הבנתי נכון את הציטוט, אז אני ממש לא מבין את הסברא שציטטת, לכאורה יש הבדל גדול בין שלא כדרכה ליד,
אם הבנתי נכון את הציטוט, אז אני ממש לא מבין את הסברא שציטטת, לכאורה יש הבדל גדול בין שלא כדרכה ליד,
זרע שיוצא מהנרתיק
זה לכאורה מאוד פשוט, מכיוון שזה במקום מצווה, וזה נעשה לשם מצווה, אז הזרע שיוצא מהנרתיק הוא לא שז"ל.
זה לכאורה מאוד פשוט, מכיוון שזה במקום מצווה, וזה נעשה לשם מצווה, אז הזרע שיוצא מהנרתיק הוא לא שז"ל.
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
עוד תוכן בשורש
חיים מודרנים / אלירן ביתן
קריאה ובדיחות / מי/ מהגולשים
עם וארץ ישראל / מיכל וייס
היינו כחולמים / יינו כחולמים
שיעורי תורה
ספרות חזל / ב ישי וויצמן
מוצרים