שלום הרב..
הרב יניב חניא כה סיוון, תשעב 15/06/2012.......................
שאלה:
באמצע יחסי אישות בני לבין אישתי יצא שגמרתי על הבטן של אישתי...רציתי לדעת האם זה מותר מבחינה הילכתית
תשובה:
זה מורכב מעט-
א) מדבריך אני מבין שזה לא היה בכוונה ולכן זה לא יכול להיחשב להוצאת זרע לבטלה ממש, מכיוון שזה היה כחלק מהיחסים בין אשתך לבינך.
ב) מפשט דברי הגמרא ניתן להבין שדבר כזה לכתחילה אסור, כלומר- שאסור לבעל לכוון להוציא זרע שלא באותו מקום.
ג) לאחרונה שלחו לי מספר מקורות מרבנים שמתירים כזה דבר אף לכתחילה, בתנאי שהבעל והאישה רוצים.
מכאן, שלא מדובר כאן במפורש באיסור, אולם עדיין לרוב הדעות יהיה אסור ל"תכנן" דבר כזה מראש. תשובות נוספות בנושא-המשך בירור שאלה
יש כאן בלבול גדול- פעם אנחנו מדברים על ליקוק ונישוק אותו מקום ופעם על ליטוף, ליטוף מותר לכל הדעות, אבירור שאלה
זו כנראה היתה אי הבנה, בדרך כלל אני לא כותב ש"מותר" ללקק את אותו מקום אף פעם, אמנם יש דעות שעל פיההרהור
לכאורה מהתיאורים שלך זה לא נראה הרהור אסור, זה לא הרהור עריות, מוזר שזה גורם לתופעות כאלו, לענ"ד זהביאה לשם הנאה
מותר לקיים יחסים לשם ההנאה בלבד, גם כשהאישה בהריון וכדומה, למעשה יש חובה כזאת. לגבי הנושא השני- למרו
שאלה:
באמצע יחסי אישות בני לבין אישתי יצא שגמרתי על הבטן של אישתי...רציתי לדעת האם זה מותר מבחינה הילכתית
תשובה:
זה מורכב מעט-א) מדבריך אני מבין שזה לא היה בכוונה ולכן זה לא יכול להיחשב להוצאת זרע לבטלה ממש, מכיוון שזה היה כחלק מהיחסים בין אשתך לבינך.
ב) מפשט דברי הגמרא ניתן להבין שדבר כזה לכתחילה אסור, כלומר- שאסור לבעל לכוון להוציא זרע שלא באותו מקום.
ג) לאחרונה שלחו לי מספר מקורות מרבנים שמתירים כזה דבר אף לכתחילה, בתנאי שהבעל והאישה רוצים.
מכאן, שלא מדובר כאן במפורש באיסור, אולם עדיין לרוב הדעות יהיה אסור ל"תכנן" דבר כזה מראש.
תשובות נוספות בנושא-
המשך בירור שאלה
יש כאן בלבול גדול- פעם אנחנו מדברים על ליקוק ונישוק אותו מקום ופעם על ליטוף, ליטוף מותר לכל הדעות, א
יש כאן בלבול גדול- פעם אנחנו מדברים על ליקוק ונישוק אותו מקום ופעם על ליטוף, ליטוף מותר לכל הדעות, א
בירור שאלה
זו כנראה היתה אי הבנה, בדרך כלל אני לא כותב ש"מותר" ללקק את אותו מקום אף פעם, אמנם יש דעות שעל פיה
זו כנראה היתה אי הבנה, בדרך כלל אני לא כותב ש"מותר" ללקק את אותו מקום אף פעם, אמנם יש דעות שעל פיה
הרהור
לכאורה מהתיאורים שלך זה לא נראה הרהור אסור, זה לא הרהור עריות, מוזר שזה גורם לתופעות כאלו, לענ"ד זה
לכאורה מהתיאורים שלך זה לא נראה הרהור אסור, זה לא הרהור עריות, מוזר שזה גורם לתופעות כאלו, לענ"ד זה
ביאה לשם הנאה
מותר לקיים יחסים לשם ההנאה בלבד, גם כשהאישה בהריון וכדומה, למעשה יש חובה כזאת. לגבי הנושא השני- למרו
מותר לקיים יחסים לשם ההנאה בלבד, גם כשהאישה בהריון וכדומה, למעשה יש חובה כזאת. לגבי הנושא השני- למרו