close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אין יחסים בנינו כלל

הרב יניב חניא  כד תמוז, תשעו  30/07/2016

.......................

שאלה:

שלום לכבוד הרב. אני ואשתי בני 30. יש לנו 3 פעוטות שהגדול בניהם בן 4 ולא צריך להוסיף עד כמה קשה בימינו לגדל ילדים. אנינו מחשיבים עצמנו כבני הציבור הדתי אך משתדלים על כלל המצוות הפרשת חלה נידה וכו' במלואם! בזמן האחרון עקב הנטל הכלכלי ש90% עליי (עבודה עד מאוחר) אנו לא מתראים ורק פעם בכמה ימים כשאני מתפנה נפגשים. זה לא מבחירה אלה בגלל הצרך. נוצר מצב של ריחוק גדול בנינו ומתחים קשים. היא לא ככ מעריכה את מעשיי ולא מבינה משמעותם. המצב כזה שאם לא אעבוד כך ב3 עבודות לא נצליח לשכור את הבית. זה לא שיש מותרות מעבר. בקיצור אין בנינו שום יחסים ואפילו הפעם שחזרה מהמקווה לא התייחסה אינה עונה לחיזוריי ואיבדה את החשק. מה גם שאני תמיד מעודד לגוון ולנסות דברים נוספים המותרים והיא תמיד לעשות ולסיים כאילו זו חובה ואין לה חלק בזה. הדבר בעייתי אני מתפוצץ בתוכי ואין לי מושג איך לפתור. אפילו גורם לחטאים. היא לא מוכנה לשמוע על פתרון טיפול בזוגיות. היא הרבה יותר קרובה לדת ממני!

תשובה:

השאלה שלך מורכבת מהמון חלקים ומהמון פרטים שכל אחד מהם יכול להשפיע על התמונה הכוללת. זה מאוד בעייתי לדעת מה הגורם המרכזי (לדוגמא- האם זו העובדה שאתה עובד ובקושי נמצא בבית, האם זו מחלוקת כלכלית, האם זה עניין של "אובדן חשק פיזי", האם זה כעס על זה שאתה לא נמצא וכו'...). מאוד קשה לי לעבוד על הסיבה האמיתית ולדעתי זו המשימה האמיתית שלך, לפני כל דבר אחר, לנסות ולברר מה הגורם האמיתי לריחוק ולבעיות... לפני שתתחיל בזה לא תוכל להגיע לשום דבר.
מבין השורות בדבריך אני קולט ומבין (ויתכן שאני טועה, כמובן) שהנושא של האישות הוא רק קצה הקרחון ושיש סיבות הרבה יותר עמוקות ועקרוניות לריחוק ביניכם...

אני מציע שב\זה תתחיל את התהליך, מבירור אמיתי ועמוק, שיעשה על ידי שניכם, של הסיבות והגורמים האמיתיים, תהיו חייבים לשבת ולחשוב ביחד מה הגורם לריחוק, לדבר על זה ולברר. כל "יריה באפילה" תהיה טעות במקרה הזה.

אתה חייב להבין שהמצב רציני ולהשקיע הרבה מאמץ וזמן בשלב הראשון- בירור הגורם האמיתי.
תשובות נוספות בנושא-
תובעתו בפה
א) אני סבור שאני לא מבין כמוך, לענ"ד האיסור הוא על עצם התביעה. הרעיון הוא שרצונותיה וגישתה של האשה
ליל הכלולות בעילת מצווה
התשובה היא כן, אכן מותר לבעול על דם בתולים, כל עו דמדובר על בעילה אחת, כלומר- שהממשיכים את הבעילה הר
בינו לבינה
כפי שכתבתי בעבר, זה בערך הדבר היחיד שחכמים אומרים במפורש שאסור (כמובן, אם לא מקבלים את הברייתא של שב
רווק או נשוי
לא ממש הבנתי מה השאלה, מדוע שתהיה הששואה?
כלומר- מהיכן הבנת שחייבים להיות נשוי בשביל להיאבק ביצ
יחסים עם פנויה
חכמים תיקנו מספר תקנות בנושא של חתונה כדי למנוע מצב שבו חיים עם מישהי ללא קידושין. אחת התקנות היא שכ
שאלה
לא הבנתי מה השאלה, מדוע העתקת את התשובה? אני לא רואה שם שאלה חדשה...