תובעתו בפה
הרב יניב חניא יב תמוז, תשעו 18/07/2016.......................
שאלה:
שלום לכבוד הרב
א) אנחנו נשואים 4 שנים. בתחילה אשתי הייתה מאוד רשמית, לא הראתה צורך ביחסים, ולא היתה מבקשת. היה לי מאוד קשה עם זה. היום היא ב"ה הרבה יותר משוחררת וזורמת, אבל אני משתוקק שהיא תתבע אותי בפה ותגיד בפתיחות כל מה שעולה בדעתה, ולא רק תרמוז כמי שכפאו שד. אבל חכמינו אסרו על האשה לתבוע בפה. למיטב הבנתי האיסור אינו לבקש, אלא "להכריח" את הבעל, וכאן המצב הוא לבקש ולרצות, ועוד הבעל מעוניין בכך. האם מותר לה לומר בפירוש מה היא רוצה?
ב) מתשובות אחרות של הרב הבנתי שמותר להסתובב בבית בבגדים חשופים בלילה כשהילדים ישנים והתריסים מוגפים. האם אוכל לדעת מהם הגבולות (לגבי שדיים, האיבר הגברי)? אני שואל גם מבחינה הלכתית כשזה כנגד מזוזה / ספרי קודש.
ג) חכמים אסרו לינוק מאשה. האם יש דרך שמותר (לא לבלוע, או משהו אחר)?
תשובה:
א) אני סבור שאני לא מבין כמוך, לענ"ד האיסור הוא על עצם התביעה. הרעיון הוא שרצונותיה וגישתה של האשה ליחסים היא פנימית יותר (זה גם מתבטא בצורה פיזית, כמובן), ולכן היא לא תובעת בפה. זה לא "להכריח" אלא עצם הבקשה. לכן אני סבור שאין כאן שום עניין להתיר דבר כזה, זה שינוי מהותי בכל הגישה וובעצם הצניעות, מדוע לבקש מאשה דבר כזה?
ב) כפי שכתבת בעצמך, יש לזה גבולות, אלא אם כן מדובר בחדר הפרטי. אברי המין הם ללא ספק בתוך העניין, ולא רצוי ליחשוף אותם "סתם בהסתובבות בבית".
ג) אני סבור שאם לא בולעים זה מותר.תשובות נוספות בנושא-ליל הכלולות בעילת מצווה
התשובה היא כן, אכן מותר לבעול על דם בתולים, כל עו דמדובר על בעילה אחת, כלומר- שהממשיכים את הבעילה הרבינו לבינה
כפי שכתבתי בעבר, זה בערך הדבר היחיד שחכמים אומרים במפורש שאסור (כמובן, אם לא מקבלים את הברייתא של שברווק או נשוי
לא ממש הבנתי מה השאלה, מדוע שתהיה הששואה?
כלומר- מהיכן הבנת שחייבים להיות נשוי בשביל להיאבק ביציחסים עם פנויה
חכמים תיקנו מספר תקנות בנושא של חתונה כדי למנוע מצב שבו חיים עם מישהי ללא קידושין. אחת התקנות היא שכ
שאלה:
שלום לכבוד הרב א) אנחנו נשואים 4 שנים. בתחילה אשתי הייתה מאוד רשמית, לא הראתה צורך ביחסים, ולא היתה מבקשת. היה לי מאוד קשה עם זה. היום היא ב"ה הרבה יותר משוחררת וזורמת, אבל אני משתוקק שהיא תתבע אותי בפה ותגיד בפתיחות כל מה שעולה בדעתה, ולא רק תרמוז כמי שכפאו שד. אבל חכמינו אסרו על האשה לתבוע בפה. למיטב הבנתי האיסור אינו לבקש, אלא "להכריח" את הבעל, וכאן המצב הוא לבקש ולרצות, ועוד הבעל מעוניין בכך. האם מותר לה לומר בפירוש מה היא רוצה? ב) מתשובות אחרות של הרב הבנתי שמותר להסתובב בבית בבגדים חשופים בלילה כשהילדים ישנים והתריסים מוגפים. האם אוכל לדעת מהם הגבולות (לגבי שדיים, האיבר הגברי)? אני שואל גם מבחינה הלכתית כשזה כנגד מזוזה / ספרי קודש. ג) חכמים אסרו לינוק מאשה. האם יש דרך שמותר (לא לבלוע, או משהו אחר)?
תשובה:
א) אני סבור שאני לא מבין כמוך, לענ"ד האיסור הוא על עצם התביעה. הרעיון הוא שרצונותיה וגישתה של האשה ליחסים היא פנימית יותר (זה גם מתבטא בצורה פיזית, כמובן), ולכן היא לא תובעת בפה. זה לא "להכריח" אלא עצם הבקשה. לכן אני סבור שאין כאן שום עניין להתיר דבר כזה, זה שינוי מהותי בכל הגישה וובעצם הצניעות, מדוע לבקש מאשה דבר כזה?ב) כפי שכתבת בעצמך, יש לזה גבולות, אלא אם כן מדובר בחדר הפרטי. אברי המין הם ללא ספק בתוך העניין, ולא רצוי ליחשוף אותם "סתם בהסתובבות בבית".
ג) אני סבור שאם לא בולעים זה מותר.
תשובות נוספות בנושא-
ליל הכלולות בעילת מצווה
התשובה היא כן, אכן מותר לבעול על דם בתולים, כל עו דמדובר על בעילה אחת, כלומר- שהממשיכים את הבעילה הר
התשובה היא כן, אכן מותר לבעול על דם בתולים, כל עו דמדובר על בעילה אחת, כלומר- שהממשיכים את הבעילה הר
בינו לבינה
כפי שכתבתי בעבר, זה בערך הדבר היחיד שחכמים אומרים במפורש שאסור (כמובן, אם לא מקבלים את הברייתא של שב
כפי שכתבתי בעבר, זה בערך הדבר היחיד שחכמים אומרים במפורש שאסור (כמובן, אם לא מקבלים את הברייתא של שב
רווק או נשוי
לא ממש הבנתי מה השאלה, מדוע שתהיה הששואה?
כלומר- מהיכן הבנת שחייבים להיות נשוי בשביל להיאבק ביצ
לא ממש הבנתי מה השאלה, מדוע שתהיה הששואה?
כלומר- מהיכן הבנת שחייבים להיות נשוי בשביל להיאבק ביצ
יחסים עם פנויה
חכמים תיקנו מספר תקנות בנושא של חתונה כדי למנוע מצב שבו חיים עם מישהי ללא קידושין. אחת התקנות היא שכ
חכמים תיקנו מספר תקנות בנושא של חתונה כדי למנוע מצב שבו חיים עם מישהי ללא קידושין. אחת התקנות היא שכ
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
עוד תוכן בשורש
כלכלה וכספים / מערכת שורש
חינוך / ב יונה גודמן
הרב קוק / אור האורות
אקטואליה / מערכת שורש
שיעורי תורה
תנך /
מוצרים