שאלה
הרב יניב חניא כד ניסן, תשעו 02/05/2016.......................
שאלה:
הרב יניב חניא ח תשרי, תשעה 10/2/2014
.......................
שאלה:
שלום הרב. ראיתי את התשובות באתר אבל עדיין אני זקוק לפרטים .אודה לך מאוד אם תשיב לי.תודתי נתונה לך מראש. סליחה על האריכות . א.אני( קצת לצערי) חייב לקיים את המצווה בתנוחות מסויימות(בישיבה ,עמידה ,אישתי למעלה,אישתי על הבטן ואני מעל,אני משתדל לגמור בתנוחה הרגילה ולכסות עצמי למעט פעמים בודדות שאין לי שליטה בהנאה ואז אני גומר באותה תנוחה,אני מקיים המצוה כאשר אני לא מכסה את הגוף ,וגם אני אוהב לראות את האיבר שלי נכנס ויוצא (בלא הסתכלות על אותו מקום בכוונה) וכו).אני כותב "חייב" משום שאני לא נהנה בתנוחה הקלאסית כמעט בכלל,אני אומנם יכול לגמור אבל אני מרגיש כאילו לא הגעתי לפורקן שאני מחפש באמת שאני משתדל לקיים את המצוה כראוי אבל אני באמת לא מצליח .שאלתי האם אני נוהג כראוי לגבי התנוחות ואם אפשר לברור את מעשי מהו האיסור? ב.אני נוהג לנשק במקום גידול שערות ערוות האישה ולא באותו מקום ממש.האם זה מותר, והאם מותר ללקק הדגדגן אם אני מאוד רוצה? ג.האם מותר לקיים יחסים במקלחת והאם יש נ"מ אם יש אסלה במקום? ד.אישתי מעסה לי את האיבר להנאה או להעמידו ויוצא לי קצת זרע(כמובן שאני לא גומר)האם זה נחשב לבטלה או שזה נקרא אגב המצוה? ה.האם מותר לי(בזמן שאני עם אשתי) לעסות את האיבר שלי שהוא מחוץ לגוף של אישתי ע"מ להעמיד אותו או סתם להנאה וגם כאן יוצא קצת זרע? ו.מתי מותר לי להרהר באישתי(הרהורי ביאה איתה).והאם מותר להרהר הירהורים קצת שונים כגון שאנו בחוף וכו)מה הגדרים בכך? תודה רבה.
תשובה:
א. באופן עקרוני אי אפשר לומר שתנוחות שונות "אסורות" עם אשתך. חז"ל מגדירים שיש תנוחות מסויימות שהן לא בריאות רוחנית אולם מיד לאחר מכן אומרים שכל מה שאדם רוצה לעשות באשתו הוא יכול לעשות ולכן אני לא יכול לומר שיש משהו מבין מה שתיארת שהוא אסור, מלבד אולי ההסתכלות שנשמעת לי מוגזמת מעט, אם כי גם כאן אם מתעקשים אי אפשר לומר שזה "אסור". בכל זאת אני סבור שצריך לבדוק מדוע אתה כל כך לא מצליח להגיע לסיפוק מהתנוחה הרגילה ולמה זה כל כך חשוב לך... זה נשמע קצת אובססיבי וכל אובססיה בתחום הזה היא לא פשוטה.
לא הבנתי את הענין של האובססיה הרי כל אחד ואיך שהוא אוהב לקיים יחסים זה לא דבר קבוע.
תשובה:
לא הבנתי מה השאלה, מדוע העתקת את התשובה? אני לא רואה שם שאלה חדשה...תשובות נוספות בנושא-בינו לבינה
1. כן, כך מקובל לנהוג, שהחדירה עצמה היא בחושך.
2. לרוב הדעות כן, למרות שיש דעות שלא, כלומר- שהכבינו לבינה-יחסים
1. אם המקום חשוך והזוג שם לבד, אולי מותר. אבל זה לא ממש צנוע לעניות דעתי ולכן אם זה חד פעמי זה נראה בין בעל לאישה
1. להסתובב בבית ערומים לגמרי לא נראה, צניעות היא לא רק בין הבעל לאשתו, היא גם כלפי שמיא. אז אם זהחלקצניעות
א. לענ"ד זה יכול להיות גם סתם ככה, אם זה במקרה ודרך ארעי, אבל מכיוון שזה כמובן דבר שיש בו משום גירוהסתכלות במקומות המכוסים
הבעיה שאתה מעלה היא אכן בעיה אצל נשים רבות שמגיעות לגיל הזה. בלי קשר לשאלה, הייתי מציע לכם לבדוק את
שאלה:
הרב יניב חניא ח תשרי, תשעה 10/2/2014 ....................... שאלה: שלום הרב. ראיתי את התשובות באתר אבל עדיין אני זקוק לפרטים .אודה לך מאוד אם תשיב לי.תודתי נתונה לך מראש. סליחה על האריכות . א.אני( קצת לצערי) חייב לקיים את המצווה בתנוחות מסויימות(בישיבה ,עמידה ,אישתי למעלה,אישתי על הבטן ואני מעל,אני משתדל לגמור בתנוחה הרגילה ולכסות עצמי למעט פעמים בודדות שאין לי שליטה בהנאה ואז אני גומר באותה תנוחה,אני מקיים המצוה כאשר אני לא מכסה את הגוף ,וגם אני אוהב לראות את האיבר שלי נכנס ויוצא (בלא הסתכלות על אותו מקום בכוונה) וכו).אני כותב "חייב" משום שאני לא נהנה בתנוחה הקלאסית כמעט בכלל,אני אומנם יכול לגמור אבל אני מרגיש כאילו לא הגעתי לפורקן שאני מחפש באמת שאני משתדל לקיים את המצוה כראוי אבל אני באמת לא מצליח .שאלתי האם אני נוהג כראוי לגבי התנוחות ואם אפשר לברור את מעשי מהו האיסור? ב.אני נוהג לנשק במקום גידול שערות ערוות האישה ולא באותו מקום ממש.האם זה מותר, והאם מותר ללקק הדגדגן אם אני מאוד רוצה? ג.האם מותר לקיים יחסים במקלחת והאם יש נ"מ אם יש אסלה במקום? ד.אישתי מעסה לי את האיבר להנאה או להעמידו ויוצא לי קצת זרע(כמובן שאני לא גומר)האם זה נחשב לבטלה או שזה נקרא אגב המצוה? ה.האם מותר לי(בזמן שאני עם אשתי) לעסות את האיבר שלי שהוא מחוץ לגוף של אישתי ע"מ להעמיד אותו או סתם להנאה וגם כאן יוצא קצת זרע? ו.מתי מותר לי להרהר באישתי(הרהורי ביאה איתה).והאם מותר להרהר הירהורים קצת שונים כגון שאנו בחוף וכו)מה הגדרים בכך? תודה רבה. תשובה: א. באופן עקרוני אי אפשר לומר שתנוחות שונות "אסורות" עם אשתך. חז"ל מגדירים שיש תנוחות מסויימות שהן לא בריאות רוחנית אולם מיד לאחר מכן אומרים שכל מה שאדם רוצה לעשות באשתו הוא יכול לעשות ולכן אני לא יכול לומר שיש משהו מבין מה שתיארת שהוא אסור, מלבד אולי ההסתכלות שנשמעת לי מוגזמת מעט, אם כי גם כאן אם מתעקשים אי אפשר לומר שזה "אסור". בכל זאת אני סבור שצריך לבדוק מדוע אתה כל כך לא מצליח להגיע לסיפוק מהתנוחה הרגילה ולמה זה כל כך חשוב לך... זה נשמע קצת אובססיבי וכל אובססיה בתחום הזה היא לא פשוטה. לא הבנתי את הענין של האובססיה הרי כל אחד ואיך שהוא אוהב לקיים יחסים זה לא דבר קבוע.
תשובה:
לא הבנתי מה השאלה, מדוע העתקת את התשובה? אני לא רואה שם שאלה חדשה...תשובות נוספות בנושא-
בינו לבינה
1. כן, כך מקובל לנהוג, שהחדירה עצמה היא בחושך.
2. לרוב הדעות כן, למרות שיש דעות שלא, כלומר- שהכ
1. כן, כך מקובל לנהוג, שהחדירה עצמה היא בחושך.
2. לרוב הדעות כן, למרות שיש דעות שלא, כלומר- שהכ
בינו לבינה-יחסים
1. אם המקום חשוך והזוג שם לבד, אולי מותר. אבל זה לא ממש צנוע לעניות דעתי ולכן אם זה חד פעמי זה נראה
1. אם המקום חשוך והזוג שם לבד, אולי מותר. אבל זה לא ממש צנוע לעניות דעתי ולכן אם זה חד פעמי זה נראה
בין בעל לאישה
1. להסתובב בבית ערומים לגמרי לא נראה, צניעות היא לא רק בין הבעל לאשתו, היא גם כלפי שמיא. אז אם זהחלק
1. להסתובב בבית ערומים לגמרי לא נראה, צניעות היא לא רק בין הבעל לאשתו, היא גם כלפי שמיא. אז אם זהחלק
צניעות
א. לענ"ד זה יכול להיות גם סתם ככה, אם זה במקרה ודרך ארעי, אבל מכיוון שזה כמובן דבר שיש בו משום גירו
א. לענ"ד זה יכול להיות גם סתם ככה, אם זה במקרה ודרך ארעי, אבל מכיוון שזה כמובן דבר שיש בו משום גירו
הסתכלות במקומות המכוסים
הבעיה שאתה מעלה היא אכן בעיה אצל נשים רבות שמגיעות לגיל הזה. בלי קשר לשאלה, הייתי מציע לכם לבדוק את
הבעיה שאתה מעלה היא אכן בעיה אצל נשים רבות שמגיעות לגיל הזה. בלי קשר לשאלה, הייתי מציע לכם לבדוק את
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
עוד תוכן בשורש
ספרי חידושים-תנך / רב שמעון פרץ
אקטואליה / מהגולשים
ספרי מחקר כללי / הרב דני סתר
אקטואליה / מערכת שורש
שיעורי תורה
אמונה / יעקב חזן
מוצרים