אישות
הרב יניב חניא יב אייר, תשעב 04/05/2012.......................
שאלה:
לרב יניב חניא שלום!
רציתי לדעת:
א. האם כאשר האישה עושה מין אוראלי ישנו איסור לגמור בפה, כאשר האישה מסכימה לגמרי ואיננה נגעלת, האם יש בכך הוצאת זרע לבטלה? (בחלק מתשובות האתר נראה שכן וחלק שלא, לדוגמא בתשובה זו נראה שלא - http://www.shoresh.org.il/spages/shut/shut3531.htm )
ב. האם מותר לבצע מקלחות משותפות? (האם צריך שהאישה תלבש תחתון ע"מ שלא לראות אותו מקום)
ג. מתי ישנו צורך דווקא ב"הוא למעלה והיא למטה"? דווקא כאשר יגיעו לשפיכה או גם כאשר זה נעשה רק בהתחלה אך יסיימו ב"הוא למעלה והיא למטה"?
תשובה:
א. הנושא הזה אכן נתון במחלוקת מסויימת, לכאורה לדעת הרמ"א כל הוצאת זרע שלא ב"אותו מקום" תיחשב להוצאת זרע לבטלה, אולם ישנן דעות אחרות שכל עוד מדובר בגוף האישה ואין כאן מטרה של מניעת עיבור (כמו אצל ער ואונן), זה מותר. לכן אולי הכפילות המסויימת שראית, כי זה באמת לא ממש מוחלט. כפי שכתבתי בתשובה שציטטת, אם הזוג מאוד מאוד ירצה, יהיה קשה לאסור זאת הלכתית. כלומר- זה מותר הלכתית. אבל יש מקורות שאוסרים.
ב. מותר לעשות מקלחות משותפות, אפשר ללבוש תחתון אולם אפשר גם בלי, בהנחה שהבעל לא ימקד את מבטו באותו מקום מתוך כוונות "לחקור" ולהתבונן ממש ובמפורט.
ג. לענ"ד רק בשפיכה, כל עוד אין, מותר להתחיל הפוך ולהתהפך אחרי. גם כאן, זה רק לשיטות שאוסרות. יש שיטות רבות שמתירות לכתחילה.תשובות נוספות בנושא-אישות
בהנחה ששני הצדדים רוצים ומדובר על משהו מקרי ולא קבוע, אני חושב שאפשר לזמן קצר (הכוונה היא שזמן המגע הבהרה- שאלה אנונימית- בבקשה שהמייל שלי לא יופיע באתר!
כאשר הוא מכוסה מותר לנשק ללא חשש, ודאי מצד הדין, אותו דבר לגבי שיער הערווה (יש רבים שמסבירים שהכוונהיחסי מין בהלכה
מקובל שבזמן כל הזמן ההכנה והמשחק השותף אין צורך להיות מכוסים. בשעת התשמיש עצמו, כלומר בחדירה, ל
שאלה:
לרב יניב חניא שלום! רציתי לדעת: א. האם כאשר האישה עושה מין אוראלי ישנו איסור לגמור בפה, כאשר האישה מסכימה לגמרי ואיננה נגעלת, האם יש בכך הוצאת זרע לבטלה? (בחלק מתשובות האתר נראה שכן וחלק שלא, לדוגמא בתשובה זו נראה שלא - http://www.shoresh.org.il/spages/shut/shut3531.htm ) ב. האם מותר לבצע מקלחות משותפות? (האם צריך שהאישה תלבש תחתון ע"מ שלא לראות אותו מקום) ג. מתי ישנו צורך דווקא ב"הוא למעלה והיא למטה"? דווקא כאשר יגיעו לשפיכה או גם כאשר זה נעשה רק בהתחלה אך יסיימו ב"הוא למעלה והיא למטה"?
תשובה:
א. הנושא הזה אכן נתון במחלוקת מסויימת, לכאורה לדעת הרמ"א כל הוצאת זרע שלא ב"אותו מקום" תיחשב להוצאת זרע לבטלה, אולם ישנן דעות אחרות שכל עוד מדובר בגוף האישה ואין כאן מטרה של מניעת עיבור (כמו אצל ער ואונן), זה מותר. לכן אולי הכפילות המסויימת שראית, כי זה באמת לא ממש מוחלט. כפי שכתבתי בתשובה שציטטת, אם הזוג מאוד מאוד ירצה, יהיה קשה לאסור זאת הלכתית. כלומר- זה מותר הלכתית. אבל יש מקורות שאוסרים.ב. מותר לעשות מקלחות משותפות, אפשר ללבוש תחתון אולם אפשר גם בלי, בהנחה שהבעל לא ימקד את מבטו באותו מקום מתוך כוונות "לחקור" ולהתבונן ממש ובמפורט.
ג. לענ"ד רק בשפיכה, כל עוד אין, מותר להתחיל הפוך ולהתהפך אחרי. גם כאן, זה רק לשיטות שאוסרות. יש שיטות רבות שמתירות לכתחילה.
תשובות נוספות בנושא-
אישות
בהנחה ששני הצדדים רוצים ומדובר על משהו מקרי ולא קבוע, אני חושב שאפשר לזמן קצר (הכוונה היא שזמן המגע
בהנחה ששני הצדדים רוצים ומדובר על משהו מקרי ולא קבוע, אני חושב שאפשר לזמן קצר (הכוונה היא שזמן המגע
הבהרה- שאלה אנונימית- בבקשה שהמייל שלי לא יופיע באתר!
כאשר הוא מכוסה מותר לנשק ללא חשש, ודאי מצד הדין, אותו דבר לגבי שיער הערווה (יש רבים שמסבירים שהכוונה
כאשר הוא מכוסה מותר לנשק ללא חשש, ודאי מצד הדין, אותו דבר לגבי שיער הערווה (יש רבים שמסבירים שהכוונה
יחסי מין בהלכה
מקובל שבזמן כל הזמן ההכנה והמשחק השותף אין צורך להיות מכוסים. בשעת התשמיש עצמו, כלומר בחדירה, ל
מקובל שבזמן כל הזמן ההכנה והמשחק השותף אין צורך להיות מכוסים. בשעת התשמיש עצמו, כלומר בחדירה, ל
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
עוד תוכן בשורש
כלכלה וכספים / יעל לוטן
חינוך / רב יוני לביא
כלכלה וכספים / מערכת שורש
דירה נאה / מערכת שורש
שיעורי תורה
ספרי חידושים-תנך / רב שמעון פרץ
מוצרים