הריון לאחר הפלה
הרב יניב חניא י אב, תשעג 17/07/2013.......................
שאלה:
לפני 3 חודשים עברתי הפלה בעקבות עובר שהפסיק לגדול, ההריון היה מאד יקר לנו ואנחנו רוצים הרבה ילדים. לצערינו בדיקת דם לא יצאה 100% תקינה, הרופא אמר לחכות עוד 3 חודשים ומכון פוע"ה אמרו לנו לחזור על הבדיקה בחודש הבא (במקרה שאין הריון). אני מאד מודאגת ורציתי לדעת אם יש סגולה שיכול להביא להריון תקין עוד החודש. ואם יש מי שיכול לברך אותנו לזה ובירכתו תתקיים. (אנחנו זוג דתי, אני טובלת כל חודש אבל כמובן זה לא עוזר..) תודה!
תשובה:
אנילא מכיר, ואני לא סבור שיש מישהו שמכיר, מישהו שמברך וכל ברכותיו מתקיימות. מי יכול ל"הכרחי" את האלוקים לעשות דברים שאולי הוא לא רוצה? זו בקשה מאוד כבידה שצריך לחשוב על המשמעויות שלה. כמובן, אתם יוכלים לבקש ברכה מרב שיש לו סגולות, שהוא תלמיד חכם, אבל לא להכריח את השם לעשות מה שאתם רוצים.
אותו דבר לגבי הטבילה, המטרה של טבילה במקווה היא לא ל"עזור" להיכנס להריון, זו מצווה מהתורה שלא נועדה להכריח את אלוקים לעשות דברים.
אני מציע כמה דברים-
א) שתתפללו על הריון ותבקשו מהשם שיעזור לכם.
ב) שתבקשו ברכה "רגילה" מרב או ממישהו שאתם מעריכים ללא ניסיון להכריח את ההריון.
ג) שתרגעו לגבי ההריון, רק עכשיו עברת הפלה, והלחץ יכול לגרום לזה שלא תיכנסי להריון יותר זמן. זה ידוע שלחץ לא מועיל.
ד) שתשמעו בקול הרופאים, הם היום מומחים גדולים בתחום של פוריות, ממש יודעים מה לעשות. תשובות נוספות בנושא-יחסי אישות
בראש ובראשונה מזל טוב לחתונה, שיהיו כל הברכות וכל הישועות.
הנושא שאתה מעלה הוא דוגמא קלאסית למקביצה
למרות שאני לא מכיר את זה בכלל, אני בטוח שזו אמונה טפילה שמתחילה בודאי מזה שבסעודת הבראה מגישים ביציםיחסים בהריון
ובכן,
ישנן כמה אפשרויות, בעיקרן הן לקיים יחסים ללא כניסה לנרתיק. אם זה אפשרי מבחינתכם, ניתן לקתנוחה באישות
ישנה דעה בגמרא שתנוחת היא למעלה היא אסורה, או לפחות גורמת לפגם בוולד, לרוב הפוסקים אין בכך איסור של פדיון הבן
אם לא נמצאו איברים בשק, הרי שהוא לא נחשב כוולד שפוטר את הבא אחריו וממילא אתם חייבים לעשות פדיון לבן ברכה
אם הבנתי נכון את השאלה אז התשובה היא לא, לא מברכים שהכל אם ברכת המוציא. הברכה על הלחם פוטרת הכל.
שאלה:
לפני 3 חודשים עברתי הפלה בעקבות עובר שהפסיק לגדול, ההריון היה מאד יקר לנו ואנחנו רוצים הרבה ילדים. לצערינו בדיקת דם לא יצאה 100% תקינה, הרופא אמר לחכות עוד 3 חודשים ומכון פוע"ה אמרו לנו לחזור על הבדיקה בחודש הבא (במקרה שאין הריון). אני מאד מודאגת ורציתי לדעת אם יש סגולה שיכול להביא להריון תקין עוד החודש. ואם יש מי שיכול לברך אותנו לזה ובירכתו תתקיים. (אנחנו זוג דתי, אני טובלת כל חודש אבל כמובן זה לא עוזר..) תודה!
תשובה:
אנילא מכיר, ואני לא סבור שיש מישהו שמכיר, מישהו שמברך וכל ברכותיו מתקיימות. מי יכול ל"הכרחי" את האלוקים לעשות דברים שאולי הוא לא רוצה? זו בקשה מאוד כבידה שצריך לחשוב על המשמעויות שלה. כמובן, אתם יוכלים לבקש ברכה מרב שיש לו סגולות, שהוא תלמיד חכם, אבל לא להכריח את השם לעשות מה שאתם רוצים.אותו דבר לגבי הטבילה, המטרה של טבילה במקווה היא לא ל"עזור" להיכנס להריון, זו מצווה מהתורה שלא נועדה להכריח את אלוקים לעשות דברים.
אני מציע כמה דברים-
א) שתתפללו על הריון ותבקשו מהשם שיעזור לכם.
ב) שתבקשו ברכה "רגילה" מרב או ממישהו שאתם מעריכים ללא ניסיון להכריח את ההריון.
ג) שתרגעו לגבי ההריון, רק עכשיו עברת הפלה, והלחץ יכול לגרום לזה שלא תיכנסי להריון יותר זמן. זה ידוע שלחץ לא מועיל.
ד) שתשמעו בקול הרופאים, הם היום מומחים גדולים בתחום של פוריות, ממש יודעים מה לעשות.
תשובות נוספות בנושא-
יחסי אישות
בראש ובראשונה מזל טוב לחתונה, שיהיו כל הברכות וכל הישועות.
הנושא שאתה מעלה הוא דוגמא קלאסית למק
בראש ובראשונה מזל טוב לחתונה, שיהיו כל הברכות וכל הישועות.
הנושא שאתה מעלה הוא דוגמא קלאסית למק
ביצה
למרות שאני לא מכיר את זה בכלל, אני בטוח שזו אמונה טפילה שמתחילה בודאי מזה שבסעודת הבראה מגישים ביצים
למרות שאני לא מכיר את זה בכלל, אני בטוח שזו אמונה טפילה שמתחילה בודאי מזה שבסעודת הבראה מגישים ביצים
יחסים בהריון
ובכן,
ישנן כמה אפשרויות, בעיקרן הן לקיים יחסים ללא כניסה לנרתיק. אם זה אפשרי מבחינתכם, ניתן לק
ובכן,
ישנן כמה אפשרויות, בעיקרן הן לקיים יחסים ללא כניסה לנרתיק. אם זה אפשרי מבחינתכם, ניתן לק
תנוחה באישות
ישנה דעה בגמרא שתנוחת היא למעלה היא אסורה, או לפחות גורמת לפגם בוולד, לרוב הפוסקים אין בכך איסור של
ישנה דעה בגמרא שתנוחת היא למעלה היא אסורה, או לפחות גורמת לפגם בוולד, לרוב הפוסקים אין בכך איסור של
פדיון הבן
אם לא נמצאו איברים בשק, הרי שהוא לא נחשב כוולד שפוטר את הבא אחריו וממילא אתם חייבים לעשות פדיון לבן
אם לא נמצאו איברים בשק, הרי שהוא לא נחשב כוולד שפוטר את הבא אחריו וממילא אתם חייבים לעשות פדיון לבן
ברכה
אם הבנתי נכון את השאלה אז התשובה היא לא, לא מברכים שהכל אם ברכת המוציא. הברכה על הלחם פוטרת הכל.
אם הבנתי נכון את השאלה אז התשובה היא לא, לא מברכים שהכל אם ברכת המוציא. הברכה על הלחם פוטרת הכל.
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא הדרכה
עוד תוכן בשורש
קריאה ובדיחות / ה/ מהאינטרנט
ספרות חזל / ב ישי וויצמן
תנך / דוד המלך
תמונות משעשעות / מי/ מהגולשים
שיעורי תורה
פרשת שבוע / הרב משה אופן
מוצרים