ברכה על מצה מטוגנת
הרב יניב חניא יח ניסן, תשפ 12/04/2020.......................
שאלה:
לגבי מצה מטוגנת מברכים בורא מיני מזונות נכון?
תשובה:
לא. בפסח מברכים על מצה מטוגנת המוציא. אם רואים שזה מצה. וזה המצב ברוב המקרים. אם היא טחונה לגמרי אז מזונות.
כמו לחם מטוגן בחול
על מצה מטוגנת ביום חול (הכוונה לא בפסח), יש הבדל בין ספרדים לאשכנזים, לפי הספרדים (רוב הספרדים) יברכו מזונות על מצה מטוגנת שלא בפסח. אשכנזים יברכו המוציאתשובות נוספות בנושא-תענית בכורות בצל הקורונה
השנה התירו להשתתף בסיומי מסכת וירטואלים, דרך הרשת, או בסיומי מסכת דרך הטלפון, בניגוד לרוב השנים. בגלשלום הרב, אכילת קאסטה
מבחינה הלכתית יבשה הברכה תלויה בכוונה של האוכל. ומכיוון שמדובר בביסקוויט שברכתו מזונות הרי שלפי רוב בצק שעבר עליו פסח המשך
אם כך אז נראה לי שזה אסור אחרי פסח, צריך להתכוון בזמן המכירה שזה יהיה כלול במכירה וכרגע זה נראה שלא קניית קמח לאחר פסח
אם יש למקום הכשר ולקמח הכשר, אז מותר לקנות, גם אם נאמר שהקמח הוא מלפני פסח, הרי שהם מכרו את החמץ. מה
שאלה:
לגבי מצה מטוגנת מברכים בורא מיני מזונות נכון?
תשובה:
לא. בפסח מברכים על מצה מטוגנת המוציא. אם רואים שזה מצה. וזה המצב ברוב המקרים. אם היא טחונה לגמרי אז מזונות.כמו לחם מטוגן בחול
על מצה מטוגנת ביום חול (הכוונה לא בפסח), יש הבדל בין ספרדים לאשכנזים, לפי הספרדים (רוב הספרדים) יברכו מזונות על מצה מטוגנת שלא בפסח. אשכנזים יברכו המוציא
תשובות נוספות בנושא-
תענית בכורות בצל הקורונה
השנה התירו להשתתף בסיומי מסכת וירטואלים, דרך הרשת, או בסיומי מסכת דרך הטלפון, בניגוד לרוב השנים. בגל
השנה התירו להשתתף בסיומי מסכת וירטואלים, דרך הרשת, או בסיומי מסכת דרך הטלפון, בניגוד לרוב השנים. בגל
שלום הרב, אכילת קאסטה
מבחינה הלכתית יבשה הברכה תלויה בכוונה של האוכל. ומכיוון שמדובר בביסקוויט שברכתו מזונות הרי שלפי רוב
מבחינה הלכתית יבשה הברכה תלויה בכוונה של האוכל. ומכיוון שמדובר בביסקוויט שברכתו מזונות הרי שלפי רוב
בצק שעבר עליו פסח המשך
אם כך אז נראה לי שזה אסור אחרי פסח, צריך להתכוון בזמן המכירה שזה יהיה כלול במכירה וכרגע זה נראה שלא
אם כך אז נראה לי שזה אסור אחרי פסח, צריך להתכוון בזמן המכירה שזה יהיה כלול במכירה וכרגע זה נראה שלא
קניית קמח לאחר פסח
אם יש למקום הכשר ולקמח הכשר, אז מותר לקנות, גם אם נאמר שהקמח הוא מלפני פסח, הרי שהם מכרו את החמץ. מה
אם יש למקום הכשר ולקמח הכשר, אז מותר לקנות, גם אם נאמר שהקמח הוא מלפני פסח, הרי שהם מכרו את החמץ. מה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא הלכה
עוד תוכן בשורש
זוגיות / ב זאב קרומבי
הרב קוק / אור האורות
כללי / ליאת שדה
סרטונים מצחיקים / מי/ מהגולשים
שיעורי תורה
תנך /
מוצרים