ברכה על לחם שום
הרב יניב חניא יא אדר ב, תשעו 21/03/2016.......................
שאלה:
לרב שלום,רציתי בבקשה לדעת מה מברכים על לחם שום?,תודה.
תשובה:
על לחם שום מברכים המוציא לחם מן הארץ, מכיוון שיש שם לחם, הוא משתלט על הברכה ומברכים המוציא ופוטרים את הכמות הקטנה של שום.תשובות נוספות בנושא-ברכה על טונה
הברכה על טונה היא כמו על כל הדגים- ברכת שהכל נהיה בדברו אוחרי האכילה (אם אכלת רק טונה)- "בורא נפשותברכה אחרונה על מים
חכמים מגדירים שברכה אחרונה על אכילה או שתיה מצריכה כמות מסויימת בזמן מסויים. כלומר- כדי להתחייב בברכקידוש על הפת
נוטלים ידיים לפני ומברכים על נטילת ידיים, מתחילים את הקידוש, אומרים את כל הפסוקים, ובמקום להגיד "בוברכה לחבר ששימח חולה
לידי הנעלה, נעים זמירות ישראל, שמעתי את הסיפור המופלא על כך שהחולה ששרת לו זז ונע. סיפור זה ריגש אותאיסור אמירה
זה בסדר גמור, מלבד העובדה ש"לאל" הוא לא ממש ממש שם קדוש, הרי שחכמים תיקנו שמותר לאדם לברך את חבירו
שאלה:
לרב שלום,רציתי בבקשה לדעת מה מברכים על לחם שום?,תודה.
תשובה:
על לחם שום מברכים המוציא לחם מן הארץ, מכיוון שיש שם לחם, הוא משתלט על הברכה ומברכים המוציא ופוטרים את הכמות הקטנה של שום.תשובות נוספות בנושא-
ברכה על טונה
הברכה על טונה היא כמו על כל הדגים- ברכת שהכל נהיה בדברו אוחרי האכילה (אם אכלת רק טונה)- "בורא נפשות
הברכה על טונה היא כמו על כל הדגים- ברכת שהכל נהיה בדברו אוחרי האכילה (אם אכלת רק טונה)- "בורא נפשות
ברכה אחרונה על מים
חכמים מגדירים שברכה אחרונה על אכילה או שתיה מצריכה כמות מסויימת בזמן מסויים. כלומר- כדי להתחייב בברכ
חכמים מגדירים שברכה אחרונה על אכילה או שתיה מצריכה כמות מסויימת בזמן מסויים. כלומר- כדי להתחייב בברכ
קידוש על הפת
נוטלים ידיים לפני ומברכים על נטילת ידיים, מתחילים את הקידוש, אומרים את כל הפסוקים, ובמקום להגיד "בו
נוטלים ידיים לפני ומברכים על נטילת ידיים, מתחילים את הקידוש, אומרים את כל הפסוקים, ובמקום להגיד "בו
ברכה לחבר ששימח חולה
לידי הנעלה, נעים זמירות ישראל, שמעתי את הסיפור המופלא על כך שהחולה ששרת לו זז ונע. סיפור זה ריגש אות
לידי הנעלה, נעים זמירות ישראל, שמעתי את הסיפור המופלא על כך שהחולה ששרת לו זז ונע. סיפור זה ריגש אות
איסור אמירה
זה בסדר גמור, מלבד העובדה ש"לאל" הוא לא ממש ממש שם קדוש, הרי שחכמים תיקנו שמותר לאדם לברך את חבירו
זה בסדר גמור, מלבד העובדה ש"לאל" הוא לא ממש ממש שם קדוש, הרי שחכמים תיקנו שמותר לאדם לברך את חבירו
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא תפילה
עוד תוכן בשורש
חיים מודרנים / מערכת שורש
מוסיקה / מערכת שורש
טור אישי / יהודה גנוט
ספרי חידושים-תנך / רב שמעון פרץ
שיעורי תורה
תנך / דוד המלך
מוצרים