close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה התפקיד של עורך הדין לענייני גירושין?

מערכת שורשכ אייר, תשפד28/05/2024

עורך דין למשפחה ולגירושין עוסק בסיוע לזוגות הנמצאים בתהליך פרידה. תפקידו של עורך הדין כולל מגוון רחב של תחומים וסוגיות משפטיות הנוגעות לפרידה בין בני זוג

תגיות:
אדם מעיין במסמך
צילום: pressfoto on Freepik
עורך דין לגירושין מתמחה בסיוע לזוגות הנמצאים בתהליך פרידה או גירושין. תפקידו כולל מגוון רחב
אדם מעיין במסמך
צילום: pressfoto on Freepik
של תחומים וסוגיות משפטיות הנוגעות לפרידה בין בני זוג. הנה כמה מהתפקידים העיקריים של עורך דין לענייני גירושין:

ליווי בחקירות גירושין
במקרים מסוימים, אנחנו יכולים להוכיח כי בצד השני ההתנהלות לא הייתה תקינה. כלומר, אנחנו יכולים להוכיח כי מעשים של בן או בת הזוג לשעבר, מעידים כי יש לחלק את הרכוש בצורה שונה או כי ניתן לזרז את הליך הגירושין עצמו במידה והצד השני מעכב את העניין הזה. בין היתר אנחנו יכולים לבדוק חשדות לבגידה, להסתרה של נכסים בחו"ל או בארץ, בדיקות רקע אשר יכולות לשמש אותנו אם אנחנו רוצים לסדר אחרת את המשמורת על הילדים וכן הלאה. כמובן, המטרה היא להציג בפני בית המשפט הוכחות קבילות מבחינה משפטית, כדי שנוכל להגן על האינטרסים שלנו בתיק. העניין הוא שבמדינת ישראל יש חוקים נוקשים בכל הנוגע להגנה על הפרטיות. כדי שנוכל לנהל את ההליך הזה כמו שצריך, חשוב לפנות לקבלת סיוע מעורך דין מנוסה. כך תהיו בטוחים כי אתם לא עושים טעויות אשר יכולות לעלות לכם ביוקר.

תכנון חלוקת רכוש
כאמור, כאשר אנחנו מפרקים את התא המשפחתי אנחנו לא רק מפרקים מערכת יחסים ואת המשפחה עצמה, אלא, אנחנו מפרקים יחידה כלכלית. בין אם אנחנו מדברים על ממון אשר נצבר במשותף, לאורך החיים שלכם כזוג. בין אם מדובר על עליה במשכורת של האב או האם, אשר התרחשה על רקע היכולת להשקיע בקריירה בעוד אדם נוסף נושא באחריות לשלומם של הילדים. ההנחה היא כי כל הון, נכסי דלא ניידי, זכויות סוציאליות או מיטלטלין אשר נצברו לאורך שנות הנישואין, בעצם שייכים לשני בני הזוג. תפקידו של החוק הוא להבטיח כי ההסכם משאיר את השניים במצב בו הזכויות של שניהם לא נפגעות ובמצב בו השניים יכולים לצאת לדרך חדשה. בלי שאחד או אחת, ישארו יום בהיר אחד חסרי כל. כמובן, אפשר לנהל את חלוקת הרכוש בהסכמה. עורך דין לענייני גירושין יכול לשבת אתכם על הפרטים ולעזור לכם לנסח הסכם בו יפורטו הזכויות של כל אחד מהשניים. במידה ואתם מעוניינים למכור את הדירה או להעביר את הזכויות של אחד מהשניים לידי השני וכן הלאה, עורך הדין יכול לנהל את התהליך הזה עבורכם.

כמובן, במידה ואחד מבני הזוג עושה פעולות אשר יכולות להסב נזק משמעותי בצד השני, עורך דין יכול להיאבק על הזכויות המגיעות לכם בבית המשפט.

תכנון המשמורת והמזונות
עם פרידה, עלינו לחשוב על גורל הילדים. בית המשפט בכל הליך מהסוג הזה, שם לנגד עיניו בראש ובראשונה את טובת הילדים. בדרך כלל, בהליך הגירושין בית המשפט ירצה לוודא כי לאם או לאב, מי שמגדלים את הילדים, יש כל מה שהם צריכים כדי לגדל את הילדים ברווחה מקסימלית. במידה ושני בני הזוג מרוויחים במידה שווה ואם הם בוחרים ללכת על משמורת משותפת, כלומר, לגדל את הילדים באופן שווה, הרי שבדרך כלל ההסכם יקבע כי איש מבני הזוג לא צריך לשלם לשני מזונות. במידה ויש פער במשכורות של השניים או אם האם או האב הופכים להורה העיקרי, זה שדואג לגידול הילדים בפועל, הרי שאז בית המשפט יכול לקבוע חלוקה של מזונות בהתאם לנתונים כמו מצבו הכלכלי של האב לדוגמא וכיוצא באלו. כמובן, אם יש הסכמה בין שני הצדדים ונחתם הסכם בעל תוקף במישור המשפטי, בית המשפט יקבל את ההסכם כמו שהוא ולא יבקש לערוך בו שינויים. עורך דין יכול לעזור לכם לנסח את ההסכם ולמעשה להימנע מדיונים חוזרים בבית המשפט. כאלו אשר יכולים לקחת זמן ולעורר תחושות קשות של אי נוחות.

טיפול בסרבנות גט
על פי ההלכה היהודית גבר רשאי להינשא לכמה נשים שיבחר. לעומת זאת, אישה המקיימת מערכת יחסים זוגית בלי להתגרש כדת וכדין נחשבת 'נואפת', במידה והשניים יבחרו להביא ילדים אלו יחשבו 'ממזרים' בעיני ההלכה. בנוסף, על פי ההלכה, אין לגט תוקף כל עוד הגבר לא נתן אותו בהסכמה. כלומר, במידה והגבר מסרב לתת גט, אנחנו נכנסים כאן לזירה לא פשוטה. במקרים מסוימים, בית הדין הרבני יכול לכפות על הגבר לתת גט תוך הטלה של סנקציות כלכליות ואפילו שנות מאסר בכלא. המטרה היא לעודד את הגבר לתת את הגט ולשחרר את האישה לחופשי. אבל, לפני שבית הדין יטיל את אותן סנקציות הוא צריך להיות בטוח כי יש עילה להטיל את אותן סנקציות וכי אין כל פתרון אחר. במידה ונקלעת לסיטואציה מהסוג הזה, חפשי עורכי דין מומלצים לענייני גירושין. עו"ד טוב ילווה אותך בתהליך ויעזור לך להציג את הטענות שלך בפני בית הדין הרבני. הוא יעזור לך להתכונן לדיונים ויעשה כל מה שאפשר כדי להילחם עבור הזכויות שלך.

ייצוג בדיונים בבית המשפט
עורך דין לענייני גירושין יכול להציג את הטענות שלכם בבית המשפט. כאמור, במידה ואחד הצדדים מונע מכם באופן זה או אחר ליהנות מהזכויות המלאות המגיעות לכם על פי חוק. באופן טבעי, עורך דין המומחה בענייני משפחה, ידע בדיוק איך להציג את הטענות שלכם בצורה משכנעת אל מול השופט.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה