close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הקשר בין תזונה בריאה ובריאות השיער: מה כדאי לאכול?

מערכת שורשיט תמוז, תשפד25/07/2024

כדי לשמור על בריאות עשרות אלפי השערות שעל הראש נדרשת שגרת טיפוח מתאימה, וחלק בלתי נפרד מכך הוא תזונה נכונה

תגיות:
הקשר בין תזונה בריאה ובריאות השיער
צילום: אברהם בדוש

שיער בריא הוא שיער מרשים, ושיער מרשים מבטיח מראה מרשים באופן כללי. כדי לשמור על בריאות עשרות אלפי השערות שעל הראש נדרשת שגרת טיפוח מתאימה, וחלק בלתי נפרד מכך הוא תזונה נכונה. כאן בעמוד תמצאו המלצות על מאכלים שיחזקו את השורשים ויקנו לכל שערה ברק, רכות, גמישות ויופי.

אגוזי ברזיל לצמיחה אופטימלית
שערות זקוקות לסלניום כדי לצמוח באופן מיטבי. המקור האולטימטיבי למינרל הזה הוא אגוזי ברזיל, שמכיל 85-90 מיקרוגרם סלניום (בכל אגוז יחיד). הכמות המומלצת היומית היא 400 מיקרוגרם, ולכן המינון הנכון הוא 3-4 אגוזי ברזיל ביום (מפני

הקשר בין תזונה בריאה ובריאות השיער
צילום: אברהם בדוש
שסביר להניח שהתפריט שלכם כולל עוד מזונות עם סלניום, גם אם בכמויות קטנות).

שימו לב: עודף סלניום גורם לנזק, ולכן יש להימנע מאכילת מספר רב מדי של אגוזי ברזיל. עוד כדאי לדעת שהסלניום הוא נוגד חמצון אפקטיבי, תורם למטבוליזם, מחזק את מערכת החיסון וממלא תפקיד מרכזי במערכת האנדוקרינית. גברים צעירים זקוקים למינרל הזה גם לטובת ייצור זרע איכותי.

מאכלים עתירי אבץ למניעת נשירה
נשירה של עד 100 שערות ביום היא טבעית. מעבר לכך - בעיה. אחד הגורמים האפשריים הוא מחסור באבץ, לכן מומלץ לשלב בתפריט בשר של כבש, סרדינים, חומוס, עדשים, שעועית, אגוזי קשיו ושיבולת שועל - כולם מאכלים עשירים באבץ. תועלת נוספת של אבץ בהקשר של שערות הוא שימור פעילות מיטבית של בלוטות שומן סביב הזקיקים. כמו כן מינרל זה מאיץ תהליכי ריפוי טבעיים בגוף, חיוני לתהליך חלוקת תאים תקין, ומפחית את הסיכון לטרשת עורקים.

טחינה ליצירת הגנה טבעית לשערות
מרכיב נוסף שחיוני לבריאות השיער הוא ויטמין B3, שנקרא גם נאיצין. ויטמין זה "נועל" בתוך סיב השערה רכיבים תזונתיים חיוניים עבורה ובכך מהווה מחסום הגנה טבעי. בהקשר זה כדאי לדעת שניאצין ונגזרות שונות שלו הם מרכיבים במוצרי טיפוח רבים שמטרתם שיקום שיער יבש.

טחינה היא מקור מצוין ל-B3, וכך גם אבוקדו, בוטנים, זרעי חמנייה, אגוזים וקטניות. תועלות בריאותיות נוספות של ניאצין הן שיפור תפקוד מערכת העצבים, הורדת לחץ דם גבוה וייצור הורמוני מין.

בטטות וגזר למניעת יובש בשיער
שיקום שיער יבש באופן טבעי ניתן להשיג גם בעזרת בטטות וגזר, ובעצם ירקות ופירות כתומים באופן כללי (מנגו, דלעת, מלון ועוד). ה"סוד" הוא הבטא קרוטן שנמצא בשפע במזונות הנ"ל. בתוך הגוף שלנו הבטא קרוטן הופך לוויטמין A, והוויטמין הזה מגביר את קצב ייצור הנוזלים השמנוניים בבלוטות הקרקפת. אותם נוזלים שמנוניים מונעים את התייבשות השיער וכך תורמים לבריאות שלו.

ויטמין C לחיזוק השערות
תזונה בריאה היא תזונה שמספקת לגוף כמות נאותה של ויטמין C - הוויטמין שמשדרג את פעילות המערכת החיסונית, ובתור בונוס מגן על השיער מפני קרינת UV ומפני זיהום אוויר. בנוסף, ויטמין C מסייע לגוף שלנו לייצר קולגן, חלבון שבונה שערות חזקות שלא נשברות. כמויות גדולות של ויטמין C אפשר לקבל מפלפל אדום, עגבניות, פירות הדר ותותים.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה