close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הקשר בין רוחניות דת לשלום הפנימי וביטול מחלות שמקורן בנפש

מערכת שורשכג סיוון, תשפא03/06/2021

כמדברים על עולם החומר עולה השאלה, האם החומר אמור לנהל את החיים או שהוא אמור לשמש כלי עזר ולצעוד לצד האדם? מה קורה כשהאדם מאבד את אמונתו ומאפשר לחומר לשלוט בו?

תגיות:
Depositphotos_63202883_xl-2015-(1)
צילום: depositphotos
בשיריהם של עמיר בניון ואביתר בנאי ניכר למצוא משפטים המעידים על האדם, על חיבורו לחומר ועל ההשלכות שהוא חווה כתוצאה מכך. תוהים מה אפשר להסיק מכך? עד כמה חיבור יתר לחומר ונתק מרוחניות עלול להזיק לנפש ולגרום לה נזקים בלתי הפיכים? מסתמן שיש לא מעט קשר בין רוחניות, דת לבין השלום הפנימי אליו אנו שואפים אבל לא תמיד מצליחים להשיג.

לא מבינים במה מדובר? במאמר שלפניכם נדבר על החיים לצד רוחניות ואיך זה יכול בהחלט למגר בין היתר גם מחלות נפשיות.
רוחניות דת וכל מה שביניהם

אם פעם שמעתם על אדם שהוא דתי אבל לא רוחני כנראה שלא הבנתם את
המשמעות, לצד לא מעט אנשים שמשתדלים לקיים את המצוות יש גם כאלו המפספסים את הצד הרוחני שהוא לא פחות חשוב, למעשה הוא הכי חשוב! כאמור, יש לא מעט אנשים "שיודעים להפעיל את ההוראות" (עשיית הציווי של הדת) אבל לא מעמיקים עם הדבר (משקיעים בהיבט הרוחני).

רוחניות משפרת את הנשמה, את הפנימיות של האדם ,מספקת את הרוגע אליו אנו כל כך שואפים אבל לא תמיד מצליחים והתוצאה כמו ידועה מראש, נפש חולה בגוף לא תמיד בריא. בעיות גב, כאב ראש, כאבי צוואר אבל בו זמנית גם מחלות נפש כמו מניה דיפרסיה, סטרס קשה ועוד.

תוהים אם יש לזה פתרון טוב? בלא מעט מקרים יש אנשים דתיים שמניחים תפילין ולומדים תורה אבל אינם רוחניים ויש שמשלבים את שני הדברים והתוצאה? מענה טוב גם לאנשים הלוקים בנפשם וכן יש לזה קשר הדוק מאוד.

איך רוחניות יכולה לשפר את ההיבט הנפשי ולטפל בבעיה?
אפשר ואפילו מומלץ לשלב דת עם רוחניות ולקבל את המזור שימגר ולו במעט את ההיבט הנפשי של האדם. מאידך גיסא, אי אפשר לקיים מצוות ודת בלי לשלב בזה גם רוחניות וכאן עולה גם הקשר בין בריאות הנפש לרוחניות.

החיים על בסיס רוחני יכולים בהחלט לסייע בריפוי נפשו הפגועה של האדם ואילו אנשים שהם רק דתיים שמוותרים על הרוחניות עלולים לשקוע ואף לסבול יותר ויותר מתסמיני המחלה.

רוחניות ותרומתה לאורח חיים בריא – נפש בריאה בגוף בריא
רוחניות משולבת דת יכולה בהחלט לשפר את הנפש הפגועה היות שאדם שנצמד אל הרוח מפקיר את החומר, חי את חייו בשמחה שאינה תלוית חומר והתוצאות לא מאחרות להגיע.

בגדול, כאשר משלבים רוחניות עם דת מבינים שכל השפע, האור והדברים הטובים פחות מגיעים מנקודה אחת ומתוך אמונה זו צומחים, מרפים ומבינים את האירועים שחווים בחיים בצורה הרבה יותר תקינה, משאירים את החשיבה הקיצונית מהצד ומייצרים חוויות טובות ותקינות יותר גם אם זה אומר לחיות בשלום לצד הבעיה הרפואית נפשית שכבר נוצרה.
כל מה שצריך האדם היא הסתכלות מחודשת על החיים, הסתכלות שתלמד אותו להפסיק ולרדוף "אחר זנבו" וכך לחיות בשלום עם כל המוצע או מוצג לו בשלום, קבלה ואהבה. כמו כן יש לציין כי לא על פי דעת הרבנים, בעיה נפשית לא נגזרת מלמעלה והיא בהחלט ברת תיקון.

איך מטפלים בבעיות נפש בהיבט הרוחני?
כיום ניתן ואפילו מומלץ להשיג את שירותיהם של מטפלים קונבנציונליים המשלבים רוח וחומר יחד. עם זאת יש גם אנשי רוח מדהימים שמדברים לא בהכרח על מצוות המקום אלא גם בין האדם לעצמו וכך מייצרים חשיבה שונה, תפיסה שונה ובסופו של דבר גם מסייעים בבריאות הנפש.

מחפשים מטפל או יועץ רוחני טוב? כמו בכל דבר גם כאן דרשו המלצות מאנשים שאתם מכירים ויכולים להעיד כי האדם אליו פניתם מיומן בתחום הטיפול ויש לו שיטות שאכן יספקו מענה מושלם לבעיות שלכם.

כמו כן חשוב לציין כי אנשים המטופלים על ידי רפואה קונבנציונלית ומקבלים טיפול תרופתי קבוע חלילה להם מלוותר על התרופות ולצד זאת להמשיך את הטיפול ולהיפגש עם אנשי הרוח שיביאו את הרוח החדשה שלהם ובסופו של דבר יסייעו לכם להשיג את המזור המבוקש לנפש.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה