close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

צילומי תדמית: התאמה אישית לפי תחום עיסוק

מערכת שורשכט אב, תשפד02/09/2024

כל מקצוע מצריך גישה ייחודית בצילום, כדי לשדר את המסר הנכון ולהעביר את האישיות והמקצועיות של המצולם בצורה הטובה ביותר

תגיות:
צילום תדמיתי1
צילומי תדמית הם כלי עוצמתי ליצירת רושם ראשוני חיובי ולחיזוק המותג האישי של בעלי מקצוע שונים. כל מקצוע מצריך גישה ייחודית בצילום, כדי לשדר את המסר הנכון ולהעביר את האישיות והמקצועיות של המצולם בצורה הטובה ביותר. במאמר ננסה להציג סוגי מקצועות רלוונטיים לצילומי תדמית ונציג את ההיבטים החשובים בצילום תדמית לכל אחד מהם.

צלם תדמית לתחום הפיננסיים והנדל"ן
אנשי פיננסים ונדל"ן צריכים לשדר מקצועיות, ביטחון ואמינות. ולכן, צלם תדמית בסטודיו לצילום המתמחה בתחום זה ימקד את המצולמ/ת בסביבה מקצועית כמו משרד יוקרתי, חדר ישיבות או אתר בנייה. הבעת פנים רצינית ותאורה מחמיאה יתרמו להמחשת היכולות והאמינות של איש המקצוע. כמו כן, צלם מקצועי יכול להביא פלאשים שעובדים גם סוללה בחוץ, ואפשר לצלם את הפורטרט של בן אדם על רקע של נכס נדל"ן כך שהאדם יהיה מואר ולא בצל.


קרדיט: צלם סטודיו מקס

על מה צלם תדמית לאומנויות שונות שם דגש?
אמנים בתחומים שונים כמו בישול, ציור, צילום ופיסול צריכים לשדר יצירתיות, תשוקה ואותנטיות. סטודיו לצילום המתמחה בצילומי תדמית ידע לתפוס את האמן/ית בסביבת היצירה שלו/ה, בין אם זה מטבח, סטודיו לציור, פוטו סטודיו או סדנה לפיסול. צלם תדמית מומחה ידע להתאים את התאורה והקומפוזיציה, כך שיתמקדו בהדגשת תהליך היצירה והאווירה האמנותית הספציפית של האמן/ית וישלבו גם צילום בבגדי עבודה וגם בביגוד יותר אלגנטי כדי לתת כמה זוויות של האמן. צלם מקצועי ידגיש את הרקע, שהוא בעל חשיבות עליונה כשמצלמים בסביבת עבודה, כך אפשר להבין הקשר בין צילום פורטרט של המצולם לבין המקצוע אמנות בו עוסק האומן. למשל צייר על רקע סטודיו ציור שלו וכו'.


קרדיט צילום: פוטו סטודיו מקס

למה להסתייע בצלם תדמית למטפלים בקליניקה?

אנשי טיפול במקצועות כמו קוסמטיקאי/ת, מעסה ופיזיותרפיסטי/ת צריכים לשדר רוגע, טיפול מסור ומקצועיות. צלם תדמית ותיק יתמקד בצילום של המטפל בסביבת העבודה -בקליניקה מצוידת או בחדר טיפולים מרגיע. במקרים כאלה לפעמים יידרש אדם /אישה נוספים כדי להמחיש את הטיפול באדם אחר .צלם תדמית בעל ותק יתשטש את הרקע ותדגיש את הידיים והפנים של המטפל/ת. תמונות המציגות את המטפל בפעולה יעבירו את תחושת הטיפול האישי והמסור. תנוחות ידיים הן מאוד חשובות בצילום פורטרט של המטפל וצלם מקצועי ישים לזה לב, גם כשהמטפל בזמן פעולה וגם בפורטרט תדמית אישי. בנוסף יצולמו גם תמונות של המטפל/ת בישיבה /עמידה ליד מיטת הטיפול או ליד התעודה המקצועית.

צילומי תדמית ליועצים מכל הסוגים
יועצים עסקיים, פיננסיים ואישיים צריכים לשדר מומחיות, גישה אישית ואמינות. צלם מקצועי ידע לצלם את היועץ בסביבת עבודה נעימה ומקצועית כמו משרד או בית קפה. לשלב את התאורה הנכונה והקומפוזיציה שתחמיא ויתן מיקוד על ארשת פנים ושפת גוף קשובה מחייכת ומקבלת להדגשת היכולת של היועץ להעניק ייעוץ אישי ומקצועי. לעיתים יידרשו גם אביזרים כמו מחברת ועט או אדם נוסף שישב מול היועצ/ת בטשטוש אח"כ בפוטו סטודיו. צלם מקצועי יכול לתת הערות והנחיות לגבי הפוזה, המבט של היועץ, להנחות לעשות תקריב של לחיצת ידיים, או בזמן כתיבה של תוכנית עסקית, פגישה ראשונית עם לקוח ועו', רקע של משרד אסתטי מאוד יתאים לצילום פורטרטים מהסוג הזה.

צילום תדמית למקצועות שירותיים:
אנשי מקצוע בתחומי השירות השונים כמו למשל עורכי דין, רואי חשבון, פסיכולוגים ועוד, צריכים לשדר אמינות, נגישות ומקצועיות. צלם תדמית מקצועי המתמחה בצילומי תדמית, יקפיד לצלם את המצולמ/ת בסביבה מקצועית כמו משרד עורכי דין או קליניקה. עם תאורה רכה שתעזור להבעת פנים חמה שתתרום להמחשת המקצועיות והאמינות של איש/ת המקצוע. הבאות פנים מאוד חשובות, צלם מקצועי יכול לשלב גם תמונות של חיוך וגם פנים נייטרליות. לפעמים לבעל מקצועי מסוים עדיף חיוך ולחלק מהמקצועות, כדאי הבאת פנים נייטרלית בלי חיוך. בסשן צילומי פורטרט אפשר גם לגוון ולהחליט על המקום מה עדיף. הבאות פנים ועיניים מאוד חשובות בצילומי תדמית כיוון שיכולות לגרום לצד השני שצופה בתמונה להתחבר אליו מנטלית.

צילום תדמית לחברת ביגוד ספורט. קרדיט לצילום: סטודיו לצילום מקס

מקצועות נוספים: שיפוצים, אינסטלציה, עיצוב פנים ועוד
בעלי מקצוע כמו שיפוצניקים, אינסטלטורים מחד, מעצבי פנים, אדריכלים וכד' מאידך עושים פרויקטים ללקוחות מתחלפים בסביבה משתנה כל הזמן. ולכן בחירת המיקום לתמונה חשובה. אפשר לבחור במיקום אסתטי לדוגמה אצל לקוח מרוצה או לצלם במקום שיכול להציג המלצות על הקיר/ תמונות של עיצובים על הקיר וכד'. הצילומים צריכים לשדר מקצועיות, אמינות ומיומנות. צילום תדמית מקצועי מתמקד בבעל/ת המקצוע בסביבת העבודה שלו/ה, בין אם זה אתר שיפוץ, בית לקוח או סטודיו לעיצוב פנים. התמונות ידגישו את היכולת והמקצועיות של בעל/ת המקצוע בסביבת העבודה. לצלם מקצועי יש כמה טריקים בשרוול כדי להדגים תחושה של ביטחון, בעזרת כמה הנחיות על למצולם, בעל מקצוע תוך דקות מתרגל למבטים והבאות פנים כאלה שימחישו אמינות, וזה מאוד תלוי בתקשורת של צלם.

באופן כללי לכל סוג מקצוע יש אווירה ואנרגיה שהצילום יצטרך להעביר אך בכל צילום תדמית יהיו כמה צילומים שונים שחשוב לתכנן אותם מראש ולהתאים כל אחד לסוג השימוש הרלוונטי: לכרטיס ביקור/פלאייר/אתר/מדיה חברתית וכמובן לסוג המסר שרוצים להעביר. חשוב לסכם עם צלם תדמית מראש את מטרת הצילום והיעוד שלהם כדי שהצילומים יתאימו למטרה הסופית. אם הלקוח מעביר את המידע הזה לצלם מקצועי, לצלם תוכל להתגבש תוכנית צילום ספציפית לאותו המקרה ולא צילום גנרי, לכן חשוב באמת לומר מראש לצלם סטודיו את המטרה, מה המקצוע, מה צריך לשדר בצילום ולדבר על ביגוד שהוא חלק חשוב מצילומי תדמית.

מקס מציע שירותי סטודיו לצילומים מקצועיים לכל סוגי המקצועות, כולל צילום מוצרים, תכשיטים ופקשוטים, במקביל לצילומי תדמית.

אפשר להזמין אצלי צילום בסטודיו לצילומים מקס - לפרטים נוספים ניתן לפנות עוד היום כדי ליצור את הצילומים המושלמים עבורך.



הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה