מירון ותורת הקבלה
הרב שמעון פרץכב ניסן, תשפא04/04/2021פרק כט מתוך הספר עוד יוסף חי
+ תיאור הספר
+ הצג את פרקי הספר
<< לפרק הקודם
-
לפרק הבא >>
פרק כט מתוך הספר עוד יוסף חי
תגיות:עוד יוסף חיהרב שמעון פרץספריםמירון ותורת הקבלה
חכמת הקבלה הינה חכמה מפוארת ונפלאה ואשרי מי שבא בשערי סודותיה.
חכמת הקבלה הינה חכמת הסוד והנסתר והיא נלמדת בעם ישראל ועוברת מרב לתלמיד במשך אלפי שנים. היא ירדה מהר סיני יחד עם התורה הגלויה.
ר' יוסף היה מחובר אליה מאד. ובפרט לזוהר הקדוש ולר' שמעון בר יוחאי.
אות וסימן לדבר ניתן לראות בכל שלאחר עלייתו ארצה היה במשך שנים ארוכות עולה למירון יחד עם בני ביתו ומתגורר שם באוהלים במשך שבועות והיו לומדים זוהר וחכמת הקבלה. הם הקפידו במנהגם שנים רבות ורק לעת זקנתו ביטל אותו.
מנהגו היה ללמוד זוהר קדוש הן כחלק מחוק לישראל והן בכל מוצאי שבת היה מקפיד על קריאתו.
אין לנו מידע לגבי מידת ההבנה שלו בחכמת הקבלה כיון שאת כל דבריו עשה בצנעה ובהסתר וקל וחומר דברים אלו.
לר' יוסף היו שני דגשים חשובים מאד בנושא זה:
ראשית, כדרכו לעשות כל דבר בצורה יסודית ומסודרת ללא קפיצות גם כאן הקפיד לא לקפוץ שלבים. קודם כל ללמוד נגלה – ש"ס ופוסקים ולהיות בקיא בהם ורק לאחר מכן ללמוד ולהעמיק בתורת הנסתר.
שנית, כדרכו בקודש ללמוד תורה בהבנה גם כאן הדגיש שעיקר חכמת הקבלה זה לא הגימטריאות וכד' אלא הרעיונות העמוקים שלה וכל הסודות. נתן מקום פחות חשוב לכל הרמזים, על אף חשיבותם, שבתוך האותיות והמילים.
חכמת הקבלה הינה חכמה מפוארת ונפלאה ואשרי מי שבא בשערי סודותיה.
חכמת הקבלה הינה חכמת הסוד והנסתר והיא נלמדת בעם ישראל ועוברת מרב לתלמיד במשך אלפי שנים. היא ירדה מהר סיני יחד עם התורה הגלויה.
ר' יוסף היה מחובר אליה מאד. ובפרט לזוהר הקדוש ולר' שמעון בר יוחאי.
אות וסימן לדבר ניתן לראות בכל שלאחר עלייתו ארצה היה במשך שנים ארוכות עולה למירון יחד עם בני ביתו ומתגורר שם באוהלים במשך שבועות והיו לומדים זוהר וחכמת הקבלה. הם הקפידו במנהגם שנים רבות ורק לעת זקנתו ביטל אותו.
מנהגו היה ללמוד זוהר קדוש הן כחלק מחוק לישראל והן בכל מוצאי שבת היה מקפיד על קריאתו.
אין לנו מידע לגבי מידת ההבנה שלו בחכמת הקבלה כיון שאת כל דבריו עשה בצנעה ובהסתר וקל וחומר דברים אלו.
לר' יוסף היו שני דגשים חשובים מאד בנושא זה:
ראשית, כדרכו לעשות כל דבר בצורה יסודית ומסודרת ללא קפיצות גם כאן הקפיד לא לקפוץ שלבים. קודם כל ללמוד נגלה – ש"ס ופוסקים ולהיות בקיא בהם ורק לאחר מכן ללמוד ולהעמיק בתורת הנסתר.
שנית, כדרכו בקודש ללמוד תורה בהבנה גם כאן הדגיש שעיקר חכמת הקבלה זה לא הגימטריאות וכד' אלא הרעיונות העמוקים שלה וכל הסודות. נתן מקום פחות חשוב לכל הרמזים, על אף חשיבותם, שבתוך האותיות והמילים.
הוסף תגובה
עוד מהרב שמעון פרץ
עוד בנושא אמונה