close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מחקר מילות מפתח, מתי למה ואיך?

מערכת שורשיב תמוז, תשפד18/07/2024

התפקיד שלנו, בתור בעלי עסקים, זה להבין איך אנחנו בונים אתר אשר יופיע במקומות הראשונים במנוע החיפוש, עבור מספר רב ככל הניתן של גולשים

תגיות:
גוגל
צילום: מסך
אנחנו חיים בעידן בו אם אנחנו רוצים להצליח למכור את השירותים שלנו לקהל גדול ומשמעותי, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להישאר מחוץ למשחק ולא להשקיע בקידום ושיווק דרך הרשת. נסו לקחת את עצמכם בתור דוגמא. בשנים האחרונות, כמה פעמים בחרתם ללכת פיזית לחנות או קניון לעומת מספר הפעמים בהן פשוט נכנסתם לאינטרנט חיפשתם במנוע החיפוש של גוגל בכמה מילים את המוצר אותו אתם מחפשים, נכנסתם ללינק הראשון שהופיע והזמנתם את המוצר? אתם ואנחנו יודעים כי האפשרות השניה היא האפשרות בה בחרתם בדרך כלל. פשוט משום שהיום, בזכות הרשת, זה הרבה יותר קל עבור רבים מאיתנו. ליצור קשרים
גוגל
צילום: מסך
עם אנשים חדשים מעבר לים ולמכור את הסחורה שלנו לקהל גדול של גולשים. עד כאן הכל טוב ויפה, אבל רק מי שמבינים לעומק איך הרשת עובדת מבינים כי על מנת לשווק דרכה, עלינו להכיר לא מעט מושגים חשובים. היום, נדבר בהרחבה על מחקר מילות מפתח ועל מתכנן מילות המפתח. כל זה נשמע לכם כמו מעולם אחר? אל דאגה, כל המידע מופיע במאמר הבא.

איך האלגוריתם של גוגל עובד?
אז כדי שנוכל להסביר בהרחבה מה זה מחקר מילות מפתח, אנחנו צריכים לקחת כמה צעדים אחורה ולהסביר בקצרה איך מנוע החיפוש עובד? הרי אם נחשוב על זה לרגע, מדובר על מלאכה די מורכבת. בכל יום, נכנסים אינספור משתמשים חדשים לתוך הפלטפורמה. כותבים בכמה איזו שאלה אקראית ומצפים לקבל תשובה. מנוע החיפוש צריך לעבוד במהירות, להבין בכמה שניות מה בדיוק מחפש אותו גולש ולהביא לו את רשימת האתרים הרלוונטים ביותר עבורו. אנחנו גם צריכים לזכור כי למעשה כל גולש מחפש משהו קצת אחר. למשל, אחד יכול לכתוב במנוע החיפוש: 'עציצים לגינה' והשני יכתוב 'אדריכלות נוף'. יכול מאוד להיות כי שני הלקוחות הללו יהנו משירותים של אותו בית עסק. עם זאת, הרי שהם מחפשים שירותים מעט שונים ואם הם נמצאים למשל במקומות שונים בארץ או בעולם, הרי שכל אחד יפנה לבית עסק אחר. זה שנמצא בסמוך אליו. זו כמובן דוגמא אחת מיני רבות למידת המורכבות העומדת לפנינו. שכן התפקיד שלנו, בתור בעלי עסקים, זה להבין איך אנחנו בונים אתר אשר יופיע במקומות הראשונים במנוע החיפוש, עבור מספר רב ככל הניתן של גולשים. תוך שאנחנו מבינים כי כל הזמן, המתחרים שלנו עושים את אותו הדבר. עושים הכל כדי לבנות את האתר כך שידבר בשפת מנוע החיפוש של גוגל.

איך נדע מה הלקוחות שלנו יכתבו במנוע החיפוש?
על פניו, אחרי ההסבר שלנו קודם לכן, על אופן הפעולה של מנוע החיפוש של גוגל, אנחנו עלולים לחשוב כי המשימה שלנו היא לשתול באתר את כל המילים אותם אולי, הלקוחות הפוטנציאלים שלנו יכתבו בתוך מנוע החיפוש. עד כאן זה אולי נשמע כמו משימה פשוטה, אבל יש כמה אתגרים העומדים בנינו ובין השלמת המשימה:
1. אנחנו לא בהיכרח יכולים לדעת מה כל לקוח פוטנציאלי ירשום במנוע החיפוש: הרי על פניו, איך אנחנו יכולים לצפות את כל הביטויים, את כל המילים, אשר יבחרו על ידי הלקוחות הפוטנציאלים שעה שהם מחפשים שירות או מוצר?

2. אנחנו לא רוצים להכניס רק מילות חיפוש אפשריות בלי תוכן מעניין ורלוונטי: מנוע החיפוש של גוגל אמנם מתאים את רשימת האתרים עבור כל לקוח על בסיס המילים אותן רשם במנוע החיפוש. עם זאת, הרי שהאלגוריתם של גוגל רוצה להבטיח כי הגולשים יקבלו באתר הרלוונטי מידע מעניין, הזדמנות להזמין מוצרים מעולים וכן הלאה. כלומר, אם אנחנו לא רוצים שהאלגוריתם ישים אותנו בסוף הרשימה תחת כותרת של: תוכן לא מעניין או רלוונטי, גם אם השתמשנו בכל המילים הנכונות, אנחנו צריכים לעשות עם זה משהו.

3. אנחנו רוצים להישאר עם יד על הדופק: זה שהיום מילים מסוימות עובדות מצויין, זה לא אומר כי מחר ומחרתיים נקבל את אותן התוצאות. לכן, אנחנו כל הזמן צריכים לבדוק מה המצב שלנו, איפה אנחנו עומדים והאם אנחנו באמת מקבלים את התוצאה לה אנחנו מקווים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה