close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פעילויות לילדים לשעות פנאי (המרובות)

מערכת שורשכט אב, תשעה14/08/2015

כמה משחקים שתוכלו לשחק עם הילדים, בדרך, ברכב ועוד...

תגיות:
ילדים

בקיץ ובתקופת החגים צריכים ההורים להיערך לשעות ארוכות של זמן איכות משותף עם הילדים. למרות שמדובר בחוויה מדהימה שכל הורה מחכה לה, יש מקרים בהם הסבלנות של ההורים פוקעת והם מחפשים אחר דרך יעילה להעביר את הזמן. סיטואציה מן הסוג הזה מתקיימת בדרך כלל במהלך חופשה משפחתית בחו"ל, בנסיעה לארוחת חג אצל המשפחה וכמובן בעמידה בפקקים.

עבור ההורים, המשמעות של הקיץ והחגים היא בעיקר זמן ארוך בתוך מקום סגור וילדים שמאבדים את יכולת הריכוז והקשב במושב האחורי. מצד שני, הפתרון נמצא בהישג יד ורק צריך לבחור פעילויות לילדים לפי גיל ותחומי עניין:

1. ארץ עיר
המשחק האולטימטיבי להורים וילדים שנמצאים יחד ברכב הוא "ארץ עיר". זה משחק אותיות ומילים קלאסי, המשלב יכולות קוגנטיביות ותחרותיות. הוא מתאים לילדים שכבר שולטים ברזי הא'-ב' וכדאי להחליט מראש על הכללים. אפשר לקבוע את קטגוריית המשחק בלי צורך בדף ורישום, להסתפק בקטגוריות בסיסיות כמו ארץ, עיר, חי, צומח ודומם ולהכריז על אחד המשתתפים בתור מי שסופר בשקט את האותיות עד שמישהו אחר צועק "עצור!". אחרי זה מנסים למצוא תשובות לכל הקטגוריות והזוכה מקבל את תפקיד מניית האותיות בתור הבא.

2. ניווט
הנסיעה ברכב היא הזדמנות לפתח את הילדים יכולות שבדרך כלל אין בהן צורך, כמו למשל ניווט באמצעות מפה. אפשר לתת את המפה בכל פעם לילד אחר ולבקש ממנו להחליף את תוכנת הניווט הממוחשבת. המשחק הזה מתאים לילדים בגיל 10-12 ומעלה, אך הוא מבטיח אתגר יוצא מגדר הרגיל. ילדים גדולים יותר יכולים גם לקרוא שלטי הכוונה ותמרורים כדי להורות על כיוון הנסיעה ולהשיג סיפוק אדיר.

3. חידות שירים
יש הרבה משפחות שאוהבות לשחק במשחקי חידות. המשחק "חידות שירים" משלב בין מוזיקה לבין אתגר אישי, והוא כולל ציטוט או אזכור של קטע ודמויות משירים מסוימים. המטרה היא לנחש מי אמר למי ובאיזה עניין, או באיזה שיר הופיע הציטוט. חשוב להתאים את השיר כמובן לידע המוקדם של הילדים, אך הרפרטואר רחב מכפי שנהוג לחשוב. התשובה לשאלה "מי שכח לסגור את הדלת" היא כמובן "השפן", בעוד לשאלה "מה יש לי יום יום" יצטרכו הילדים לענות בתשובה "חג".

4. 7 בום
עוד מספר קלאסי שילדים והורים אוהבים הוא 7 בום. במשחק הזה אחד הנוסעים מתחיל לספור בקול רם, אך בכל כפולה של הספרה 7 צריכים כל השאר להגיד "בום" במקום המספר המתאים. מי שלא זוכר להגיד "בום" נפסל והאחרון שנשאר הוא זה שמנצח. אפשר לשחק עם כל מספר כדי לתרגל את לוח הכפל ולהעניק ערך מוסף לנסיעה. המשחק גם מתאים במטוס, בחדר של מלון או בעמידה בתור. הוא חביב מאוד על ילדים ויש לו תועלת לימודית.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה