close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לבחור עורך דין מזונות שמתאים לצרכים שלך?

מערכת שורשג אב, תשפד07/08/2024

מהן הדרכים לבחון עורך דין מזונות ואיך לבחור אחד?

תגיות:
משפחה מחזיקה ידיים
צילום: pexels

מזונות הם אחד הסעיפים המשמעותיים ביותר בכל הסכם גירושין. גובה המזונות משפיע על חיי היומיום למשך שנים רבות, עד שהילדים מתבגרים, גם על הצד המשלם וגם על הצד המקבל, ולכן בכל מקרה חשוב מאוד לבחור נכון עורך דין שיעזור לך להגיע לתוצאה הרצויה. כאן בעמוד מפורטות המלצות רלוונטיות, וכדאי להיעזר בהן.

אסטרטגיה נכונה שתוביל לאיזון מדויק
גובה המזונות החודשיים לילדים נקבע על סמך מספר קריטריונים: קודם כל, יש הבדל בין מזונות לילדים מתחת לגיל 6 לבין מזונות לילדים שעברו את הגיל הזה. עוד כדאי לדעת בהקשר לגיל שבחלק מהמקרים תשלום המזונות

משפחה מחזיקה ידיים
צילום: pexels
נמשך גם אחרי שהילד או הילדה עוברים את גיל 18, ובפרט אם הם משרתים בצבא, לומדים בי"ג ועוד (אם כי סכום המזונות יהיה נמוך בהרבה בהשוואה לתשלום עד גיל 18).

קריטריון שני הוא רמת החיים של המשפחה לפני הגירושין. עבור ילדים מעל גיל 6 נלקחים בחשבון גם זמני השהות, כלומר כמה זמן נמצא הילד בחזקת כל אחד מההורים. כושר ההשתכרות של האב ושל האם עשויים גם הם להשפיע על ההחלטה, כשהמטרה היא איזון מדויק בין הצרכים השונים של כל בני המשפחה, המבוגרים והילדים.

בהתאם, עורך דין מזונות מוצלח הוא מי שיודע לגבש אסטרטגיה נכונה שתוביל לאיזון מדויק, כך שגם בית המשפט ישתכנע לקבל את העמדה שלך, כפי שיציג אותה עורך הדין.

יחס אישי וזמינות גבוהה
עוד שתי איכויות חיוניות עבור עורכי דין שמספקים שירותים משפטיים בתיקי מזונות הן יחס אישי וזמינות גבוהה. גירושין הם כמעט תמיד חוויה מורכבת שעלולה לייצר גם סערות רגשיות. הרגשות הקשים, ביחד עם אי הוודאות, עלולים לגרום לכל אדם לבצע טעויות, כולל כאלה שישפיעו על קביעת גובה המזונות. עורך דין שהוא לא "רק" מומחה בתחום אלא גם מקפיד על מתן יחס אישי ועל זמינות מרבית, יצליח לנטרל את הרגשות השליליים ולהוביל לרגיעה הנחוצה.

איך להשוות בין הצעות מחיר שונות?
כמעט כל החלטה בימינו מושפעת גם מהשיקול הכלכלי. כשמתגרשים, הצעת המחיר של כל עורך דין מומחה למזונות מן הסתם משפיעה על הסיכויים לבחירה בו. ככל שסכום המזונות עשוי להיות גבוה יותר, בהתאם לרמת החיים של המשפחה ולהכנסות ההורים, כך כדאי יותר להשקיע סכום כסף גבוה יותר בטיפול משפטי מקצועי. יחד עם זאת לא תמיד יש הלימה בין שכר הטרחה המבוקש לאיכות השירות, ולכן לא כדאי לייחס לסעיף הזה משקל גבוה מדי.

ניסיון
מפתח חשוב מאוד לאיכות השירות - גם כשנקבע גובה המזונות מיד אחרי הגירושין וגם כשהמטרה שלך היא להפחית או להגדיל את הסכום כשנסיבות החיים משתנות - הוא הניסיון של עורך הדין. מומלץ לבחון גם את הוותק באופן כללי, וגם את היקף הטיפול בתביעות מזונות. ניסיון מייעל מאוד את השירות ומאפשר לזהות מראש כל מוקש שחשוב לנטרל.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה