close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סימפטומים של התמכרות להימורים: כיצד להכיר ולעזור

מערכת שורשכז אלול, תשפד30/09/2024

בית עזרא, עם גישתו הכוללת והמותאמת אישית, מציע טיפול מקצועי בהתמכרות תוך שילוב ערכים בתהליך השיקום. המרכז מספק תמיכה תוך שמירה על עקרונות התורה והיהדות

תגיות:
התמכרות להימורים.png
צילום: freepik
התמכרות להימורים היא בעיה רווחת במגמת עלייה לא בתודעה אשר יכולה להשפיע על חיים אישיים, משפחתיים וכלכליים באופן משמעותי. כדי למנוע התדרדרות ולסייע למי שזקוק לעזרה, חשוב לדעת לזהות את הסימפטומים הראשוניים של התמכרות ולהבין כיצד ניתן לקבל עזרה מקצועית.

סימפטומים עיקריים של התמכרות להימורים

1. חוסר שליטה על התנהגות ההימורים
אחד הסימפטומים הבולטים ביותר של התמכרות הוא חוסר היכולת לשלוט על ההתנהגות. אנשים מכורים להימורים ימצאו את עצמם מבלים יותר זמן מאשר שתכננו בהימורים, גם כאשר
התמכרות להימורים.png
צילום: freepik
הם מודעים להפסדים הרבים. התמכרות להימורים באינטרנט 
יכולה להוביל לסימפטומים כמו חוסר שליטה בהוצאות, חיפוש מתמיד לריגוש, והסתרת ההתמכרות מהסביבה. הבעיה נעשית מורכבת יותר כאשר ההימורים מתבצעים בסביבה דיגיטלית, שמפשטת את הגישה ותורמת לעלייה בכמות הזמן המושקעת בהימורים.

2. צורך קבוע בריגוש
המהמרים המכור הם אלה המחפשים ריגוש מתמיד ולפעמים יחפשו להמר כדי לחוות שוב את התשוקה הראשונית, גם כאשר זה גורם להם להפסדים כבדים.

3. התעלמות מההשלכות השליליות
מהמרים מכורים נוטים להתעלם מההשלכות הכלכליות והחברתיות של התמכרותם. הם ימשיכו להמר גם כשהם חווים בעיות כלכליות חמורות, חובות גדולים, או בעיות בקשרים האישיים.

4. צורך להסתיר את ההתמכרות
מהמרים מכורים עשויים להרגיש צורך להסתיר את ההתמכרות שלהם מהסובבים אותם. הם יסתירו את שעות ההימורים ויעוותו את האמת לגבי כספים שהוציאו על הימורים.

5. שימוש בהימורים כדרך לברוח מבעיות
ההימורים יכולים לשמש כדרך לברוח מבעיות רגשיות או לחצים יומיומיים. מהמרים מכורים ימצאו בהימורים פתרון זמני לבעיותיהם במקום להתמודד עימן בצורה בריאה.

ניגוד ערכים
התמכרות להימורים נוגדת ערכים רבים כמו שליטה עצמית, אחריות כלפי המשפחה והקהילה, ושמירה על בריאות הגוף והנפש. ההימורים נחשבים להתרחקות מהדרך הנכונה לחיים רגילים ומאוזנים, והם עלולים להוביל לנזק אישי וכלכלי רב. בהתאם לערכים אלו, טיפול גמילה מהימורים שואף לא רק לשוב לחיים רגילים, אלא גם לחזור לערכים ולחיים מלאים ובריאים.

בית עזרא, עם גישתו הכוללת והמותאמת אישית, מציע טיפול מקצועי תוך שילוב ערכים בתהליך השיקום. המרכז מספק תמיכה תוך שמירה על עקרונות התורה והיהדות, ומסייע למכורים למצוא את הדרך לשיקום ותחייה חדשה בהתאם לערכים המוסריים והדתיים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה