close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך תשמרו על היגיינת הפה של הכלב שלכם?

מערכת שורשטו אב, תשפד19/08/2024

רוצים למנוע סבל מיותר מהחבר הכי טוב שלכם? הכל מתחיל בהקפדה על שגרה נכונה, ובשמירה שוטפת על היגיינת הפה של הכלב

תגיות:
כלב מחזיק מברשת שיניים שאטרסטוק
צילום: shutterstock
ממש כמונו, גם החבר הכי טוב שלנו יכול לסבול ממחלות פה וחניכיים שגורמות לסבל רב ועלולות לסכן את בריאותו. כך תוכלו לשמור על היגיינת הפה של הכלב כדי למנוע סבל מיותר, לזהות סימפטומים בעייתיים ובמידת הצורך להעניק לכלב טיפול מיטבי.

כל מי שאי פעם סבל מדלקות חניכיים ובעיות שיניים יודע כמה זה יכול להיות כואב, מציק ולא נעים. גם החבר הכי טוב שלנו עלול לסבול מדלקת חניכיים שתסב סבל רב ושורה של
כלב מחזיק מברשת שיניים שאטרסטוק
צילום: shutterstock
בעיות בריאותיות. איזה בעיות עלולות להיווצר, איך הכלב "מספר" לנו שהוא סובל מדלקת חניכיים – וכיצד אפשר למנוע ולטפל?

לאיזה בעיות דלקת בחניכיים יכולה לגרום?
כמו אצלנו בני האדם, גם אצל הכלבים הצטברות פלאק (הרובד החיידקי) על השיניים יכולה לגרום לשורה של בעיות: החיידקים מתרבים, פוגעים בבריאות השן ומגרים את החניכיים. הצטברות הפלאק ללא הסרתו גורמת להיווצרות אבן שן שכולאת את החיידקים וממשיכה לפגוע בבריאות הפה – בשיניים והחניכיים. כתוצאה מכך עשויות להיווצר דלקות בחניכיים ובחלל הפה, שמתפשטות במקרים חמורים יותר גם לשורשי השיניים, גורמות להתפתחות אבצס ויכולות להוביל לנשירתן. אך הנזקים של דלקת חניכיים חמורה לא עוצרים בחלל הפה: בהיעדר טיפול, החיידקים שחוגגים בחלל הפה עלולים להגיע לזרם הדם – ומשם להגיע לרקמות כמו מסתמי הלב ולגרום לזיהום מסכן חיים.

האם הכלב שלי סובל ממחלות שיניים וחניכיים?
אחד הסימנים הנפוצים שיכולים להעיד על בעיה היא ריח רע מהפה (הליטוזיס), הנוצר במסגרת המטבוליזם של החיידקים בחלל הפה. סימנים נפוצים נוספים יכולים להיות אדמומיות בחניכיים והצטברות אבן שן. במקרה שמדובר בדלקת חניכיים קשה יתכנו סימנים בולטים דוגמת קושי לתפוס מזון או כלי משחק, קושי לאכול, דימום בקערות המים והמזון, ריור מוגבר ועוד. במקרים חמורים הפנים אף עשויות להתנפח, בעקבות התפתחות אבצס בשורש השן.

טיפים לשמירה על היגיינת הפה של החבר הכי טוב שלכם
ישנן מספר פעולות שמסייעות לשמור על בריאות הפה של הכלב, כדי למנוע מחלות וסבל מיותר. הנה כמה מהמרכזיות שבהן:

תזונה נכונה – המבוססת על מזון איכותי, שמסייע למניעת התפתחות מחלות בחלל הפה. כך למשל ישנם מזונות רפואיים, המסייעים להילחם בפלאק ואבן שן.
  • צחצוח שיניים – כמו אצלנו בני האדם כך גם אצל הכלבים, הדרך הכי יעילה לשמור על היגיינת הפה היא באמצעות צחצוח שיניים. ההמלצה היא במידת האפשר לצחצח שיניים לכלב 3-4 פעמים בשבוע, עם משחה ומברשת שיניים ייעודיות.
  • שימוש בחטיפים דנטליים – חטיפים שמצד אחד מאפשרים לכם לצ'פר את הכלב (למשל אחרי צחצוח שיניים), ומצד שני מסייעים בניקוי חלל הפה. החטיפים הדנטליים מעודדים את הכלב לנגוס גם באמצעות השיניים האחוריות, ובכך מסייעים לניקוי יסודי של חלקים בחלל הפה שקשה להגיע אליהם. התוצאה היא הפחתת הפלאק והצטברות האבנית, וגם סיוע להתמודדות עם ריח רע הפה.
  • ביקור תקופתי אצל הווטרינר – הביקור התקופתי אצל הווטרינר חשוב כדי לנטר את מצבו הבריאותי של הכלב, גם בכל הקשור להיגיינת הפה. במקרה שהכלב שלכם כבר סובל מבעיות בשיניים ובחניכיים, הטיפול עשוי לכלול ניקוי אבן שן, עקירת שיניים מתנדנדות ומתן אנטיביוטיקה בעת הצורך. מטבע הדברים מדובר בטיפולים פחות נעימים, שמתבצעים במקרים רבים תחת הרדמה. חשוב לזכור כי טיפולי שיניים שגרתיים כמו ניקיון שיניים, אינם כלולים בפוליסת ביטוח חיות מחמד ולכן מומלץ להקפיד על היגיינת פה ביתית ולהגיע לבדיקות תקופתיות אצל הוטרינר, כדי להפחית את הצורך בטיפולים אלו.


ואם הכלב כבר סובל מבעיה בריאותית?
כמו שכבר הבנו, מחלות בחלל הפה יכולות להזיק לא רק לשיניים ולחניכיים, אלא לגרום לשורה של בעיות וזיהומים רב-מערכתיים. במקרה שצריך סיוע רפואי חשוב להעניק לכלב את המענה הטוב ביותר.

כאן נכנס לתמונה ביטוח חיות מחמד שנועד לכסות מגוון הוצאות רפואיות. רכישת ביטוח חיות מחמד של הפניקס מראש, לפני שהבעיה נוצרה, תאפשר לכם להעניק את הטיפול הטוב ביותר לחבר הכי טוב שלכם, בלי לקרוע את הכיס. כך למשל ביטוח לכלב של הפניקס מכסה מגוון הוצאות רפואיות לרבות תרופות, טיפולים רפואיים, אשפוזים וניתוחים. בנוסף, הביטוח של הפניקס מאפשר לכם לבחור כל ווטרינר או מומחה שתרצו, כדי להעניק לכלבכם את המענה הרפואי הטוב ביותר. ומה בנוגע לטיפולי שיניים? ביטוח חיות מחמד של הפניקס יכול לכסות טיפול שיניים בעקבות נזקים שגרמה מחלה או תאונה (ולא טיפולים שגרתיים או כאלה שנגרמו בעקבות הזנחה, אלו אינם מכוסים במסגרת הפוליסה).

הצהרה-
מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. בכל מקום של סתירה בין המידע המופיע בפרסום זה לבין תנאי הפוליסה- תנאי הפוליסה גוברים. ההצטרפות לביטוח הינה בכפוף לתהליכי הצירוף ומדיניות החיתום של החברה. המידע לעיל אינו מהווה חוות דעת או המלצה ואינו מהווה תחליף ליעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של המבוטח.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה