close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לבחור קבלן מצבות?

מערכת שורשא אב, תשפד05/08/2024

לצד הרגשות חשוב לזכור כי בחירת קבלן למצבות היא לא רק עניין של טעם אישי אלא גם החלטה מקצועית...

תגיות:
מצבה עם פרח עליה
צילום: freepik
היום בו אנחנו נפרדים מהיקירים לנו נשאר בזיכרון לעד. לאחר ההלוויה ישנם שלבים נוספים שאנחנו עוברים בדרך לעיבוד הפרידה ואחד הדברים שנצטרך להחליט עליו הוא המצבה שתהיה על הקבר. ברגע לא קל עלינו לבחור קבלן מצבות וחשוב שהאדם שנבחר בו יהיה לא רק מנוסה ומקצועי אלא גם קשוב ופתוח לרעיונות שאנחנו נביא איתנו.

היום אנחנו יכולים לראות מצבות בסגנונות שונים כשאלו יכולות להביא לידי ביטוי את מה שאנחנו רוצים להגיד על היקר לנו והן יכולות לבטא את מי שהיה אותו אדם. אין כללים מדויקים שעונים על איך תיראה המצבה ומה ייכתב עליה ועלינו לבחור את החומרים, סגנון הכתיבה,
מצבה עם פרח עליה
צילום: freepik
המלל ולמצוא את הקבלן שידע להפוך את הבקשה שלנו למציאות שתלווה את המקום לתמיד.

חשיבות בחירת קבלן מצבות
בחירת קבלן להקמת מצבות יכולה לערב רגשות רבים, בין היתר בשל התקופה הרגישה. קבלן מקצועי ואמין יבין את המשמעות הרגשית הטמונה בבחירה והוא ילווה את ההחלטות השונות לכל אורך הדרך בצורה מכבדת תוך הקפדה על יחס אישי. הקבלן יביא את הידע והניסיון שלו, הוא יוכל לענות על שאלות שונות ולספק המלצות אך הוא גם יהיה קשוב לצרכים ולרצונות ויוכל לכוון למצבה שנרגיש איתה בדיוק מה שרצינו.

לצד הרגשות חשוב לזכור כי בחירת קבלן למצבות היא לא רק עניין של טעם אישי אלא גם החלטה מקצועית. קבלן מנוסה ומקצועי ישמור על סטנדרטים גבוהים של איכות, הוא יעבוד עם חומרים עמידים ויבטיח שהמצבה תעמוד במבחן הזמן. קבלן כזה יכיר את האספקטים השונים של העבודה וידע לתת את המענה המתאים לכל שלב, מהעיצוב דרך הייצור ועד להתקנה. בתהליך הבחירה יש להסתכל על הקריטריונים הבאים:
  • ניסיון – יש לבחור קבלן אשר מביא איתו ניסיון קודם הן בעולם המצבות והן בחומרים שאנחנו מעדיפים ובמיוחד אם יש לנו בקשה שאינה סטנדרטית.
  • תיק עבודות – זהו אומנם לא תחום שנראה לאף אחד יצירתי אבל הנראות של המצבה משמעותית ולכן כדאי לבקש להסתכל על תיק העבודות.
  • עיצובים – כל מצבה צריכה לבטא משהו אישי ולכן יש לבדוק האם הקבלן יכול להציע לנו עיצובים שונים או רק עיצוב אחד מסוים (ואם הוא אחד, לבדוק האם זה מה שאנחנו מחפשים).
  • מחירים של קבלן מצבות– אפשר לבצע השוואת מחירים בין קבלני מצבות וגם אם בחנו איש מקצוע אחד אין זה אומר שלא נוכל לדבר עם אחרים.
  • היתרים – בסופו של דבר המצבה צריכה לעמוד במקומה לאורך שנים רבות. לכן, יש לבדוק שהקבלן מחזיק בהיתרים הנדרשים כדי לבצע את העבודה כראוי.

לפני בחירת קבלן חשוב לדעת
הדבר הראשון שאפשר לעשות כדי למצוא קבלן מצבות הוא לדבר עם אנשים מסביב. אפשר לשאול אנשים במהלך השבעה לגבי מה הם עשו ולא להתבייש להתייעץ. יכול להיות שיגיעו לבית אנשים שהרגישו שהם מצאו את איש המקצוע המתאים ויוכלו להמליץ עליו. לאחר קבלת מידע ראשוני רצוי מאד לקבוע פגישה עם הקבלן ובשום מקרה לא לצאת מנקודת הנחה שהמשמעות היא שאנחנו חייבים לעבוד יחד.

הפגישה מיועדת להתרשם באופן אישי מהקבלן, לראות את תיק העבודות, להבין עם אילו חומרים הוא עובד ואם כבר יש לנו רעיון למצבה נוכל גם לקבל הצעת מחיר מסודרת. זה הזמן גם לשאול שאלות, לברר מהי שיטת העבודה של הקבלן, לבדוק כמה זמן ייקח לו להכין את המצבה, לוודא שהוא מספק אחריות לעבודה שלו ולשאול האם הוא גם מבצע את ההתקנה. רק לאחר קבלת מענה על כל השאלות ניתן להחליט האם לעבוד יחד או לא. המרכז הישראלי להנצחה ולמורשת היא המקום לפנות אליו לכל שאלה, כאן מספקים לנו מענה אישי, מקצועי ודואגים לנו ברגישות.

לפרטים נוספים> https://moreshetmazevot.co.il/
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה