close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה הם החסרונות והיתרונות של שתלים דנטליים

מערכת שורשכה תמוז, תשפד31/07/2024

טיפולי השתלת שיניים הפכו להיות נפוצים במיוחד במהלך השנים האחרונות, בין היתר מאחר ואלו טיפולים יעילים ואיכותיים, עם תוצאות אמינות ועקביות גם לאורך תקופת זמן ממושכת

תגיות:
ביקור מאוד נחמד אצל רופא שיניים
צילום: pixabay

שתלים דנטליים באופן כללי מהווים פתרון יעיל למדי, והם עוזרים ללא מעט מטופלים, צעירים ומבוגרים כאחד. זהו פתרון יציב, שמתחבר לגוף ממש כמו השיניים הטבעיות (לעצם הלסת). מעבר לכך, שתלים דנטליים מאפשרים לנו להפעיל "כוחות" מאוד דומים לשיניים הטבעיות, ולכן אין זה מפתיע כי אחוזי ההצלחה בקליטת שתלים דנטליים הם גבוהים בצורה חסרת תקדים. עם זאת, יש גם לא מעט חסרונות לשימוש בשתלים דנטליים, אותם עלינו לקחת בחשבון לפני הטיפול. כמובן שגם עלינו לדעת אילו שתלים דנטליים יתאימו לנו מבין מגוון סוגי שתלים דנטליים

ביקור מאוד נחמד אצל רופא שיניים
צילום: pixabay
שונים. על כך ועוד החלטנו להסביר לכם במהלך המאמר הבא שאתם עומדים לקרוא.

שתלים דנטליים - חסרונות שחשוב לקחת בחשבון
כאמור, יש לא מעט חסרונות שחשוב לקחת בחשבון, על אף שמדובר בטיפול יעיל בצורה חסרת תקדים. הנה כמה דוגמאות לחסרונות של טיפול באמצעות שתלים דנטליים:

• נדרשת תחזוקה - בדיוק כמו כל טיפול אחר, גם כאן - נדרשת תחזוקה תדירה ועקבית על מנת לשמור על התוצאות של הטיפול באמצעות שתלים דנטליים.

• עלות כספית - העלות הכספית הכרוכה בטיפול השלמת שיניים ע"י שימוש בשתלים בדרך כלל תהיה גבוהה הרבה יותר מאשר טיפולים מסורתיים אחרים, כמו טיפול שמתבצע על ידי שימוש בתותבות לצורך העניין.

• תקופת החלמה - לפעמים ייתכן כי תקופת ההחלמה תיקח זמן מה. כמובן שאורך תקופת ההחלמה תלויה בלא מעט פרמטרים כמו חומרת המצב של המטופל, כמה עצם הוסרה על מנת להשתיל את החלק החלופי וכדומה. אמנם, חשוב בכל זאת לקחת בחשבון כי ייתכן שתקופת ההחלמה לאחר טיפול באמצעות שתלים דנטליים תהיה ארוכה יחסית. באופן כללי, אם מדובר באדם עם מצב בריאותי שאינו אופטימלי - הרי שזה רק עלול להאריך את משך ההחלמה.

טיפול עם שתלים דנטליים - יתרונות משמעותיים
• חיסכון - נכון, הזכרנו קודם לכן שהעלות של טיפול באמצעות שתלים דנטליים באופן כללי תהיה הרבה יותר יקרה ברוב המקרים. עם זאת, חשוב להדגיש כי מנגד - מדובר בהוצאה שהיא בהחלט משתלמת וחסכונית לטווח הארוך. טיפולי השתלת שיניים לא דורשים תיקונים נרחבים ויקרים במיוחד, ובאופן כללי - אם הצלחנו לשמור עליהם ולתחזק את השתלים כמו שצריך גם לא נצטרך החלפות בניגוד לטיפולים אחרים כמו שיניים תותבות, גשרים וכדומה.

• שמירה על צורת הלסת - שתלים דנטליים מאפשרים לנו לשמור על צורת ותפקוד הלסת באופן שמרגיש כמעט טבעי לחלוטין.

• הערכה עצמית - שתלים דנטליים באופן כללי מספקים לנו מראה שהוא הרבה יותר טבעי ואסתטי בהשוואה לפתרונות אחרים כמו תותבות לצורך העניין. מעבר לכך, הם גם מאפשרים לנו לדבר בצורה נכונה, ללעוס ואף לבלוע - וזאת מבלי שנצטרך לדאוג מהשיניים החסרות. לכן, סוגי שתלים דנטליים שונים מאפשרים לנו לשמור על הערכה עצמית ועל דימוי עצמי גבוה בניגוד לטיפולים אחרים, שאף עלולים לפגוע באלו.

כמה מילים לסיכום
היום לא מעט אנשים, צעירים ומבוגרים כאחד, זקוקים לטיפולי השלמה ולעיתים אפילו לטיפולי שיקום כוללים של מראה חלל הפה. מהבחינה הזו, אין ספק כי טיפולים עם שתלים דנטליים יהיו בחירה מצוינת, אך גם להם יש לא מעט חסרונות שחשוב לקחת בחשבון, עליהם החלטנו להסביר לכם בכתבה זו.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה