close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תואר ראשון בתקופת הקורונה, מה חשוב לדעת

מערכת שורשיג כסליו, תשפא29/11/2020

תקופת הקורונה שינתה גם את עולם הלימודים האקדמי. איך נערכים ללימודים הללו?

תגיות:
woman-792162_640
תקופת הקורונה הביאה איתה המון שינויים ויש כאלה שאפילו יאמרו סדר עולם חדש, וכמו כל שינוי שקורה אנחנו צריכים ללמוד לגדול ולהתפתח עמו. אחד התחומים שהכי נפגעו בתקופה זו הוא שוק התעסוקה והמון אנשים התחילו לחשב מסלול תעסוקתי מחדש בעקבות כך.

אז איזה מקצועות כדאי לבחור לתואר
woman-792162_640
ראשון בעידן הקורונה?

לאחרונה ניתן לראות שדווקא המקצועות שניתנים לעבודה מהבית כמו שיווק והוראה הם מקומות עבודה שמבטיחים המשכיות תעסוקתית גם בתקופות כאלה. אך מעבר למקצועות הללו יש מקצועות נוספים שכדאי לבחור בהם ל"יום שאחרי" מכיוון והביקוש אליהם יגדל וביניהם תואר ראשון בלימודי כלכלה, חשבונאות וראיית חשבון, סוציולוגיה, ממשל וחברה אזרחית ועוד.

האם יש הקלה בתנאי הקבלה בעקבות הקורונה?

רוב המוסדות להשכלה גבוהה מחשבות את סף תנאי הקבלה לפי ציון סכם, ציון זה מחושב מתוך ציון הפסיכומטרי הרב תחומי וממוצע הבגרות המיטבי.
אך משבר הקורונה הביא איתו המון שינויים ובשורה משמחת לטובת המועמדים האקדמאיים שרק מתחילים את דרכם במסע להוצאת תואר ראשון.
בשנת הלימודים הקרבה מרבית האוניברסיטאות הגדולות יאפשרו קבלה ללא פסיכומטרי ועל פי ציוני תעודת הבגרות בלבד.

האם כל תוכניות הלימוד נכללות בשינוי הזה?

אומנם לא כל תוכניות הלימוד נכללות בשינוי של קבלה על סמך ציוני הבגרות בלבד, אך המבחר של חוגי הלימוד בקבלה ללא פסיכומטרי הוא רחב וכך גם האוניברסיטאות.
ובכל זאת לאלו שמעוניינים במקצועות קצת יותר נחשקים יש הקלה של עשר נקודות ומעלה בציוני הסכם הנדרשים.

חשוב להבין שההחלטה לכך נבעה מהסיבה שמועד הפסיכומטרי באפריל האחרון לא התאפשר להתקיים עקב משבר הקורונה ובעקבות כך החליטו האוניברסיטאות על הקלה בתנאי הקבלה לחוגים שלהם. ההקלה הזו תקפה כרגע רק לשנת הלימודים הקרבה. אז אם יש לכם התלבטות אם להתחיל תואר ראשון השנה או לא, קחו זאת בחשבון.

איך נראים הלימודים בתקופת הקורונה?

התקופה המאתגרת של משבר הקורונה אילצה את מוסדות הלימוד ותלמידיו לעבור לסדר למידה חדש וטכנולוגי. רוב המוסדות עברו ללמידה סינכרונית בטכנולוגיית זום, כאשר כל שיעור מועבר דרך מחשב, בשיחת וידאו קבוצתית והמרצה הוא זה שנותן את זכות הדיבור לכל סטודנט בתורו. שיטת לימוד נוספת היא למידה א-סינכרונית כאשר המרצה מקליט את השיעורים מראש ולא נוכח במהלך השיעור והסטודנט יכול לבחור מתי ללמוד את אותו השיעור בזמנו החופשי.

האם שיטות הלימוד האלה נוחות?

הטכנולוגיה דיי ידידותית למשתמש ובנוסף מאפשרת לסטודנט להשתתף בשיעורים מכל מקום שיש בו חיבור למחשב ואינטרנט אלחוטי, מה שמקל על הסטודנט מצד אחד. מצד שני יש כאן את אלמנט הדינמיקה הקבוצתית שנפגע, חוויית הלמידה בכיתה כבר כמעט ולא מורגשת והלימודים הופכים משיח דינאמי למשהו מאוד טכנולוגי וקר.

איך הבחינות מבצעות בתקופת הקורונה?

אופן הבחינות כרגע מאוד דינאמי ומשתנה בין מוסד לימודים אחד לשני ואפילו בין מחלקות לימוד שונות. קיימות כרגע כמה אופציות לבצע את המבחנים ביניהם:

• הערכה חלופית - משמעותה דרך לקביעת ציון בקורס שהיא לא על פי בחינה, בדרך כלל הכוונה לעבודת הגשה שמתבצעת בבית.

• מבחן פרונטאלי - מבחן שמתבצע במוסד הלימוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הנחיות כאלו משתנות ולכן יש להתעדכן אל מול מוסד הלימוד בו מתבצע המבחן.

• מבחני אמון - מבחני בית רגילים שבהם הסטודנטים חותמים על כך שהם מתחייבים שלא להעתיק בבחינה, חשוב לדעת שבתקופות כאלה העונשים על העתקה מוחמרים.

• מבחני בית עם אמצעים למניעת העתקות - כמו תוכנות לנעילת דפדפן, מבחנים מצולמים דרך מחשב או מצלמה אחרת ולפעמים גם שימוש במצלמה נוספת המכוונת אל מסך המחשב, תוכנות להשוואת תשובות, מבחנים בזום המבוצעים בעל פה ועוד.

אז איך נערכים ללימודים בתקופת הקורונה?

• חשוב להצטייד במחשב מתאים ללימודים, אינטרנט אלחוטי בחיבור טוב ללא תקלות ואזור למידה נעים על מנת שתוכלו להתרכז בשיעור בנוחות המרבית.

• היערכות רפואית והקשבה להנחיות משרד הבריאות, בין אם מגיעים למבחן במוסד הלימוד או מגיעים לשיעור בקבוצות קטנות, יש ללבוש מסיכה לאורך כל הזמן, להקפיד על מרחק, ולשטוף ולחטא את הידיים לעתים קרובות. כמובן שאין להגיע למוסד הלימוד אם מופיעים אצלכם תסמינים ולא חשים בטוב.

• היערכות ללמידה מרחוק, מה שאומר שחשוב ליצור משמעת עצמית גבוהה ללימודים מהסוג הזה. מומלץ להיעזר באפליקציות תכנון משימות, פלאנר או יומן מודפס על מנת לעקוב אחרי התקדמות הלימודים וליצור סביבה אקדמית גם מרחוק.



המאמר נכתב באדיבות האקדמית גליל מערבי
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה