close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קבלן אסבסט - פרמטרים חשובים לביצוע הבחירה הנכונה

מערכת שורשכז כסליו, תשפד10/12/2023

אסבסט שימש בעבר לבניה רבה, אולם כיום הוא נחשב למסוכן. אמה הדרך לפרק מבני אסבסט?

תגיות:
old-wavy-slate-roof-texture-old-slate-shed-roof-covered-with-old-asbestos-sheets (1)
צילום: freepik

בעבר היה נהוג להשתמש באסבסט עבור הרבה מאוד פעולות בנייה שכן, מדובר על חומר חזק ועמיד מאוד. אולם, שימוש זה פחת באופן משמעותי החל משנות השמונים, זאת מאחר ואסבסט מסכן את הסובבים ובעצם גורם למחלות ריאה שונות ואף לסרטן מסוג מזותליומה. בגלל כל הסכנות הטמונות בו, הרי שכאשר מדובר על מבנים ישנים שעדיין מבוססים בחלקם על

old-wavy-slate-roof-texture-old-slate-shed-roof-covered-with-old-asbestos-sheets (1)
צילום: freepik
אסבסט יהיה צורך לפנות את החומר הזה ולפרק אותו. אז איך פינוי אסבסט עובד, ומה עליכם לדעת לפני שתבחרו קבלן אסבסט שיבצע עבורכם את העבודה הזו? ובכן, בכתבה זו, החלטנו להסביר לכם על בחירת קבלן אסבסט, פינוי אסבסט וכל מה שביניהם.

למה אסבסט כל-כך מסוכן?
לפני שתחפשו אחר קבלן אסבסט אמין ומומלץ אשר תוכלו לשכור את שירותיו, חשוב מאוד להבין קודם לכן מדוע חומר הבנייה הזה הוא כל-כך מסוכן. תחילה, חשוב לציין כי זו בעצם תערובת מינרלים שיוצרת שכבה מאוד מבודדת ועמידה, וזו הסיבה המרכזית לכך שחומר הבנייה הזה היה כל-כך נפוץ עד לשנות ה-80. אולם, במקרים בהם סיבי האסבסט משתחררים אל עבר חלל האוויר, כמו למשל בפירוק, התפוררות או אפילו שריפה - הם בעצם רעילים כלפי חוץ, וכן גם נספגים על חפצים. לכן כל-כך חשוב לערוך פירוק אסבסט.

מה תפקידו של קבלן אסבסט?
כפי שניתן להבין משמו, קבלן אסבסט הוא בעצם איש המקצוע שאחריותו היא לבצע עבורכם את פעולות פינוי האסבסט ולנהל אותם על מנת לוודא שהן נערכות בצורה הנכונה. ברוב המקרים מדובר על פינוי גגות אסבסט, כאשר הוא יתבצע רק תוך כדי הרחקה מלאה של כל האנשים ובעלי החיים שלהם מהאזור, כמובן יחד עם שימוש באמצעי המיגון המתאימים מאחר וכאמור, מדובר על חומר רעיל לחלוטין.

כך תבחרו בעצמכם קבלן
לאחר שהבנתם מדוע כל-כך חשוב לערוך פירוק אסבסט, ומהו תפקידו של קבלן, כעת עליכם לדעת כיצד לבחור בעצמכם קבלן מומלץ שמתאים לכם - הרי מדובר על ביצוע של עבודה כל-כך חשובה, כך שמן הראוי שתבחרו רק באיש המקצוע הטוב ביותר עבור המשימה. ובכן, חשוב לוודא לפני הכל כי הקבלן אשר אתם מתעניינים בו הוסמך למען המשימה, ובפרט מחזיק ברישיון ספציפי לעבודה עם אסבסט שכן, עבודה שכזו דורשת הסמכה ייעודית מטעם המשרד להגנת הסביבה. מעבר לתעודות וההסמכות הנדרשות, חשוב מאוד גם לוודא כי מדובר על איש מקצוע איכותי ואמין, כזה אשר יכול לתת לכם שירות חסר פשרות ולבצע עבורכם את עבודת הפינוי על הצד הטוב ביותר. על מנת למצוא קבלן שכזה אשר עונה על כל הדרישות שלכם, מומלץ מאוד לקרוא ביקורות וחוות דעת של לקוחות שכן, תמיד כדאי לעבוד עם קבלן שניכר כי רמת שביעות רצון לקוחותיו היא גבוהה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה